EICMA 2017: Am acoperit cele mai importante modele. Iată filmele
09/11/2017
Noul CB1000R. Și naked-urile Honda sunt din nou sexy
14/11/2017

Noul BMW F850GS. Informații-cheie și interviu cu product managerul




BMW a lansat F850GS. O motocicletă cu totul nouă față de F800 pe care-l știm, cu electronice de R1200GS (opțional) și cu niște caracteristici care-l poziționează drept concurent direct pentru Honda Africa Twin: 95 de cai putere și 230 de kg. Pe lângă varianta 850, există și un F750GS, cu o atitudine mai mult stradală și dedicat începătorilor. 

Am studiat îndeaproape noul F850 la salonul EICMA de la Milano. Tot acolo, am stat de vorbă cu Dorit Mangold, project manager-ul F850 GS și F750 GS. Imagini cu noul F850GS și interviul, de mai jos. Poate fi urmărit în fereastra din articol sau direct pe YouTube. 

Bun, acum să revenim la datele esențiale. Motorul are tot doi cilindri în linie, dar a fost complet regândit. Nu e vorba doar de capacitatea cilindrică – acum 853 cmc – e vorba de un arbore cotit la 90 de grade și un interval de aprindere 270/450. BMW promite sunet și feeling de V2. Doi arbori de contra-balansare sunt acolo pentru a elimina vibrațile.

Performanțe: 95 de cai putere și 92NM. Ambreiajul este de tip anti-hopping, iar lanțul este pe stânga și evacuarea pe dreapta – la fel ca la toate motocicletele.

Electronice

Noul BMW F850GS vine ci ride-by-wire ce-i permite două moduri de mers standard – Rain și Road, plus moduri Pro disponibile opțional – Dynamic, Enduro și Enduro Pro. Modurile de mers schimbă parametrii după care funcționează controlul tracțiunii, ABS-ul Pro și Suspensiile semi-active (dacă ți le-ai ales ca opțiune). În modul Enduro Pro, de exemplu, suspensiile sunt setate pentru off-road, controlul tracțiunii are o intervenție minimă, iar ABS-ul mai este disponibil doar pe față.

Cadru nou – rezervorul trece în față

Noile F850GS și F750 GS au un cadru nou, iar motorul este parte din cadru. BMW spune că noua construcție oferă o rigiditate mai mare. Rezervorul de 15 litri trece în față, până acum aflându-se sub șa.

Suspensii noi și Dynamic ESA

Noul F850GS are o furcă nouă, cu o cursă de 204 mm și, opțional, cu Dynamic ESA. Mișcarea suspensiei e analizată de un senzor care setează automat amortizarea în funcție de condițiile de mers, într-un interval de câteva milisecunde, chiar și pe înclinare.

Anvelope tubeless și o șa cu înălțime mai mică

Spre deosebire de generația precedentă, noul F850GS vine cu anvelope tubeless și cu o șa coborâtă la 860 mm în versiunea standard. Cu șaua joasă poți ajunge până la 815 mm.

O altă noutate este sistemul Connectivity – un display color de 6.5 inch care permite inclusiv navigația prin intermediul telefonului și keyless ride.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *