Moto Guzzi V85 TT – Cât e de Adventure? Primul Test
18/04/2019
BMW pregătește un Big Cruiser pentru 2020
19/04/2019

Propunere legislativă: 125 cmc, cu categoria B

Update 17.11.2019 – Proiectul de lege a luat aviz negativ în comisiile de specialitate, a trecut tacit de Senat, dar Camera Deputaților ia decizia. Șansele să fie promulgată sunt destul de mici.

Camera Deputaților are pe masă o propunere legislativă pentru modificarea codului rutier, ce ar permite posesorilor de permis categoria B să conducă scutere de 125 cmc. Propunerea ar duce la fluidizarea traficului și e menită să-i încurajeze pe români să meargă pe două roți. 

În forma propusă, permisele eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru motocicletele cu cilindree maximă de 125 cmc, cu putere maximă de 11 kW și cu raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg (categoria A1), cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniți și permisul categoria B obținut cu cel puțin doi ani în urmă. 

În expunerea de motive se arată că sprijinirea utilizări de motociclete ușoare prin facilitarea obținerii permisului pentru categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din soluțiile alternative pentru asigurarea mobilității urbane. 

Printre efectele pozitive ale acestei modificări se numără fluidizarea/decongestionarea zonelor urbane supraaglomerate, se rezovla problema parcărilor, se consumă mai puțin carburant și se reduce poluarea. 

Dar de la proiect la lege promulgată mai avem de așteptat – actul trebuie să treacă de Comisiile de Specialitate și să fie votat de ambele camere ale Parlamentului. 

Cum e în alte țări din Europa

Constantin Roșu, membru al Vespa Club Romania, are statutul de colaborator în acest proiect de lege, dar a jucat un rol esențial în depunerea proiectului. L-am întrebat ce l-a mânat în acest demers. “Ocazia de a merge in Italia pe un astfel de scuter de 125cc, fiind posesor doar de permis categoria B”.

 Iată situația actuală din câteva țări europene, unde posesorii de permis categoria B pot obține permisul categoria A1 dacă îndeplinesc următoarele condiții:

  • Franța – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practică
  • Spania – permis categoria B (vechime minim 3 ani)
  • Italia – permis categoria B + 10 ore practică
  • Belgia – permis categoria B (vechime minim 2 ani)
  • Polonia – permis categoria B (vechime minim 3 ani)
  • Cehia – permis categoria B + doar o motocicletă cu transmisie automată (scuter)
  • Austria – permis categoria B (vechime minim 5 ani) + 6 ore practică
  • Slovacia – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + doar motocicletă cu transmisie automată (scuter)
  • Portugalia – permis categoria B + vârsta minimă 25 de ani
  • Marea Britanie – vârsta minimă 17 ani + curs practic (CBT)
  • Letonia – permis categoria B + 10 ore practică
  • Luxemburg – permis categoria B (vechime minim 2 ani) + 7 ore practică
  • Malta – permis categoria B + 10 ore practică

Datorită acestor facilități legislative, în marile aglomerări urbane din aceste țări regăsim foarte multe motociclete ușoare (permis categoria A1). 

Toate informațiile despre propunerea legislativă, pe site-ul Camerei Deputaților. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

87 Comments

  1. BCM spune:

    Da. În Italia conduc cu,, B-ul,, 125cc…. Iar cine nu are B-ul, îi trebuie A1… (pe care mi l-au dat în automat având B-ul, dacă nu îl ai, trebuie să faci școală….)

    • Mihai spune:

      În România este interesul școlilor de șoferi să nu se aprobe 125 cc, tinerii pînă in 18 ani se bulucesc sa facă școala pt A1 așa ca daca vrei sa mergi la pescuit de exemplu cu un scuter mai mare, șofer fiind de 20 de ani trebuie școală de la capăt adică timp și bani

    • Bucă Bogdan spune:

      Îmi doresc foarte mult să intre în vigoare legea 125B și în România!

      • Bucă Bogdan spune:

        Stau cu speranța că în anul 2023 sper mult să intre în vigoare legea 125 B ! Doamne ajută!

  2. Arțărete spune:

    Eu am permisul (cât. B) din 2011 și pe spatele lui nu e trecut și A1. Am văzut ce la cei care și-au luat mai recent permisul scrie. Deci eu nu am și A1??

  3. Salutare. Legislatia din Romania ne permite sa echivalam categoria B cu AM, nu cu A1.

  4. Muresan Claudiu spune:

    In proiectul de lege apare termenul motocicleta nu scuter. Dacă a colaborat la aceasta lege domnul Rosca membru al Vespa Club de ce nu a fost trecut clar termenul scuter alături de motocicleta ? Și de ce doar 11 kw … pe site-ul Vespa scuterele sunt prezentate ca având 15 Hp ce înseamnă un pic mai mult de 11 kw. Nu spun ca nu poate fi o valoare rotunjită dar va fi un nou val de discuții pe tema asta. Eu posed o Vespa de 50 cmc și as dori sa trec la una de 125 cmc dar in contextul actual așa cum e propusă spre aprobare legea nu știu dacă nu îmi asum un risc sa fiu acuzat de conducere fără permis. Rog membri clubului Vespa sa încerce sa obțină o reglementare mai clară. Mulțumesc

    • Alex spune:

      Hello! Înainte de a posta un comentariu citiți cu atenție propunerea legislativă. Adică: posesorii categoriei B sa poată conduce și autovehicule din categoria A1. A1 înseamnă: motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 Kw. şi cu raport putere/greutate de cel mult 0,1 Kw/kg și tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 Kw; „Și de ce doar 11 kw … pe site-ul Vespa scuterele sunt prezentate ca având 15 Hp ce înseamnă un pic mai mult de 11 kw.” 11 KW înseamnă 15,4 HP. Nu e nimic în neregula cu puterea. Faceți conversia din kw in HP adică 11 kw înmulțit cu 1,4 (atat are 1 cal putere).

  5. Andrei K spune:

    Salutari,

    Stie cineva cand se voteaza?

    Mersi.

  6. AlexandruS spune:

    Stiti cumva cand se va aproba legea?

  7. tudor spune:

    Ar fii bn sa treaca cu brio această lege eu am permis cat B dar scuterul de 125cc nu pot sa il conduc doar cel de 49…

  8. Florin spune:

    Bună ziua, ma interesează și pe mine dacă pot conduce în Germania motocicleta de 125 cmc cu categoria B, am permisul de4 ani. Va mulțumesc.

  9. Don Pab spune:

    Florin eu zic sa mergi la zulassungstelle si sa iti schimbi permisul in unul German.
    Si daca o sa iti dea ei A1 din oficiu atunci dai bice, dar altfel nu te juca.
    Am un prieten in Bayern care are profesionisti, si-a schimbat in permis German, si a primit din oficiu si cat A pentru motoare mari…
    Dai o fuga repede si vezi ce rezolvi, fara sa ai trecut data sau cod in dreptul A1 nu te urca pe motor, ca risti sa pierzi si ce ai…
    Si chiar daca se aproba in Ro treaba cu 125cc cu cat B, trebuie sa il dai o fuga si sa il schimbi… Ca altfel nustiu cum ii explici tu la neamt

  10. Mihai spune:

    Salut! Mie mi se pare un pic periculoasa includerea amotocicletelor, pe langa scutere in acest proiect. Conducerea unei motociclete este total diferita de cea a unei masini. Schimbarea vitezelor se face total diferit. Franarea se face diferit, frana de motor produce o oprire mult mai brusca decat in cazul unei masini, oprire care nu este semnalizata celor care vin din spate prin aprinderea becului de frana! Daca vorbim despre franare, ei bine, in cazul moticicletelor, ea se face diferit si in FUNCTIE DE TIPUL MOTOCICLETEI, daca ne referim la repartizarea greutatii corpului pe motocicleta. Altfel vei frana cu o motocicleta pe care motociclistul sta drept, altfel vei frana pe una sport si altfel vei frana cu un chopper. Sunt lucruri pe care trebuie sa ti le spuna cineva si pe care sa le experimentezi. Prin urmare, eu cred ca extinderea dreptului de a conduce vehicule pe doua si la alte vehicule cu exceptia scuterelor, poate avea consecinte grave.

    • Foty spune:

      o motoreta de 125 nu are cine stie ce frana de motor si nici nu difera as amult de la chopper la „supersport”, deja legea cee sistem d efranre combinat sau abs la mobre noi de ceva vreme. Dat fiind ca in alte tari functioneaza. fara consecinte grave.. de ce nu si la noi?

