Noul BMW F850GS. Informații-cheie și interviu cu product managerul
13/11/2017
Yamaha Tenere 700 – Foarte aproape de versiunea finală. Iată de ce
14/11/2017

Noul CB1000R. Și naked-urile Honda sunt din nou sexy




Privind înapoi, liniile ascuțite, de viespe, pe care le-au avut nakedurile Honda din anii 2010 nu m-au prea convins. Am rămas blocat la farul rotund de la primul meu Hornet sau la senzația de muscle bike clasic oferită de CB1300.

Iar farul rotund s-a întors, de această dată mult mai atrăgător, cuplat cu un rezervor de tablă, sculptat frumos și cu o codiță subțire. Honda e din nou în joc și prezintă unul dintre cele mai interesante naked-uri de 1000 de pe piață. O combinație reușită între clasic și modern, aflat undeva la jumătate axei dintre roadsterele retro și supernaked-uri. Ca să fie Honda până la capăt și să ofere o soluție echlibrată, motorul de 1.000 de cmc este derivat de la vechiul CBR și oferă 143 de cai putere, aflându-se în aceeași linie cu Kawasaki Z1000 sau cu Suzuki GSX-S1000, dar sub top-performerii BMW S1000R și KTM Superduke R.

Mai jos, o scurtă prezentare video a modelului, realizată de noi la EICMA.

Dar cui îi trebuie mai mult de 143 cp pe un naked de stradă? Mie nu, așadar aș sări bucuros pe noul CB1000R.

Honda spune că datorită cuplului în plaja de mijloc și rapoartelor scurte, în primele trei trepte (pana la 130 km/h) este mai rapid decât noul CBR1000RR.

Accelerația este ride-by-wire, cu trei moduri de mers și o setare user. Are un cadru nou, este cu 12 kg mai ușoară față de vechiul model (are 212 kg cu rezervorul plin), are suspensii Showa, etrieri radiali, iar roata spate de 190 îi dă un aer agresiv.

Există și o variantă CB1000R+, dotată cu quickshifter, manșoane încălzite și alte detalii vizuale.

Partea și mai frumoasă este că designul derivat din conceptul Neo Sports Cafe a fost implementat și pe alte modele din seria CB – CB125 și CB300. Nimic, deocamdată despre CB500 și CB600.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *