Snowdogs Balsoi Madness. Racing în stil rusesc
14/11/2014
Tendințe urbane: blugii impermeabili
14/11/2014

Petre Pop dă piept cu Isle of Man TT. Din nou, în cea mai periculoasă cursă de stradă din lume

Petre Pop revine la Isle of Man TT. Singurul român care a participat la cea mai faimoasă și periculoasă cursă de viteză din lume trece la clasa Superbike.

Petre Pop merge alături de echipa Monsters Garage și va alerga pe o Kawasaki ZX-10R pregătită pentru categoria Superstock 1000. Pilotul devenea, în 2013, primul român care a participat la Isle of Man TT, cea mai titrată și periculoasă cursă din lume. Între 1907, primul an când s-a organizat competiția, și 2014 peste 240 de piloți și-au pierdut viața pe traseul insular. În plus, cursele la clasele de cilindree mare sunt mai lungi, având 6 tururi fiecare, adică peste 360 km parcurși cu viteze medii care trec de 200 km/h.

petre pop 4

Petre Pop, pe circuitul de pe Insula Man

Obiectivul pilotului român este să se califice și să termine cele trei curse la care vrea să participe – Superstock, Superbike și Senior TT. Iar asta nu va fi deloc simplu. Ca să te califici trebuie să ai o viteză medie pe tur de aproximativ 110 mile/oră (176 km/h). Ceea ce n-ar reușit acum doi ani, la prima participare. Este aproape imposibil să te califici din prima având în vedere complexitatea traseului și concurența. Dar cu experiența acumulată în 2013, când a mers atât la Isle of Man TT cât și la Manx GP, pilotul de 26 de ani sper să prindă grila de start din acest an.

Cu această veste bună, Petre Pop revine pe circuit, după ce anunțase că se retrage. Pilotul va merge și în Dunlop Romanian Superbike, în 2015, unde are ca obiectiv primul loc la sfârșitul sezonului.

Citește interviul cu Petre Pop înainte de prima participare la Isle of Man TT

„Sunt foarte fericit că, după un an de pauză din activitatea competițională, voi participa din nou la cea mai frumoasă cursă moto din lume. Entuziasmul este alimentat și de faptul că am făcut trecerea mult dorit , de la clasa 600 Supersport la clasa 1000 Superbike“, spune Petre Pop.

Petre Pop_actiune

Petre Pop, pe circuitul de la Adâncata, în Dunlop RoSBK

„M-am adaptat mult mai repede decât aș fi crezut cu stilul total diferit de pilotaj, cu noua motocicletă, mult mai puternică și mai grea decât vechiul 600RR. Mă bucură foarte mult și faptul că, odată cu această schimbare, apar noi provocări pe celebrul circuit stradal. Spre deosebire de clasa Supersport, unde a fost o singură cursă de 4 ture(240km) , clasa Superbike are 3 curse de 6 ture (360km) fiecare. Chiar dacă antrenamentele le-am efectuat pe o Honda CBR1000RR, la începutul sezonului viitor vom avea un nou Kawasaki ZX-10 pe care îl vom pregăti și seta pentru TT, atât cât ne permite regulamentul clasei Stock,” mai povestește Petre Pop.

Petre Pop și echipa Monsters Garage se aruncă în aventura sezonului 2015 alături de mecanicii Alex Șerban și Rob Wilson, șeful de echipă Radu Lupeș și Andrei Jiganie, pe post de șofer al echipei. Forma fizică a lui Petre este menținută cu ajutorul antrenorilor George Stanciu și Ștefan Duminică. Principalii sponsori care îl susțin pe Petre în această aventură sunt TNT Brothers Skydiving School, Agon Fighting Academy, RedInk Tattoo, Monsters Garage Motorcycle Service și Autoeco.

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.