  11. Lungu spune:

    Se mai stie ceva deapre acest proiect ?

    • Alex spune:

      Acolo a putrezit. La senat.

    • Alex spune:

      Scuterele au cutie automata iar cu franarea te inveti. Daca poti sa folosesti AM te inveti si cu A1. Oricum indiferent ca ai cat A, B, C, D indemnarea vine cu experienta in trafic nu cu 20-30 ore de scoala.

    • Mihai spune:

      @Foty

      Esti motociclist? Ai idee ce inseamna, chiar si pe un Minsk, o retrogradare din treapta 2 in treapta 1, fara actionarea franelor? Orice vehicul care nu are transmisie automata face frana de motor. Cat despre „de ce nu si la noi” daca in alte tari e posibil? Pentru ca nu suntem in alte tari! In alte tari occidentale poti conduce dupa ce ai baut un pahar de vin. Daca ar fi voie si in Romania, s-ar consuma cisterne! Traim intr-o tara in care, in majoritatea scolilor moto, cursantii nu primesc informatii de baza privind conducerea preventiva, anticipativa, etc. si totusi, obtin permis! Fereasca Domnu de motociclite conduse de oameni care nu dau examen deloc!

      • Mihai spune:

        @Alex

        Eu nu ma refeream la scutere. Chiar am spus ca n-as fi atat de vehement daca proiectul s-ar limita la scutere. Da, daca mergi cu unul de 49 cmc, te poti adapata si pe unul de 125 cmc. Insa cu totul stau lucrurie cu motorete care nu au cutie automata. In primul rand, nu prea exista posibilitatea acestei „adaptari” intrucat nu prea sunt asemenea vehicule in categoria AM. Cat despre afirmatia ta ca „indemnarea vine cu experienta in trafic nu cu 20-30 ore de scoala.” , ea este doar partial adevarata. E drept, odata cu experienta, indemanarea se imbunatateste. Dar bazele se pun in scoala, in poligon. Altfel nu se explica faptul ca la majoritatea scolilor moto , dupa efectuarea orelor de poligon are loc o testarea a abilitatilor cursantului de a iesi in trafic cu instructorul in spate! De ce oare? Pentru ca instructorul (care nu are la indemna decat o maneta de frana spate) vrea sa stie ca ai macar acele abilitati primare de a conduce motocicleta in conditii de minima siguranta! Daca nu ai acele abilitati, mai ramai in poligon pentru ca nimeni nu-i nebun sa iasa in traseu in spatele unuia care-i risca viata. Prin urmare, o experienta minima dobandesti si in scoala. Mai mult instructorul, daca e profesionist, (eu Slava Cerului am avut parte de unul profesionist), in trafic iti va descrie situatiile de pericol si te va invata ce sa faci pentru a le evita. Conducerea motocicletei presupune notiu TOTAL diferite de cel al masini, pe care, crede-ma, nu le inveati din experienta.

      • Alexandru spune:

        Alt frustrat ce zice ca daca ai dreptul la un pahar de vin vei bea 10. Ce te opreste ca politist sa verifici nivelul de alcool din aerul expirat? Revenind la 125cc cu cat B sper ca cei ce se vor folosi de lege vor fi cu capul pe umeri. Cu motocicleta risti mai mult viata ta decat a celor din jur. Mie mi se pare ca obtinerea cat B e prea usoara iar politistii nu prea retin permisele celor care abuzeaza in mod flagrant (rosu, cedeaza, dubla continua).

        • Mihai spune:

          @Alexandru

          Frustrat mi se pare ca este acela care, atunci cand nu are argumente, recurge la jigniri. Eu iti pot da zeci de exemple in care, in Romanica, relaxarea legislatiei a dus la intensificarea fenomenului infractional. Spre exemplu in vechiul Cod Penal simpla detinere a unei arme albe era considerata infractiune si pedepsita ca atare. Noul cod penal nu mai incrimineaza simpla detinere, ci conditioneaza existenta infractiunii de indeplinirea altor conditii cum ar fi portul armei albe la manifestari publice sau de divertisment, mijloace de transport in comun etc. Rezultatul? Situatiile in care cefele late poarta sabii, macete si topoare in masini (repet DOAR simpla detinere era incriminata pe vechea legislatie) si pentru ca, simplul fapt de a le avea la indemna nu mai constituie infractiune, nu ezita sa le scoata si sa ameninte cu ele sau chiar sa le foloseasca. Si aia care au modificat legislatia penala, ca si tine, AU SPERAT ca nu se vor intampla nenorociri si, probabil, avand probabil in vedere ca un om de buna credinta care detinea un briceag cu ajutorul caruia sa-si taia painea sau sa-si desfaca o conserva, putea face obiectul unei anchete penale. Din pacate, relaxarea legislatiei a generat un efect mai mult negativ decat unul pozitiv!Vorbim de poporului lui „MERGE SI ASA” si asta e valabil in toate domeniile de activitate.

  12. Adi spune:

    De la proect pana a fi lege e Autostrada Mare, dureaza vreo 2 ani Proectu

  13. Nicu spune:

    Mihai nu vor fi consecințe grave din pricina a cea ce ai spus tu . Până la urmă este motocicleta care are doua frane , ambreiaj și schimbător . Nu este avion sa cunoști multe sau sa ai nu știu câtă experiența. Problema este și va fi în trafic , că să știe toată lumea ” cu o mașină două în fata tot acolo ajungi ” daca riști o poți păți . In Belgia Conduc motor de 125 și vreau să zic că toți șoferi respecta motocicliști . În trafic dens daca motocicliști pot trece printre mașinii trec (și conducătorii auto le fac loc ) sa vedem asta în țară . Singurul oraș din țară care este aproape de circulație sigură și fairplay in trafic este Clujul , restul 0 (nebuni in cutii pe patru roti)

  14. Adrian spune:

    Știe cineva când aproba A1 la cat B

    • Mihai spune:

      Sper ca asta se va intampla cand romanii vor deveni la fel de rigurosi in aplicarea legii si respectul fata de reguli ca si alte popoare care ne sunt date drept exemple!

    • Mihai spune:

      @Nicu

      Eu tocmai despre asta vorbesc, Nicule! Despre faptul ca nu avem o cultura moto. Tu conduci in Belgia, oamenii aia sunt obisnuiti cu vehicule motorizate pe doua roti. Alora le-a luat cateva zeci de ani pana cand sa ajunga sa permita conducerea de moterete cu B-UL. Insa intr-o tara in care soferi, cum spui tu, n-au nici cea mai mica grija (chiar daca mai sunt si exceptii) fata de motociclisti (asta pe de-o parte) si in care foarte putin motociclisti studiaza reguli de conducere preventiva – plasarea moticicletei in spatele masinii din fata, efectuarea franarii corecte, etc etc etc (pe de alta parte), a trimite motociclisti fara examen sustinut in fata politiei in trafic, inseamna a contribui in mod deliberat la marirea proportiilor carnagiului si asa existent pe sosielele Romaniei. Cand faceam scoala moto, Draga Nicu, vedeam aproape zilnic oameni cazand in poligon pe motocicelte de 125 cmc. Cadeau pur si simplu. Ia imagineaza-ti ca oamenii aceia ar fi putut sa fie in trafic?!!!!

  15. Alex spune:

    Nu vă hazardați atât! Guvernul, consiliul economic și social și alte consilii au dat aviz favorabil (https://www.senat.ro/legis/lista.aspx#ListaDocumente), doar consiliul minorității, cultelor și drepturilor omului a dat aviz negativ . Apoi, ca o precizare: guvernul a zis că e de acord cu propunerea doar că trebuie mentionat ca poți conduce doar scutere (cvt) nu și motociclete. Motivul e clar: posesorul categoriei B nu are Pregătirea specială pt manevrarea ambreiajului și sincronizarea treptelor de viteza.

    • alex spune:

      Scuze, când intrați pe linkul senatului la căutare propuneri legislative, scrieți B182/2019

    • Mihai spune:

      @Alex
      E foarte bine asa! Mi se pare absolut rationala pozitia celor care au limitat modificarea la scutere.

  16. Iulian spune:

    Sunt sanse sa treaca de acest consiliu?

  17. Bogdan spune:

    A dat la radio ieri ca a fost adoptata tacit.

