Pregătim o nouă aventură. Cum filmăm
11/12/2017
Cum arătau cursele pe gheață în 1935. Fotografii de arhivă
15/12/2017

Noul Triumph Tiger 1200. 10 lucruri esențiale | Prim-Contact




Colaboratorul nostru Alan Cathcart tocmai a revenit de la lansarea internațională Triumph Tiger 1200 – model 2018, cu o poveste despre propunerea Triumph pentru clasa adventure touring – categoria grea. Testul complet este aici. Iar în caz că n-aveți timpul necesar ca să-l parcurgeți de la un capăt la altul, iată câteva lucruri esențiale pe care le-am extras din povestea lui Alan. 

Motorul răspunde mult mai bine la turații joase, dar fără să te bruscheze, chiar și atunci când deschizi accelerația rapid, de la 0.

Cuplul maxim – 122 NM este la 7,600 rpm. Dar ai deja 121 NM la 6.100 și 118 NM la 5.500. Asta înseamnă că-l poți lăsa într-a treia mai tot timpul. De la 3.000 rpm, unde ai 107 NM până la limita de 9.500.

160 km/h la 6.000 rpm. Adică la doar două treimi din plaja de turație. Asta-nseamnă că va fi în elementul lui pe autostrăzile din Europa. La 7.000 de rotații ai deja 200 de km/h, dar motocicleta este limitată electronic la 220 km/h, probabil din cauza instabilității cu bagaje.

Accelerația ride-by-wire oferă șase moduri de mers – Rain, Road, Off-Road, Rider, Sport, Off Road Pro. Varianta entry-level XR le are doar pe primele trei, în timp ce XRX vine cu modul Sport, iar varianta de top XRT cu un mod Rider. Modul Off-Road Pro este rezervat familiei XC și deactivează complet ABS-ul și controlul tracțiuni, acționând totdată asupra suspnesiei ajustabile electronic.

Opțiuni interesante – pornire fără cheie, asistență la pornirea în pantă și lumini speciale pentru viraje – e vorba despre patru LED-uri care se aprind progresiv în funcție de unghiul de înclinare – până la 31 de grade – o opțiune care, dacă funcționează cum trebuie, este cu adevărat utilă pe timp de noapte.

Mai manevrabil – datorită motorului, care are o forță giroscopică mai redusă, datorită accelerației și datorită poziției. Este mai manevrabil pe viraje decât varianta Explorer.

Categoria grea – Cu toate că Triumph a reușit să dea jos până la 10 kg în funcție de variantă, XRT cântărește 243 de kg, cu rezervorul gol. Cam cât are un R1200GS cu rezervorul plin. Dacă umpli rezervorul de 20 de litri al Tigerului ajungi la 265 de kg. Totuși, grație îmbunătățirilor nu mai este așa de greu ca înainte.

Frâne mai bune – Discurile au aceeași dimensiune, dar noul Tiger 1200 are etrieri noi Brembo cu patru pistonașe, care măresc considerabil forța de frânare. Mai mult, Triumph a lucrat cu cei de la Continental la un sistem de frânare combinată, care aplică automat un procent de forța de frânare pe spate în timp ce frânezi cu fața. Sistemul este dezactivat la viteză mică sau pe off-road.

Pornirea fără cheie este foarte utilă – asta până când vrei să alimentezi. Ca să scoți bușonul ai nevoie de cheie, adică să-ți dai jos mănușile și să scotocești prin buzunare – ceea ce-nseamnă că pornirea fără cheie devine inutilă. 

Prețurile pentru România n-au fost încă anunțate, dar în Marea Britanie va fi undeva între 12,200 de lire (variantele de bază ) și 17,650 de lire cu tot ce pune pe el, inclusiv un set complet de bază. Modelul de anul trecut costa, la Motoboom, undeva între 15.000 de euro și 17.500 de euro.

Am testat Tiger Explorer vara trecută și l-am pus față-n față cu BMW R1200GS, pe drumurile din Transilvania, cu sau fără asfalt. Iată comparativul. Acum nu putem spune decât că suntem nerăbdători să vedem cum a evoluat noua variantă.



Cristian Predoi
Cristian Predoi

Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *