Fotbaliști, schimbați canalul. Băieții ăștia chiar știu să facă spectacol
30/03/2015
Yamaha XV950 Racer – Să ieșim la o café
30/03/2015

Mă numesc Triumph Street Triple




Numele meu spune totul despre mine: sunt o inimă de stradă, cu trei cavități și garantez triumful fiecărei plimbări. Deși par pitică, sunt vânjoasă, ochii mari și rotunzi sunt oglinda sufletului meu și împreună cu sunetul pe care îl propag îmi creioneaza caracterul de unicitate. Sunt prietena perfectă pentru cei scunzi și slăbuți, dar dornici de senzații tari: ușoară, zveltă și agilă.

Autor: Diana Manafu. Iubește viața și urăște timpul. Este motociclistă din 2004.

Călăresc acest motor din primavara anului 2009, când aveam deja cinci ani de experiență cu alte modele (o Yamaha și două Suzuki). Detaliile tehnice nu sunt relevante pentru mine, nu o să vă încarc cu cifre. Ceea ce vă voi oferi în schimb este părerea unui călăreț multumit, bazată pe experiența de șase ani călare doar pe acest model. Perioadă în care am însumat aproximativ 45.000 km și am bifat pe hartă 17 țări europene.

Un naked folosit la…touring

Dupa cum se lăuda ea însăși în cele de mai sus, Street Triple este perfectă pentru oraș, golașă, fără bagaje, acolo unde te poți strecura cu ușurință pe straduțe, alei sau prin mulțime. Dar nu a dezamăgit nici în excursiile lungi, cu motocicleta încărcată la maxim…

Pe drumurile naționale, cu sau fără bagaje, motocicleta este foarte manevrabilă, astfel că poți savura curbele și peisajul în același timp. Drumurile unde și-a arătat clasa și pe care nu aș fi vrut să am un alt model ar fi cel de la Vlore la Sarande (Albania), sau coasta Adriatică de la Rijeka la Dubrovnik.Triumph Street Triple_5

Pentru mine, poziția pe motocicletă este confortabilă, putând parcurge fără probleme 6-700 km pe zi. Însa daca esti mai înalt/ă, s-ar putea sa ai dureri de genunchi chiar și dupa 100 km. Ghidonul nu se rotește prea mult, așadar raza de bracaj este destul de mare. Un tribut plătit ciclisticii de la Triumph Daytona 675, cu care împarte același cadru.

Dacă mergi fără pasager, e recomandabilă o geanta pentru rezervor. Cu cât mai mare, cu atât mai bine: iți poti odihni gâtul sprijinind bărbia pe el și te protejeaza și de vânt. Pe autostradă, ca la orice streetfighter, te cam bate vântul dacă depășești 140km/h. Fiind un motor sportiv, vitezele în zona 140-180 km sunt ușor de atins, însă sunt greu de menținut din cauza presiunii vântului. Există parbrize aftermarket. Nu știu dacă funcționează, însă mie îmi seamănă cu bretonul unor personaje politice și nu vreau să umbresc frumusețea ochilor ei rotunzi. I like it Naked!

Accesoriile sunt necesare

Poți alege înca două genți laterale pentru codiță, un suport pentru ele (obligatoriu, datorită evacuarilor înalte) se găsește fabricat de o firmă consacrată și nu este prea scump. Și dacă tot nu este suficient – pentru că în cazul de față e vorba totuși de o fată –  mai are loc o geanta și pe locul pasagerului.Triumph Street Triple_1

Încărcată astfel cu bagaje, la un mers combinat pe drumuri naționale și pe autostradă, consumul este în jur de 5,5 – 6l /100km.

Probleme apărute

Eu am cumparat motocicleta nouă, de la o reprezentanță care se lăuda a fi “oficială”, din Cluj. Mi-a oferit toate garanțiile posibile…însă doar la nivel declarativ. La câteva luni de la cumpărare avea să îmi demonstreze contrariul.

Într-o dimineață de toamnă, dupa ce cu o seară înainte mă prinsese o furtună pe un drum mai “country” am hotărât să spăl motocicleta pentru a nu se întări noroiul pe ea…Ziua urmatoare, am descoperit condens în bord, pe interior. După câteva zile de mers, într-o seara, probabil din cauza unui scurt circuit mi s-a oprit motorul în mers și nu a mai fost chip să îl pornesc. Am încercat să rezolv problema prin telefon, făcând legatura între dealer și un prieten mecanic. Bordul a trebuit inlocuit, iar dealerul a susținut că eu trebuie să plătesc costul transportului până în Germania, unde era de fapt o reprezentanță oficială cu care el colabora. De atunci spăl motocicleta folosind o pungă cu care protejez bordul de jetul de apă.Triumph Street Triple_2

După aproximativ un an, motocicleta a început să se oprească din mers, fiind în turație. Dealerul “oficial” din Cluj închisese afacerea și nu a mai fost de găsit, astfel că am căutat cel mai aproape dealer oficial în străinatate. Am ales Thessaloniki, pentru a îmbina utilul cu plăcutul. Ajunsă acolo, am aflat că nici măcar caietul de service nu era unul autentic. Proprietarul reprezentantei Triumph Thessaloniki, un om deosebit, bun mecanic, a rezolvat problema motocicletei. Era un dereglaj de soft, probabil fiind prima generație scoasă pe piață, avea o mică hibă.

Fericite împreună

Ca si concluzie generala eu ma declar multumita, cele două mici probleme nu au reușit să umbrească plăcerea pilotării unei asemenea motociclete. Fiecare plimbare este o distracție. Arată bine, sună bine, se mișcă bine. Chiar și acum, la nouă ani de la apariție, domină motocicletele rivale din aceeași clasă. Pentru mine cel puțin, este motocicleta perfectă, însă în cele de mai sus m-am străduit sa fiu obiectivă. Triumph-ul Street Triple pe care îl dețin, și pe care l-am botezat “Pitica”, este ca o parte din mine. Și pentru că mă identific atât de bine cu acest model, nu m-aș gândi vreodată să-l schimb.Triumph Street Triple_7

 

Date tehnice Triumph Street Triple 675

An de fabricație: 2008

Kilometraj: cca. 45.000 km

Capacitate cilindrică: 674,8 cmc

Tipul motorului: trei cilindri, patru supape pe cilindru, răcit cu lichid.

Cursă x alezaj: 74.0mm x 52.3mm

Putere: 106 CP/ 11,700 rpm

Cuplu: 69 Nm/ 9,100 rpm

Cutie de viteze cu 6 trepte.

Înălțime șa: 800 mm

Greutate la gol: 167 kg.

Capacitate rezervor: 17,4 l.

 

Zona Liberă este o secțiune realizată de prietenii și cititorii PeMotoare. Așteptăm textele voastre la contact@pemotoare.ro

 

 

 

 

 



Prieten
Prieten
Prieten PeMotoare.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *