Cum a fost la Distinguished Gentleman’s Ride 2018
06/10/2018
Honda Gold Wing 2018 | Test la Drum Lung
17/10/2018

Suzuki relansează Katana. E suficient?




Suzuki pare să fi căzut într-o lipsă teribilă de inspirație (sau de fonduri pentru r&d) în ultima perioadă. Parcă nimic nu le mai iese, și nimic nou nu prea iese de pe poarta uzinei. Ultima motocicletă cu adevărat nouă – GSX-R 1000, lansată în 2017. Am mai avut un GSX-S 1000 în 2015, niște update-uri la V-Strom, ceva în gama 250 – incomparabil cu seria MT de la Yamaha sau cu exuberanța Honda din ultima vreme. Ca să nu mai vorbim de cursa înarmărilor din Europa. 

Dar Suzuki caută să ne surprindă la Intermot. Ultima apariție este Katana. Probabil că numele vă sună cunoscut, pentru că prima Katana apărea în anii ’80, tot la Intermot, și avea să fie un sport-touring cu design aparte. Suzuki afirma, la acea vreme, că este cea mai rapidă motocicletă de serie.

Dacă dai un search pe google după numele Katana și te uiți la formele și la culoarea motocicletei din 1981, îți vei da seama de îndată de unde-și trage inspirația noul model. Liniile ascuțite și botul ce încadra farul pătrățos erau considerate niște ciudățenii și atunci, nu doar acum.

Noua Katana este, practic, un GSX-S1000 cu alte carene. Are o masă de 215 kg și un motor de 1,000 cmc cu patru cilindri în linie care dezvoltă 150 de cai putere. Suficient cât să se ia la trântă cu noua Honda CB1000R sau cu Kawasaki Z1000. 

Trei moduri de mers, slipper clutch, low rpm assist și un răspuns mai lin al accelerației comparativ cu GSX-S1000, afirmă Suzuki. Etrierii Brembo inspiră performanță. 

Ghidonul pare să ofere o poziție confortabilă, iar semi-carena o oarecare protecție la vânt. Suzuki Katana ar trebui să fie motocicleta cu care-ți faci treaba în oraș, dar care nu zice nu nici la o tură de weekend pe drumuri virajate. Și care te face să ieși în evidență, pentru că rupe barierele clasice de design. Am putea spune că merge pe rețeta oldscool de naked cu semi-carenă. Sau că-i un sports-touring, deși legile în această clasă s-au cam schimbat în ultima vreme. 

Oricum ar fi, suntem curioși de felul în care se pilotează și de impactul pe care-l va avea în piață. Din păcate, GSXS-1000 a trecut, cumva, neobservată și sperăm ca noua Katana să facă mai multă vâlvă. Și, chiar de s-ar întâmpla asta, e suficient cât să scoată Suzuki din conul de umbră în care se află în ultima vreme?



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.