  18. BAlexandru spune:

    La stadiu scrie: Trimis la Cameră pentru dezbatere iar in document scrie ca e adoptata https://www.senat.ro/legis/PDF/2019/19L378FS.PDF

  19. BAlexandru spune:

    Cred ca mai dureaza daca s-a schimbat si guvernul 🙂

  20. BDaniel spune:

    A fost adoptata de Camera Senatului si trimisa pe 21.10.2019 in Camera Deputatilor, care e decizionala.Acum nu prea mai e sezon, lumea se schimba, lumea e mobilizata in alta directie : 6 case / 6 clase 😀

  21. Schranko Dieter spune:

    Eu sunt de acord cu conditia ca viitorul mopedist sa aiba minimum 24 de ani, vechime 2 ani, doar pe scuter si cel putin 6 ore de practica. Sa nu uitam ca si scuterul indiferent de putere are alt comportament fata de un autoturism, franare,abordarea curbelor, mersul intre masini….., ca de fapt si ptr asta se vor folosi.

    • Mihai spune:

      Vechime de 2 ani pe scuter de categoria AM, zici… Adica pana la 49 cc. Nu-i rau. Dar cum s-ar putea face dovada aceste vechimi prin titlul de proprietate al scuterului de AM?

    • Daniel spune:

      Am obtinut categoria A anul trecut, am făcut școala în intervalul Iulie-Septembrie. Voiam doar categoria A1, dar la diferenta de bani & timp (+deschiderea catre A2 și A) a contat. Ce am învățat la una din cele mai bune scoli moto (și în top rată de succes la examen): că pe scuter & motor ai în permanență de învățat, trebuie să te perfecționezi în continuu. Pentru că în cele câteva ore de trafic prin oraș cu pasager, doar INCEPI să te înveți să nu cazi de pe fier când faci manevre și să te integrezi în trafic din altă postură decât cea de ocupant de fotoliu cu volan. Lecțiile de teorie, de echipament, de conduită de la această categorie (care din cauza pandemiei s-au derulat online dar au fost atât de interactive, colegii atat de interesati), cum vor fi implementate în inițiativa 125? Și îmi permit încă o comparație: vă place comportamentul biciclistilor care traversează intersecția în diagonala sau a trotinetistilor care circulă pe contrasens? (pun pariu că și ei au categoria B).
      Sorry, dar eu votez NU, mai avem mult până departe.

  22. Iulia spune:

    Mai stie cineva de lege?In ce stadiu este?Se poate conduce cu cat B un 125 cc?

  23. Ronin spune:

    @Admin – de unde aveti informatia ca „Update 17.11.2019 – Proiectul de lege a luat aviz negativ în comisiile de specialitate, a trecut tacit de Senat, dar Camera Deputaților ia decizia. Șansele să fie promulgată sunt destul de mici.” ?

    Potrivit siteului oficial al camerei deputatilor, legea a trecut intradevar de Senat ca adoptata tacit, si are avizul FAVORABIL al urmatoarelor comisii:
    – Consiliului Economic şi Social
    – Consiliului Legislativ
    – Guvern

    Guvernul a emis un punct de vedere prin care propune, printre altele, includerea obligatiei de a exista o transmisie automata si nu manuala, dar atat.

    Aveti alte informatii de unde rezulta ca ar primi aviz negativ legea, inafara de ce scrie pe siteul camerei deputatilor? (http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=17826&fbclid=IwAR0e5Efrae5Ko-VyhlU5o0Kr5ct6bOalGakxALMH2hzBlRW-1RpCHNxykUk)

    • Mihai spune:

      Pai a fost avizat negativ de comisiile de specialitate. Asta nu inseamna ca nu a obtinut si avizele favorabile mentionate de tine si nici ca, daca nu a avut aviz favorabil de la comisii, nu va fi aprobat. Si nu prea ai de unde sa iei informatii cu privire la avizele nefavorabile ale comisiilor in afara site-ului camerei, prin urmare trebuie sa crezi ce scrie acolo….

  24. Bogdanel spune:

    Mai stie cineva cum a ramas cu aceasta lege ?

  25. Bandit spune:

    Salut deci sa aprobat legea? Ms

  26. Florin spune:

    Din ce vad eu la lege sa adaugat o noua litera k care vine cu completarile ulterioare.
    Daca intrebi un politist iti va spune ca nu sa aprobat nici o lege nu mai sti cum sa o dai.

