Mă numesc Triumph Street Triple
30/03/2015
Slowriders ne cheamă la paradă. Slowride the city 3
31/03/2015

Yamaha XV950 Racer – Să ieșim la o café




Yamaha a lansat săptămâna trecută o nouă declinare a modelului XV950. Pentru a-i scăpa de probleme pe cei care modifică motocicleta după cumpărare. Racer este un café de uzină, nu de garaj. Dar are același farmec?

Numele de familie al seriei XV950 de peste ocean, acolo unde se vinde bine acest gen de motocicletă, este Bolt. Europenii preferă ceva mai stilat și agresiv, așa că seria lansată în 2013 cunoaște acum o nouă verișoară: Racer. Motocicleta este un produs al proiectului Yard Build, așa cum s-a întâmplat și cu XJR1300 Racer. Yamaha a lansat o provocare constructorilor consacrați de custom pentru a pregăti motociclete unice plecând de la modelele de serie. Racer e inspirat de café racer-ul El Raton Asesino realizat de Marcus Walz.2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-007

Racer este, de fapt, aceeași Mărie, dar cu altă pălărie. Deși pare mai sportivă, nu e nicio diferență din punct de vedere tehnic față de XV950 sau XV950 R. Toate împart același motor cu doi cilindri în V, de 942 cmc, răcit cu aer, care scoate 52 de cai putere. Căluți ce trebuie să aibă grijă de cele 250 de kg, cât cântărește motocicleta cu plinurile făcute. Nici cuplul de 79 Nm nu este impresionant pentru un motor de aproape un litru. În concluzie, denumirea de “Racer” nu are nicio legătură cu vreo cursă ori întrecere, fiind doar prescurtarea de la café racer.

Dar în cazul unor astfel de motociclete, performanțele contează mai puțin. Mai mult interesează impresia artistică. Domeniu unde Racer se încadrează genului: o codiță pe care pasagerul cu greu se va acomoda, semighidoane coborâte și avansate. Bordul rupe tradiția și în locul indicatoarelor clasice avem acum un ecran LCD cu multe informații. Întrucât cei care preferă acest gen de motocicletă sunt iubitori de lucruri clasice sau nostalgici, nu știm cum se vor împăca cu tranziția de la analog la digital.

Yamaha XV950 Racer va fi disponibilă din luna mai. Deocamdată prețurile nu au fost anunțate.

2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Action-001 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Action-002 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Action-003 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Action-004 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Action-005 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-001 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-002 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-003 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-004 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-005 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-006 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Static-007 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Studio-001 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Studio-002 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Studio-005 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Studio-006 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Glacier-Blue-Studio-007 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Matt-Grey-Studio-001 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Matt-Grey-Studio-002 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Matt-Grey-Studio-005 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Matt-Grey-Studio-006 2015-Yamaha-XV950CR-EU-Matt-Grey-Studio-007



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.