Aprilia Canopord 1200 este unul dintre cele mai așteptate modele din această primăvară. Canopord va fi expusă între 7 și 10 martie loc la salonul Motodays din Roma, unul dintre cele mai importante evenimente moto, de la care nu lipseşte niciun producător important.

Toate modelele ce vor apărea în 2013 vor fi în zilele următoare sub lupa publicului şi a presei din Italia. Iar unul dintre modelele așteptate de toată lumea este Aprilia Canopord 1200, care va fi prezentat în varianta finală. Astfel, mult disputata categorie “adventure touring” va avea începând cu acest weekend un nou competitor. Aprilia vine cu foarte multă electronică pe acest Canopord, cea mai interesantă realizare fiind ADD (Aprilia Dynamic Damping).

Acest sistem, dezvoltat şi brevetat de Aprilia, ce se află în dotarea de serie pe Caponord 1200, “recunoaşte” diferite moduri de pilotaj, modificând în consecinţă furca şi amortizorul central. Totodată, calculează gradul de încărcare a motocicletei (pasager, bagaje, etc) şi setează suspensiile. 

Reglajul electromecanic al suspenisiilor se face automat 

Aprilia Canopord 1200 intră în luptă pe segmentul adventure touring

Aprilia Canopord 1200 intră în luptă pe segmentul adventure touring

Dacă la modelele rivale ce oferă sistemul de reglaj electomecanic al suspensiilor (de exemplu Ducati Multistrada 1200 sau BMW R 1200 GS) ajustarea se face de pilot printr-un buton de la bord, la Caponord 1200 situaţia e alta. Cu sistemul ADD, tot ce trebuie sa faca motociclistul este să-şi vadă liniştit de drum. Sistemul măsoară forţele transmise motocicletei de gropile pe care se circulă, foloseşte nişte algoritmi care au în calcul acceleraţia şi frânarea, adaptând în timp real setarea suspensiilor pentru a maximiza confortul şi a menţine stabilitatea.

Desigur că nici la acest model nu mai există cablu de acceleraţie, sistemul Ride by Wire decide acum câtă benzină trimite la injectoare. Acest sistem comunică permanent cu unitatea centrală de management a motorului pentru a optimiza livrarea puterii şi a cuplului pe întreaga paletă de turaţii. Iar această comunicare se traduce printr-un răspuns delicat al acceleratiei la turaţii reduse, instantaneu in zona medie a turometrului şi agresiv spre zona roşie.

Atât ABS-ul cât şi ATC-ul (Aprilia Traction Control) sunt standard pe Caponord şi pot fi dezactivate de pilot.

Aderență pentru trei stiluri de pilotaj

Dacă nu v-aţi săturat de acronime, mai venim cu unul: APRC (Aprilia Performance Ride Control). Acesta este un sistem care asigură aderenţă maximă în funcţie de condiţiile drumului. Sunt selectabile trei diferite nivele, pentru fiecare stil de pilotaj: SPORT, TOURING şi RAIN.

Forma lui Caponord 1200 a fost modelată în tunelul aerodinamic. S-a avut în vedere atât protecţia pilotului şi a pasagerului la vânt şi intemperii, cît şi integrarea genţilor laterale cât mai armonios şi eficient în ansamblul motocicletei. Rezultatul este vizibil: motocicleta arată compactă chiar şi cu gentile ataşate, lucru care nu s-ar fi putut spune despre vechiul Caponord.

Fişa tehnică


Motor:
2 cilindri în V, amplasat longitudinal, racit cu lichid, 4 supape pe cilindru
Combustibil:
Benzină fără plumb
Cursă X alezaj:
106 x 67.8 mm
Capacitate cilindrică:
1197 cmc
Raport de compresie:
12.0 ± 0.5 : 1
Putere:
128 Cp (95,5 kW) @ 8.500 rpm
Cuplu:
11,8 kgm (116 Nm) @ 6.500 rpm
Sistem de alimentare:
Injecţie cu controlul acceleraţiei Ride by Wire în 3 moduri: Sport (S), Touring (T), Rain (R)
Cutie de viteze:
6 trepte
Abreiaj:
Multidisc în baie de ulei, operat hidraulic
Suspensie faţă:
Furcă inversată Sachs cu diametrulde 43 mm, reglaj total pe detensie, compresie şi revenire.Cursa de 167 mm.
Suspensie spate:
Basculă aliaj de aluminiu. Amortizator hidraulic Sachs cu detensie si compresie reglabile. Cursa de 150 mm.

Frâne: Faţă: două discuri ventilate 320 ∅mm.Etriere Brembo cu patru pistoane.Spate: un disc 240 ∅mm. Etrier Brembo cu un singur piston. Sistem ABS şi Aprilia Traction Control (ATC).

Jante:
Aliaj de aluminiu cu trei spiţe.
Faţă: 3.50 X 17″ Spate: 6.00 x 17″
Anvelope:
Radial tubeless; Faţă: 120/70-R17; spate: 190/55-17
Dimensiuni:
Lungime totală: 2240 mm
Înălţime totală: 1456 mm
Înălţime şa: 840 mm

Rezervor:
24 litri (incluzând 5 litri rezervă)

Motodays Roma – spuma motociclismului

Cuprinzînd 6 pavilioane, salonul se întinde pe o suprafaţă de 55.000 m pătraţi la interior, 25.000 m pătraţi la exterior şi reuneşte nu mai puţin de 400 de firme expozante. În afară de standurile producătorilor de motociclete, accesorii şi echipamente, există o zonă dedicată vehiculelor alternative, o zonă dedicată turismului pe două roţi (“Days on the road”), una dedicată motocicletelor chopper & custom (“Kromature”) şi una rezervată motocicletelor de epocă (“Motodays Vintage”).

Dacă ți-a plăcut acest articol, te așteptăm pe pagina noastră de Facebook.

[nggallery id=16]

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

2 Comments

  1. […] numai câteva zile după ce a fost prezentată versiunea finală, despre care pemotoare.ro a scris aici, iată că cei de la Aprilia prezintă publicului şi un clip oficial al noului Caponord […]

  2. […] numai câteva zile după ce a fost prezentată versiunea finală, despre care pemotoare.ro a scris aici, cei de la Aprilia prezintă publicului şi un clip oficial în care vedeta este noului Caponord […]

Lasă un răspuns la Primul clip oficial cu Aprilia Caponord 1200. VIDEO | Pe Motoare Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.