Honda lansează CBR300R 2014
17/10/2013
Ultima etapă Motocross CUP: premiere și party la Ciolpani
17/10/2013

Honda Transalp. Aventura coboară în stradă

Honda XLV 700 Transalp este aceeași motocicletă celebră, cu ghete în loc de bocanci. Japonezii au diminuat capacitățile de off-road pentru o manevrabilitate mai bună pe stradă.

Honda Transalp este o motocicletă clasică, ce nu are nevoie de prezentări. Un brand care a creat istorie în ultimii 20 de ani, timp în care motocicleta a rămas aproape neschimbată. O motocicletă de încredere, rezistentă, fără fițe, pe care știi că te poți baza oriunde te-ai duce. Adevărata schimbare a venit în 2008, când Transalp-ul a îmbrăcat alte haine.

IMG_1928Roata față a trecut de la un diametru de 21 de inch la unul de 19, motorul e ceva mai puternic, rezervorul mai mic, a apărut ABS-ul, șaua și ghidonul sunt mai jos, iar designul este revizuit. Practic, a devenit o motocicletă mai „de stradă“. Ceea ce n-a prea fost pe placul majorității iubitorilor de Transalp.

Pe rezervor, noul Transalp are coordonatele șoselei Col de la Bonette, din sudul Alpilor Francezi, una dintre cele mai înalte drumuri asfaltate (sic!) din Europa, care ajunge la 2802 m. Finisajele noului Transalp nu sunt tocmai reușite. Toată masca față vibrează dacă turezi motorul peste 4.000 rpm, iar când vrei să virezi la maximum, hand-guardurile și cablurile care pleacă de la frână se lovesc de parbriz. Manșoanele par de bicicletă și nu are capete de ghidon. Se vede, așadar, că Honda a încercat să facă o motocicletă ieftina, dar nu știu dac-ar fi supărat pe cineva să dea 200 de euro în plus pentru finisaje mai bune.

Poziție și comportament bun pe asfalt

Poziția pe noua Honda Transalp este și ea mai „de stradă“. Eu n-am avut de ce să mă plâng, pentru că merg zi de zi pe un naked, dar cei care se așteaptă la o poziție mai de „adventure-touring“ s-ar putea să ridice puțin din sprânceană. Șaua este destul de lată și confortabilă, atât pentru pilot cât și pentru pasager și poți rămâne în ea ore bune fără probleme. Mai mult, este destul de joasă încât să poți manevra ușor motocicleta indiferent de înălțimea pe care o ai. Dacă vrei protecție la vânt, va trebui să schimbi parbrizul cu ceva mai înalt.

IMG_2072

Honda Transalp se descurcă foarte bine în oraș, fiind o motocicletă cu care poți merge liniștit, zilnic, la serviciu. Este manevrabilă, are cuplul jos și poți trece peste borduri și gropi. Poți s-o virezi foarte ușor la orice viteză, te poți strecura aproape pe oriunde, iar motorul în V toarce foarte frumos.

Pe drumurile naționale, de asemenea, este o plăcere. Atacă foarte bine virajele și este stabilă. Asta se datorează, în parte și ampatamentului ușor crescut față de vechiul model. Motorul este un V2 de 680 cc. Mai bine-zis, este vechiul motor, cu 33 cc în plus, o chiulasă nouă și patru valve pe cilindru. În rest, rămâne același propulsor fără moarte, una dintre cele mai tari piese ale Transalp. Dezvoltă 60 de cai putere, destul de anemici, teoretic, dacă vrei senzații tari, pe stradă, cu o motocicletă de 219 kg. Totuși, cuplul bun îți dă senzația de forță și-ți deschide apetitul pentru a te juca.

IMG_2123

Compromisuri în off-road

Puterea lui XLV700 Transalp este absolut suficientă în off-road, unde motocicleta rămâne manevrabilă și distractivă, mai ales datorită cuplului mare care te scoate din orice belea. Totuși, roata de 19 inch ți-ar putea pune probleme dacă vrei să faci fapte eroice sau dacă trebuie să treci prin șanțuri, peste pietre și altele asemănătoare. Cursa furcii își arată limitele, iar IMG_2016amortizarea este destul de moale, pentru enduro. Apoi, ABS-ul, atât de util pe stradă, este nedecuplabil. Iar asta te încurcă pe nisip și alte suprafețe de soft enduro, unde frânele devin inutile. Să ne înțelegem, poți merge liniștit în soft enduro (ba chiar e plăcut), dar legile fizicii spun clar că nu poate face la fel de bine ce făcea vechiul Transalp.

Consumul anunțat oficial este de 5,1l /100 de km. Asta, desigur, la un mers ponderat. Ultima parte a testului nostru a însemnat o bucată bună de mers pe autostradă, unde a trebuit să trec pe la pompă mai des decât aș fi vrut. Rezervorul poate ține maxim 17,5 l (mai mic față de modelul vechi), cam puțin pentru o motocicletă de drum lung.

Dincolo de tot ce am scris mai sus, Honda Transalp are pedigri-ul potrivit. Se bucură de renumele fiabilității Honda și de motorul cu care mergi până te uită Dumnezeu. Prețul de 7.500 de euro cu TVA (conform unui discount anunțat de Honda) este, de asemenea, atractiv, iar motocicleta este bună mai ales pentru începătorii care vor un adventure entry-level dar li se potrivește și celor mai experimentați. În rest, timpul va decide dacă rolul Honda Transalp este pe munți sau pe șoseaua din munți.

Foto: Mihnea Ratte Photography

Părerea cititorului

[poll id=”17″]

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

2 Comments

  1. […] Honda Transalp. Aventura coboară în stradă 2. Superbike cu motor rotativ: 200 CP la 700 cc 3. Honda lansează CBR300R 2014 4. Elan maidanez, […]

  2. […] de dimineața până seara. Apoi, de-a lungul sezonului, am ajuns la Vama Veche (via Călărași) cu Honda Transalp și F 800 GS Adventure și, alături de kulturide.com, ne-am noroit din cap până-n picioare […]

Lasă un răspuns la Un an de PeMotoare.ro. Începutul unei povești pe două roți | Pe Motoare - Motociclete, teste, știri, interviuri Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.