Bikes on Ice 2018. Singura întrunire moto de iarnă din România e gata de „hora mare”
16/02/2018
Din trafic. Diferențele dintre România și America de Sud
19/02/2018

Recall-urile primăverii: frâne și cutii de viteze. Cine-a avut probleme

A fost un început de an destul de aglomerat pentru NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration – autoritatea americană pentru siguranța traficului. Unii ar spune că această instituție este destul de paranoică, pentru că le găsește nod în papură tuturor producătorilor și, una-două, îi obligă să schimbe câte-un șurub la vreo motocicletă. Totuși, problemele semnalate se bazează pe cazuri specifice – exemplare cu probleme – sau pe diverse teste, deci sunt probleme reale. Nu este o regulă ca rechemările în service din SUA să se aplice și în Europa – nu pentru că motocicletele din Europa ar fi fără probleme, ci pentru că aici nu-i obligă nimeni să le facă. 

Harley-Davidson: 174.000 de motociclete în America, 250.000 în toată lumea – 31 de modele, echipate cu ABS – cam tot ce înseamnă Touring, CVO Touring și VSRC. Ce s-a întâmplat? Mai mulți posesori de Harley-Davidson au fost prea leneși ca să-și schimbe la timp lichidul de frână – cel puțin odată la doi ani, așa cum anunță producătorul și cum e normal – iar componentele sistemului de frânare au avut de suferit. Așadar, Harley-Davidson s-a angajat să schimbe lichidul de frână fără niciun cost la toate modelele afectate.

Brembo – un alt caz important. Probleme cu pistonul pompei de frână radiale – diametru 15 mm – 16 mm – , vândut între 2015 și 2017, care a fost montat pe un număr important de motociclete Ducati, Aprilia, KTM, MV Agusta, TM Racing, Moto Morini și Horex. Brembo le-a trimis o notificare producătorilor astfel încât aceștia să-i informeze cheme în service pe clienți pentru înlocuirea piesei defecte.

Kawasaki Ninja ZX-10R (2016 – 2018), probleme detectate la cutia de viteze. Sunt afectate aproximativ 4.000 de motociclete ( în SUA) și potrivit NHTSA, forțele mari care acționează asupra cutiei de viteze pot face ca metalul să cedeze. Problemele au fost întâlnite la treptele 2, 3 și 4. Nu este primul episod de acest fel pentru Kawasaki – o situație similară se întâmpla în perioada 2002-2008. Totodată, de aceaastă problemă a fost afectată și Yamaha R1.

Honda Goldwing echipate cu airbag. Pentru că mecanismul de declanșare al airbag-ului ar putea exploda. Recall-ul afectează 960 de unități în America, dar e pentru a treia oară când Honda cheamă motociclete în service din cauza airbag-ului Takata. Odată cu modelul 2018, Honda nu mai foloseste airbag Takata.

Triumph Thruxton – 2016 – 2018 – oprirea motorului când accelerația este închisă sau deschisă brusc, cu ambreiajul tras. Problema se va rezolva cu un update la ECU, ce va ajuta la menținerea turației motorului în astfel de situații.

Indian Roadmaster – 7,392 unități în America – 2015-2017. Recall-ul vine din cauza cablurilor din portbagaj expuse la apă, care ar putea crea un scurt-circuit care să aprindă lumina de frână chiar și-atunci când nu frânezi.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.