#HoraMare: Iubim 2 Roti 2019 – București
18/03/2019
Horizons Unlimited debutează în România – 23-25 august 2019
22/03/2019

O săptămână cu BMW C400GT. Ce-am învățat

A fost o săptămână plină. Drumuri prin oraș și-n afara lui, agitație, filmări, montaj, iar filmări, iar montaj. Se vede c-a început sezonul. Abia acum am reușit să-mi trag sufletul și să mă pun în fața tastaturii. Și cum tocmai am încheiat șapte zile cu C400GT, iată câteva impresii la cald. 

  • Despre ce e vorba? BMW C400GT e versiunea Grand Turismo a lui C400X – primul scuter BMW de clasă medie. GT, adică mai comod și mai confortabil. Și ceva mai scump. 
  • Motorul: monocilindru, 350 cmc, 34 cp, 35 NM,  – trage bine, nu vibrează, e fix ce-ti trebuie pe un maxi-scuter. 
  • Cât bagă? Dacă insiști, poți ajunge la 135-140 km/h cu el. Dar la 120 ajunge fără să comenteze. Foarte important: nu devine instabil la viteza asta, pe autostradă, iar dacă ieși pe drumuri naționale poți aborda virajele destul de sportiv. Cu alte cuvinte, o ținută de drum foarte bună. 
  • Comod? Da. Foarte comod. Șaua e fix cum trebuie, ergonomie perfectă, protecție la vânt. Și ai în echiparea opțională mânere încălzite și șa încălzită, la care se adaugă și leg-coverul. Astfel, devine excelent pentru diminețile reci de primăvară sau de toamnă târzie. Cred c-aș putea folosi scuterul ăsta la orice fel de temperatură, cu condiția să fie uscat pe jos – iar dacă alunecă, mă ajută ABS-ul și Traction Controlul
  • Manevrabil? Da. Te bagi liniștit printre mașini. Eu merg de obicei pe o Vespa de 150 și m-am adaptat imediat la C400GT. Nu mi s-a părut nicio secundă mare și greoi. 
  • Display Connectivity, la fel ca la R1250GS, F850GS și alte modele BMW. Faci pairing cu smartphone-ul și ai navigatie, poti selecta muzica din playlist, poti raspunde la telefon. 
  • Made in China? Da. E făcut în China, alături de Loncin – aceiași cu care BMW lucrează pentru motoarele de la F850GS și F750GS. Feeling-ul e unul premium și e mai solid ca G310R sau G310GS. Plasticele sunt de calitate, îmbinările solide. Doar dacă ai ochiul format și te uiți pe la anumite detalii, în zona motorului, vei observa componente ieftine sau niște cabluri aranjate nu tocmai elegant. Dar, per total, feeling-ul e premium. 
  • Ce nu-mi place: spațiul de depozitare. Care e și nu prea e. Casca mea nu intră sub șa decât dacă stă motorul pe loc și extind spatiul de depozitare – BMW a născocit un mecanism inteligent pentru asta. Dar în mers nu-mi pot pune rucsacul sub sa decât dacă scot lucruri din el și caut să le așez astfel încât să intre. De aceea, pentru un spatiu de depozitare decent ai nevoie de top-case, oferit ca accesoriu. Dar chiar și-așa, e spatiu insuficient pentru un scuter care poarta semnatura GT. 
  • Consumul din test – 4.4 l/100 km
  • Prețul: 8.300 de euro, cu mânere încălzite, șa încălzită și display Connectivity. Fără topcase. Așadar, e ceva mai piperat față de alte scutere asemănătoare: Yamaha XMax 400 – 7.000 euro, Suzuki Burgman 400 – 7.200 euro, Honda Forza 300 – 6.300 de euro, Piaggio Beverly 350 ABS Sport Touring – 5.819 euro. 

Un commuter ideal

Concluzia? Motor vioi, foarte manevrabil, arătos și foarte comod – șaua încălzită e ceva ce-ar trebui să aibă orice scuter din emisfera asta. Display-ul Connectivity este un punct forte pentru cei care vor să răspundă la telefon în drum spre birou și să folosească navigația, dar vine cu un preț. Spațiul de sub șa ar fi putut fi mai mare. 

C400GT e un scuter excelent, care îmbină agilitatea în oraș cu posibilitatea de-a merge la drum lung. Dacă locuiești la 15 km de birou și ai o secțiune de drum național sau de autostradă, e fix genul de vehicul de care ai nevoie – un 125 cmc ar fi prea mic pentru momentul în care ieși din oraș, iar un 600 cmc e prea mare și prea scump. Astfel, scuterul de clasă medie este preferatul meu, datorită echilibrului dintre putere, confort și manevrabilitate – iar C400GT este o variantă de luat în calcul. Am deja un scuter de 150 cmc, dar tura cu C400GT m-a făcut să-mi doresc unul mai mare. Să fie mai comod, mai rapid, cu suspensii și frâne mai bune, cu spațiu de depozitare superior. 




Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.