Așa se folosește o motocicletă adventure. Filmul GS TT 2017
01/09/2017
Zi de curse la Motor Park Romania
03/09/2017

Yamaha Tricity 155. O săptămână prin București




E mai bine cu trei decât cu două? Asta am îcercat să aflu timp de o săptămână, prin București. Am folosit Tricity pentru mersul zilnic la birou, la supermarket, la piață, în centru. Iată câteva observații.

Motorul. La 155 cmc și 15 cp, trage destul de bine pentru scopul său. Destul de bine, adică pleacă relativ repede de pe loc, iar undeva după 50 km/h viteza crește mai greu. Totuși, poți depăși 90 km/h, dar nu e cazul având în vedere că-l folosești doar în oraș. Motorul în sine e vioi, dar masa de 160 kg își spune cuvântul. Nu va fi niciodată la fel de sprințar ca un scuter obișnuit, de aceeași capacitate, ce cântărește cu 40-50 de kg mai puțin.

Suspensiile. Pe față ai, practic, două furci, dispuse longitudinal, paralel cu roata. Câte o furcă pentru fiecare roată. Tricity este foarte stabil. Simt că ar duce, fără probleme, și un motor de 300 cmc. Sau chiar mai mare. N-are nicio ezitare pe schimbarea de direcție, indiferent de viteză. Dar, ca observație, suspensia față nu absoarbe foarte bine denivelările, astfel încât le simți uneori în ghidon. Aceeași observație și pentru spate, unde e un sistem convențional. Dar, una peste alta, e un set-up echilibrat, potrivit uzului urban.

Se conduce cu B? Nu. Ai nevoie măcar de categoria A2 ca să mergi cu Tricity. Modelul de 125 cmc poate fi condus cu A1.

Spațiu pentru bagaje. Sub șa intră o cască integrală sau o geantă cu dimensiuni generoase sau un laptop de 13 inch. Acesta din urmă intră doar pe diagonală și dacă vrei să-l ții sub șa îți va lua tot spațiul de depozitare. Sfat: dacă-ți iei Tricity, comandă și un topcase. Sau mergi cu laptop în rucsac. Mai ai la dispoziție un spațiu pentru telefon și portofel în carenă, unde găsești și o priză de 12V.

Frâne Excelente. Nicicând n-am întâlnit un scuter care să frâneze la fel de bine. Are ABS și frânare combinată, iar frânele n-au cine știe ce bine – e normal -, dar odată ce-ai strâns maneta (ferm), Tricity îngheață pe loc, fără să-ți dea emoții.

Stabilitate. Datorită celor două roți este extrem de stabil, la drum drept, pe viraje, pe gropi, pe unde vrei tu. Poți câștiga orice concurs de mers cu viteză mică, cu o singură mână pe ghidon.

Manevrabilitate. Este de asemea, foarte manevrabil. E o joacă de copii să mergi cu Tricity și nu trebuie să te sperie faptul că e mai lat în față. Te poți băga cu el pe oriunde te-ai băga cu un scuter obișnuit.

Cum arată. Aici e ceva subiectiv, dar mie-mi place. Iar dincolo de aspect, materialele și finisajele nu-ți dau impresia că mergi cu un scuter ieftin.

Accesorii: topcase și parbriz înalt. Sunt cele două accesorii pe care le-aș comanda odată cu Tricity.

Preț: 4.700 de euro. Datorită sistemului complex de direcție. Un NMax 155, cu același motor, costă 3.450 euro, iar un X-Max 300 costă 6.000 de euro.

Și, răspunsul la întrebarea de la începutul testului. E mai bine cu trei decât cu două? Ei bine, motociclist fiind, voi alege două roți pentru că nu simt nevoia să plătesc diferența de preț și de greutate pe un vehicul cu trei roți. Rămân la scuterul obișnuit. Dar dacă te-ai săturat de stat în trafic ore întregi cu mașina și vrei un vehicul urban, comod și elegant, care să-ți dea încredere, alege Tricity.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *