Are 100 de ani și încă merge cu motorul. “Nu-mi fac prea multe griji”
03/02/2019
Scutariu lansează cartea “Est, spre Siberia”
05/02/2019

Suzuki DR BIG – Gata de Marea Revenire?

 Suzuki ar putea lansa un DR Big nou-nouț pentru anul 2020. Doar că de această dată nu va mai avea un monociclindru, ci se va baza pe platforma V-Strom 1000: același motor și un cadru asemănător. Știrea a apărut pe site-ul spaniol trailridersmag.com, care citează “surse apropiate mărcii japoneze”. 

Dacă zvonurile sunt adevărate, vom avea o motocicletă Suzuki cu 100 de cai putere și cu roată față de 21 de inch, mai aproape de aventură decât V-Strom 1000, care vine cu o abordare preponderent stradală. Roți cu spițe, rezervor de 20 de litri, o gardă la sol mai înaltă decât a V-Stromului de 1000 și o evacuare piziționată mai sus. Totodată, cursa suspensiei ar trebui să fie mai lungă, iar ABS-ul să poată fi decuplat pentru off-road. 

Un alt element care contează când vine vorba de motocicletele adventure este greutatea. Sperăm că Suzuki nu va adăuga kilograme în plus – actualul V-Strom 1000 cântărește 230 de kg cu rezervorul de 20 de litri plin. Revista spaniolă spune că noul DR Big ar folosi același cadru ca V-Strom 1000, dar rămâne de văzut dacă vom avea aceleași ramforsări și aceleași materiale. 

Cât despre electronice, ne așteptăm la moduri de mers dedicate – având în vedere rivalii din segment și faptul că actualul V-Strom 1000 vine deja cu IMU și traction control pe două nivele. 

Dacă zvonurile sunt adevărate, vom avea o motocicletă foarte ofertantă și o competiție pe cinste în zona de sus a clasei intermediare – noul DR Big s-ar bate cu modele precum Honda Africa Twin, BMW F850GS și KTM 1090 Advenure. 

Suzuki DR 800 Big – “Doctor Big”

Suzuki DR 800 S Big a fost lansat inițial în 1988 – 52 de cai putere și un motor de 727 cmc. Apoi, în 1990, Suzuki a crescut volumul la 779 cmc și puterea a ajuns la 54 de cai. Era o motocicletă mare, cu un rezervor enorm – 30 de litri – așa de lat că-ți era greu să-l cuprinzi. Apoi volumul a fost redus la 23 de litri. Nu era o motocicletă pentru cei scunzi –  înălțimea șeii era de 876 mm. Avea o suspensie soft și o frână față moale. N-a fost cea mai performantă motocicletă a vremurilor sale, dar a avut o influență interesantă asupra motocicletelor adventure – a introdus pe piață celebrul “cioc” – acea “aripă” suplimentară aflată sub far, fără niciun rol util. Ideea a fost preluată de BMW – pe toate motocicletele sale de adventure, Triumph și Ducati. 

Până la urmă, sperăm ca zvonurile să fie adevărate, pentru că Suzuki nu traversează cea mai bună perioadă. Suzuki are nevoie de o motocicletă nouă – iar dacă e un rival adevărat pentru Honda Africa Twin – cu-atât mai bine. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.