Vine iarna. Așa cum tu îți pui o haină în plus ca să nu te ia răceala, motocicleta ta are nevoie de câteva pregătiri ca să nu-și petreacă primăvara pe patul de spital.
Ține rezervorul plin
Diferențele de temperatură duc la condens. Condensul înseamnă, de fapt, umiditate, așadar te poți trezi în primăvară cu rugină în rezervor. Cele mai mari probleme apar la rezervoarele de tablă, dar nici un rezervor din plastic nu te scapă de griji. Asta pentru că există o pompă de benzină care e dotată cu garnituri ce se pot usca din cauza lipsei de carburant. Iar asta poate duce, la scurgeri de benzină sau la opriri neașteptate ale motorului.
Verifică antigelul
Cele mai multe motociclete din ziua de azi au răcire cu lichid. Iar acel lichid nu trebuie să înghețe. Antigelul își pierde proprietățile în timp, așadar trebuie schimbat la 2-3 ani pentru a face față gerului de pe timpul iernii.
Bateria
Bateria unei motociclete are o viață limitată, dar ar trebui să te țină măcar doi-trei ani. Totuși, poate muri mai repede dacă nu-i acorzi atenție. Frigul și pauzele lungi și dese sunt cei mai mari dușmani ai bateriei. Dacă tragi pe dreapta motocicleta pentru o perioadă mai lungă, cuplează bateria la un redresor. Acesta “antrezează” bateria prin cicluri de încărcare-descărcare.
Pune-o sub o husă
Dacă o ții într-o parcare subternă, o husă subțire e de ajuns. Protejează vopseaua de praf și de pisicile care au de gând să-și ascută unghiile pe rezervorul tău. Dacă ții motocicleta afară, trebuie să alegi o husă mai serioasă, impermeabilă și cu material mai gros, care va ajuta motocicleta să reziste sub zăpadă.
Urc-o pe cricul central
Sau dacă n-are cric central, ia un cric de service. Motivele sunt simple: presiunea este egală pe fiecare jambă (la folosirea unui cric de service), sau furca nu este deloc comprimată (la folosirea cricului central). In plus, anvelopele nu se deformează și rămân rotunde. Dacă lași motocicleta în aceeași poțizie timp de trei luni, anvelopa se va deforma.
Curăță și lubrifiază lanțul
Lipsa lubrifiantului face lanțul vulnerabil pe perioada iernii. Poate rugini și te vei trezi că-ți trebuie un kit nou la începutul sezonului. Totodată, O-ringurile de cauciuc se pot usca și pot crăpa. O simplă ungere te ferește de probleme.
Fă-ți provizii
Iarna-i grea, omătu-i mare. Alimentează-ți stocul de sticle de vin, ia o hartă, niște cărți de călătorie și filme care să te inspire. La primele raze de soare ale primăverii vei ști ce ai de făcut.
2 Comments
Fain articolul. Totuși, cum se comporta carburatoarele daca raman pline peste iarna? Nu e nici o problema?
Pe durata iernatului carburatorele nu sunt afectate de benzina din cana. Probleme apar atunci cand perioada de depozitare depaseste sase luni, benzina isi pierde prorietatile si se depune iremediabil pe interior. Cand vrei sa iti lasi motocicleta deoparte pentru mai mult timp este recomandat sa ii golesti carburatoarele.