  27. Florin spune:

    Astazi am intrebat un agent de la rutiera fiind in dispozitiv oprind langa el (pistolar) am intrebat de lege si mi.a confirmat ca nu sa aprobat, intreadavar exista legea in senat dar nu e aprobata de presedinte.
    I.am aratat ca sa adaugat la lege litera k specificand ca se poate conduce cu B……….. si degeaba ii aratam ca sa aprobat daca nu e si semnata de presedinte

  28. Tomescu spune:

    Deci!Pana la urma se pot conduce scuterele automate 125cc cu cat b,sau nu?Multumesc.

  29. Nagat Alex spune:

    Buna seara am si eu o întrebare pot conduce cu categoria A1 si scuter ??

  30. fane spune:

    ‘primire punct de vedere de la Guvern – cu nr.83/DPSG/29.01.2020
    Guvernul susține inițiativa legislativă cu o observație (Se propune adăugarea sintagmei „cu transmisie automată”, necesară ținând cont de factorul de risc privind gradul de siguranță rutieră și de faptul că posesorul acestui permis de conducere nu are o pregătire specială pentru conducerea unei motociclete – manevra ambreiajului și sincronizarea treptelor de viteză)’

    Update de pe 12.02.2020.
    Mi se pare corect/pertinent să te „limiteze” la transmisie automată, altfel ești un accident ambulant dacă nu te-ai mai dat pe vreun motor (ambreiaj/viteze/etc). Dacă vrei motor, te duci frumos la școala moto, faci A-ul și aia e. Oricum, progres, nu mă așteptam.

  31. George Dobromir spune:

    Eu am categoria C si E si mi s-a trecut și AM .De ce ăn noul proiect nu spune nimic de categoria C să poți conduce motor de 125 cm3.

    • Mihai spune:

      Pentru ca propunerile legislative deservesc de regula un interes general. Or, regula generala este aceea ca cine are categore C si E are si categoria B. Prin urmare, nimeni n-a avut in vedere ca exista si exceptii de la regula. Oricum, ai un avantaj. Dai examen pentru B si poti conduce si scuter de 125 cmc….

  32. Lucian spune:

    Unde scrie ca s-ar fi aprobat propunerea? eu nu am gasit ca ai putea conduce cu catergoria B scuter de 125. Inca se discuta

  33. Nicu Pericleanu spune:

    Ați mai aflat ceva.s-a aprobat sau nu

  34. Mihai spune:

    Pai, nu scrie pentru ca nu s-a aprobat….

  35. Mihai spune:

    Degeaba apesi butonul „raspunde” daca postare nu iti apare ca un raspuns…..

  36. Catalin spune:

    Salut, nu se stie inca nimic de această lege ?

  37. Andy spune:

    Slutare, se mai stie ceva, se poate conduce A1 cu categ B ?

    • Mihai spune:

      Salut! Din cate stiu eu ultima forma a proiectului nu permite conducerea tuturor vehiculelor de categoria A1 cu B, ci doar a celor cu transmisie automata (scutere). Din pacate, tovarasii parlamentarii au treburi ceva mai importante! Ei, din dihaniile lor de masini, nu inteleg nevoia unora de a se deplasa pe doua roti!

  38. Robert spune:

    Avantaje de a folosi scuter până în 125 fără ambreiaj și fără schimbător de viteze sunt următoarele:
    Economisești benzina
    Te strecori mai ușor prin trafic
    Pleci mereu primul la semafor când este verde
    Reduci timpul de parcurgere de la punctul A la punctul B
    Găsește mult mai ușor loc de parcare
    Nu stai ca fraierul în trafic ci te strecori ușor printre mașini și treci ușor de ambuteiaj
    Mai ai posibilitatea de a trece din când în când pe culoarea roșie a semaforului depinde de intersecție și de tine.
    Dezavantaje
    Când plouă riști să aluneci
    Te ploua
    Nu ai nici o protecție în caz de accident
    Dacă cazi te julești
    Dacă ai viteză mare și frânezi brusc rotile alunecă ca șarpele și riști să cazi

