toyota iroad
Toyota intră pe piaţa moto?
11/03/2013
Munro
„Spiritul lui Munro“ a fost invocat. Indianul Talpă Iute se întoarce
12/03/2013
motor Indian

Indian renaște clasicul V-Twin prin lansarea propulsorului Thunder Stroke 111, care va echipa noua gamă de motociclete ce va apărea la sfârșitul acestui an.

Brandul american Indian, deținut de Polaris Industries, face pași din ce în ce mai mari pentru a reveni pe harta motociclismului. Cu noul motor de 1,8 litri, Indian va ataca Harley-Davidson, încercând să reînvie istoria de la începutul secolului, când Indian devenise cel mai mare producător de motociclete din lume.
Propulsorul a fost anunțat inițial printr-un teaser despre care pemotoare.ro a scris aici.

Date tehnice:

Capacitate:1.818 cc
Cuplu: Peste 155,9 NM
Arhitectură: V-Twin la 49°, răcit cu aer și ulei
Sistem de alimentare: injecție electronică
Rată de compresie: 9.5
Transmisie: 6 viteze

Motorul este construit la fabrica Polaris Industries din Osceola Wisconsin, în timp ce motocicletele pe care le așteaptă toată lumea vor fi asamblate la fabrica din Spirit Lake, Iowa.

[nggallery id=25]

Mărirea și decăderea Indian

Compania Indian a fost fondată în 1901, în Springfield, Massachusetts, iar în doar câțiva ani a devenit cel mai mare constructor de motociclete din lume. Pe atunci, motocicletele purtau numele Hendee Manufacturing Company, dat de George M. Hendee, unul dintre fondatori. Abia în anul 1928 și-a schimbat numele în Indian. În 1911, echipa de fabrică a cucerit primele trei locuri din cursa Isle of Man. Cele mai populare motociclete au fost modelele Scout și Chief.

Indian a dat faliment în 1953 și mai multe companii au încercat să învie brandul în anii ce au urmat, dar fără un real succes. Schimbarea s-ar putea produce în urma intrării în portofoliul Polaris Industries, care a anunțat lansarea unor noi modele la sfârșitul acestui an.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

1 Comment

  1. […] Motocicleta (să-i zicem, totuși, așa) este funcțională și, deși seamănă cu Munro Special din 1920, este construită în jurul noului motor Thunder Stroke 111, lansat recent de Indian, despre care pemotoare.ro a scris aici. […]

Lasă un răspuns la „Spiritul lui Munro“ a fost invocat. Indianul Talpă Iute se întoarce | Pe Motoare Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.