2018 Yamaha Tracer 900 vs. Tracer GT | Test – Ce alegem?
25/10/2018
2019 Moto Guzzi V85 TT – O altă viziune Adventure
26/10/2018

Triumph prezintă noul Scrambler 1200. Dă lovitura?




Nou pentru 2019 –  Triumph Scrambler 1200. Cu motorul cu doi cilindri în linie de 1,200 cmc, răcit cu lichid, de la Bonneville, cu un cadru modificat, cu o atitudine Steve McQueen și, important, cu promisiune de comportament respectabil în off-road. 

Cu ce vine? Cu o roată de 21 inch pe față, spițe, anvelope tubeless și cu un combo de suspensie Showa-Ohlins cu cursă mai lungă – 200-250 mm, în funcție de versiune (XC sau XE). Și, evident, cu mult stil pentru că vorbim de un Bonneville. 

Scramblerul este, tradițional, o motocicletă ce are capabilități off-road. Acum niște zeci de ani, nu exista nici Touratech nici clasa motocicletelor adventure. Te urcai pe o motocicletă normală și plecai la drum, străbătând deșertul, jungla și alte locuri unde civilizația se afla încă la nivelul revoluției agricole. Sau nici măcar acolo. Vezi cazul lui Ted Simons. Dar și-nainte de Ted Simons, pe vremea când nu existau motociclete de motocross sau off-road, Scramblerele erau niște motoare de stradă modificate astfel încât să poți ieși cu ele de pe asfalt și să tragi de gaz cât puteai de tare. 

Scramblerele de modă nouă, reinventate odată cu Triumph Scrambler și Ducati Scrambler sunt, de fapt, niște motoare de stradă cu o evacuare aflată ceva mai sus – e o regulă. Dar competețele în off-road erau destul de limitate – suspensiile aveau de obicei un set-up stradal, garda la sol era mică, nu prea puteai sta în picioare fără să ai dureri de spate și aveau tot felul de elemente ce riscau să se facă țăndări la prima trântă. 

Ducati a lansat acum câteva săptămâni noua ediție de Scramblere care conține și modelul Desert Sled, despre care spune că este gândit și pentru off-road, dar Triumph pare să facă un pas și mai serios cu varianta XE a modelului Scrambler 1,200 – suspensii adecvate, cu o cursă similară modelului de adventure Tiger 800, garda la sol ridicată, moduri de mers pentru off-road. 

Noul Scrambler 1200 are cadrul adaptat și potrivit pentru ieșirile ocazionale în off-road, spune Triumph – de exemplu, scărițele pasagerului pot fi demontate. Totodată, ghidonul pare destul de lat, iar poziția în picioare, din ce ne dăm seama uitându-ne la fotografii, nu pare nefirească. 

Roțile cu spițe pot fi încălțate cu anvelope tubeless, iar pe față avem discuri flotante și etriere monobloc Brembo M50. Ce-nseamnă asta? Teoretic, motocicleta îngheață când apeși pe maneta față, cu toate cele 205 kg ale ei. Trebuie să ținem cont că-s etriere de superbike – prima oară au apărut la Ducati Panigale. 

Accelerația ride-by-wire permite cinci moduri de mers pentru versiunea XC și șase pentru versiunea XE –  Road, Rain, Sport, Off-Road, Configurabil și Off-Road Pro (XE). 

Bordul este nou, iar finisajele par de foarte bună calitate. Desigur, Triumph a pregătit o mulțime de accesorii, de la protecții la sisteme de bagaje și evacuări.  

Vom afla prețul în decembrie și sperăm s-o încercăm anul viitor, când vom afla dacă se pilotează pe măsura așteptărilor noastre și promisiunilor Triumph. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.