    Tot ce am scris aici sunt întâmplările mele personale sunt in Italia și fac livrări la domiciliu conduc scuter de 125 în fiecare zi și fac peste 80 de km și conduc de aproape un an de zile De căzut am căzut.Accident am făcut și sunt operat la umărul stâng care este recuperat 65 la sută și am permis de conducere B din 2018.La accident am fost eu de vină pentru că era o stradă la care intrarea și ieșirea este cu sens unic iar după aceea se face în dublu sens eu am uitat că sa făcut dublu sens și am continuat să merg pe contrasens și înainte de o curbă am intrat frontal într-o mașină.
    Poliția din Italia nu mi-a spus nimic referitor de permisul de conducere și nici nu mi la retras pentru că analizele de sânge au ieșit negative la alcool și droguri.As vrea să conduc și în România scuter de 125 dar doar în condiții meteo favorabile.In timpul iernii cred că este imposibil să conduci un scuter de 125 riscurile sunt imense iar în țări în care este adoptată această lege clima este mai blândă decât în România de aceea cred că a fost respinsa aceasta lege.Incercati să faceți această propunere vara când parlamentul nu vede ghiață și zăpadă afară.

  39. Nicu Pericleanu spune:

    Mai știți ceva,eu nu am gasit noutăți cu privire la cat.B pentru scuter de 125

  40. Mihai spune:

    Sper sa se adopte si la noi aceasta lege cat mai curand. Nu vreau sa-mi iau motocicleta, deci nu are sens sa-mi iau A-ul. As avea nevoie de un scuter pentru mersul exlusiv prin oras. Cel de 50cc este prea mic

  41. Dumitru spune:

    Exista varianta Mp3, în care ai cilindree mai mare la scuter 🙂

  42. Scutaru George spune:

    Mai se aude ceva de lege?se aproba sau nu?

  43. Zanfir Gheorghe spune:

    Ar fi o ideie bună , cît de mult s-ar descongestiona traficul plus că accidente vor fi mai puține victime și poluare mai Mica

  44. Robert spune:

    Salut!
    A aparut, in sfarsit Punctul de Vedere al Guvernului:
    02.04.2021 primire punct de vedere de la Guvern – cu nr.2195/01.04.2021 (favorabil)
    Susține inițiativa legislativă cu observațiile și propunerile menționate în adresa MAI nr.12930/22.02.2021, transmisă Comisiei pentru industrii și servicii a Camerei Deputaților de către DRP prin adresa nr.847/25.02.2021(anexată)
    Format PDF – 5120 kb Punctul de vedere al Guvernului (poz.22 și ANEXA)

    • Tudor spune:

      MAI sustine propunerea legislativa. Trebuie sa se mai pronunte MAE si RAR si trebuie modificata legislatia rutiera art. 24, alin.1, lit.K astel incat sa cuprinda cerintele propunerii. Daca totul va decurge bine si toate institutiile posibile si imposibile isi vor da “okay-ul” in 1-2 ani vom putea circula cu motociclete si scutere cu transmisie automata. Mai am timp sa strang pentru un Honda PCX 125 cm. http://www.cdep.ro/proiecte/2019/500/50/2/pvg2195_02.04.2021.pdf Aici puteti vedea punctul de vedere al Guvernului si daca dati scroll down gasiti atasata anexa de la MAI.

  45. karina spune:

    deci e un da ???

  46. Hordila Vlad spune:

    Buna ziua,am vărsta de 23 ani și permis cât b de 5 ani,știe cineva dacă in Danemarca pot conduce cu b motor de 125

  47. Suciu Florin spune:

    Deci până la urmă, conducem sau nu 125cc cu B-ul? Mă așteaptă chopperul in garaj!

  48. Heinrich spune:

    Nu se mai aude nimic despre legea 125_B?

    Stie cineva noutati? Ca pe siteul de profil totul pare inghetat!
    Acuzi incepe sezonul moto si ….

  49. OPRIS Orlando-Sorin spune:

    Va dati seama cata spaga dau srl-urile denumite scoli de soferi sa nu treaca o astfel de lege. Eu am facut scoala cand se dateau teste psihotehnice ca la legiunea franceza si am peste 1.000.000 de km si nu am dreptul sa conduc plici cu motor din deal in vale. Penibil. Politia actuala NU are ce sa ma invete (mai intai sa invete ei regulie de circulatie despre care habar nu au, nu mai vb sa tina o masina pe viraje la viteza).

Dă-i un răspuns lui Alexandru Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.