Yamaha Tenere 700 – Foarte aproape de versiunea finală. Iată de ce
14/11/2017
Suzuki GSX-R1000R. Zi de zi cu un superbike
16/11/2017

Pregătim o nouă aventură. Bagajele




Plecăm din nou la drum. Peste o lună, nu la vară, așadar bagajele sunt gata. Totul e frumos împachetat, iar motocicletele se află în acest moment într-un container. Dar să ne-ntoarcem la bagaje. Ce fel de cutii, ce luăm la noi, cum le așezăm? 

Cu ce merg? Cu motocicleta mea, un BMW R1200GS 2015, care m-a dus până acum în Georgia, Maroc și la Capul Nord. Are aproape 50.000 de km de călătorii.

Vara trecută, în insulele Lofoten, Norvegia

Prima mișcare pe care-am făcut-o a fost să schimb sistemul de bagaje al motocicletei. Nu era un lucru absolut necesar pentru că m-am înțeles foarte bine, timp de trei ani, cu sistemul Vario – original BMW. Am optat pentru un sistem de aluminiu, SW Motech Trax Advenutre, din mai multe motive: capacitate mai mare, încărcare pe deasupra și nu prin lateral, versatilitate – poti să legi chingi deasupra cutiilor. Mai e și rezistența mai mare a cutiilor din aluminiu, unanim acceptată, doar că la câte evenimente am avut, am foarte mare încredere în Vario.

Voi regreta sistemul elegant de montare a cutiilor Vario, precum și faptul că le poți mări/micșora. Dar nu le poți avea pe toate.

Kitul SW Motech Trax Adventure costă 1.500 de euro (trei cutii + kit montaj) și se găsește la Motomus. Ei aduc SW Motech în România.

Mai jos, un film din atelier, cu momentul unboxingului și al montajului

De la momentul filmărilor până la momentul redactării acestui text am remarcat și două lucruri care nu-mi plac la aceste cutii: pasagera are o poziție incomodă, din cauza spătarului și din cauza faptului că lateralele sunt mai în față decât sistemul Vario, nepermțându-i, astfel, să pună toată talpa pe scăriță, ci doar călcâiele. La întoarcere voi face o comparație și cu cutiile de aluminiu originale BMW.

Un alt inconvenient: lățimea. Toată motocicleta măsoară 105 mm, cu tot cu cutii, cu 5 mm mai mult față de sistemul original. Ei, și ce? Da, în mod normal asta nu te afectează, dar dacă vrei să pui motorul pe paleți și apoi în container, ar putea fi o problemă. Așadar, motocicleta mea a plecat cu sidecase-urile demontate. Sper să ajungă toate la destinație.

De ce nu iau geantă de rezervor

Pe lângă cele trei cutii – side-case-uri și top-case, mai am un roll-bag care stă pe șaua din spate. N-am mai luat geanta de rezervor după mine pentru că și-acum îmi vine în minte un film cu trei băieți înarmați cu machete care ies din boscheți și jefuiesc un cuplu care călătorește cu motorul. Ce fură? Evident, tank-bag-ul. Și cum eu obișnuiesc să țin acolo telefon, aparatura video și alte lucru importante, mai bine mă lipsesc. Să-mi ia roll-bag-ul. O să-mi fie dor de pantofii de trekking și de sacul de dormit, dar trăiesc la fel de bine și fără ele.

Gata de drum

Ce luăm la noi

Păi, haine de civil, haine de moto, scule esențiale, kit de pană, sac de dormit.

La partea haine de civil n-ar fi prea multe de discutat. Eu umplu, de obicei, o cutie. Nu lipsesc șlapii, încălțămintea ușoară, short-ul de baie, o pereche de jeans, 3-4 tricouri de bumbac etc.

Haine de moto: costumul – format din cele trei straturi esențiale: strat exterior, strat impermeabil+windstopper și strat termic. La care adăugăm un combinezon de ploaie, trei perechi de mănuși (de vară, intermediare, groase), bluze termice de corp și buff.

Scule: câteva torxuri uzuale, imbusuri, kit de pană, bandă adezivă, șoricei de plastic. Nu iau niciodată după mine lucruri pe care nu știu să le folosesc. Și nu e ca și cum aș putea să desfac motocicleta-n drum. Tot la acest capitol menționez lampa frontală și un briceag.

Sac de dormit – nu știi cum arată patul unde vei dormi. De data asta nu iau cortul după mine. În Kazakhstan l-am pus doar o dată, în Georgia nu l-am folosit deloc. Ar fi însemnat să iau, pe lângă cort, și un izopren. N-am de gând să pun cortul în locurile pe unde voi ajunge și sunt convins că o să găsesc cazare.

Cum le așezăm?

Ca idee, trebuie să pui obiectele mai grele jos și pe cele mai ușoare sus. Eu pun hainele de civil într-o cutie, hainele de moto în cealaltă cutie, iar top-case-ul îl folosesc pentru aparatura de filmare și pentru alte nimicuri. Nu-mi plac top-case-urile, în general, pentru că flambează și evit să le încarc. În geanta de pe șaua pasagerei țin sacul de dormit și alte lucruri ușoare.

Despre acte, vaccin, setări ale motocicletei și alte pregătiri, într-un articol viitor.



Cristian Predoi
Cristian Predoi

Redactor-șef PeMotoare.ro

1 Comment

  1. Claudiu says:

    Lățimea de 105 cred ca este in cm.
    Se spune maceta si nu macheta. 😉
    Nu mai folosi “flambeaza”, inseamna deformatie sub compresiune. Poti folosi se “deformează”. E mult mai corect.
    Gențile probabil le-ai luat de la… motomus?

    Cea mai importanta intrebare este: incotro o iei?

    Apreciez articolele, acum doar ajut la perfecționarea lor!
    🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *