Patru motociclete Tyco BMW, furate. Guy Martin si Ian Hutchinson, printre păgubiți
28/11/2016
Cheia succesului într-o călătorie
29/11/2016

NORTON V4-SS & V4-RR: Ce au mai bun britanicii




Norton V4, primul model hypersport realizat de englezi, a fost arătat publicului pentru prima dată săptămâna trecută la Birmingham NEC Show. Se găsește sub forma a două versiuni – V4-SS și V4-RR – motorul de 1200cmc scoate peste 200cp și va intra în producție anul viitor.

Norton V4 este cea mai evoluată motocicletă britanică făcută până acum. Cu ocazia lansării, Stuart Garner, proprietarul și CEO Norton Motorcycles, a declarat că “noul V4 este puțin mai exclusivistă decât restul modelelor superbike de pe piață, e lucrată manual și într-un număr limitat de exemplare”. În 2017 se vor fabrica 250 de bucăți în total, cifră ce cuprinde atât varianta de bază V4-RR (28,000 £) cât și versiunea Norton V4-SS (44,000 £). Deja 200 de exemplare au fost plătite în avans de către fanii brandului cu rezonanță istorică.

Norton

Ambele versiuni sunt propulsate de un nou motor cu 4 cilindri în V la 72 de grade, ce îndeplinește normele Euro 4, răcire cu lichid și distribuție pe lanț, dezvoltat de Norton în fabrica de la Donington. Puterea pe care o scoate acesta e de peste 200cp la 12,500rpm și un cuplu maxim de 130Nm la 10,000rpm. Are supape de titan, o cutie de viteze cu șase trepte și ambreiaj cu alunecare controlată. Modurile de pilotaj, conectate cu accelerația ride-by-wire, oferă pilotului trei opțiuni: Road, Track și Pro-Race. Simon Skinner, responsabilul cu designul de la Norton, spune că “motorul este creația noastră, în totalitate, dezvoltat împreună cu Ricardo Motorcycle. Am aranjat totul cum ne-am dorit pentru un rezultat incredibil de compact. Pentru un V4 de 1200cmc este foarte îngust, dar și piloții de talie înaltă stau confortabil pe motocicletă”.

Norton

Cei 200 de cai sunt controlați cu ajutorul unui Sistem Inerțial de Măsură pe șase axe de la Bosch: “Are control al tracțiunii, multiple strategii de frânare, control la plecare, cruise control”, spune Skinner, “pe lângă sistem la care te conectezi pentru colectarea datelor util pe circuit, anti-wheelie, quckshifter pe urcare și retrogradare”. Pe bord e un display TFT tactil de 7 inch ce îți oferă informațiile importante, permite programarea, dar e și ecran pentru camera ce filmează în spate, întrucât motocicleta nu are oglinzi.

Norton

Cadrul de aluminiu este polișat manual (operațiune ce durează 26 de ore!) și e inspirat din modelul SG5 cu care Norton participa la cursa de la Isle of Man TT. Furca e de la Öhlins, iar monoamortizor e special creat de aceeași firmă pentru Norton V4. Pe față sunt două discuri de frână flotante Brembo de 330mm și pe spate un disc de 245mm. Jante cu șapte brațe de carbon BST se găsesc pe versiunea limitată V4-SS, în timp ce pe V4-RR acestea sunt OZ de magneziu. Carenajul e din fibră de carbon, inclusiv rezervorul e din același material ranforsat cu kevlar.

Masa la gol a motocicletei este de 179kg.

Norton

 

 

 



Alan Cathcart
Alan Cathcart
Sir Alan Cathcart, este unul dintre cele mai cunoscute nume din presa moto internațională. Licențiat în Drept al Universității din Cambridge, activează ca jurnalist freelancer din 1981. Din 1983 e singurul ziarist căruia constructorii japonezi și europeni îi permit să testeze modelele de MotoGP și cele din World Superbike. Producători ca Ducati, MV Agusta, KTM, Aprilia sau Triumph îi solicită să evalueze modele importante înaintea lansării, atât ca test rider cât și din perspectiva succesului de piață. Între 1973 și 1998 participă la cursele de viteză (World Superbike, Isle of Man TT, Australian TT, Daytona ProTwins, European Supermono Championship, Manx Classic GP, etc), câștigând campionate și obținând multe clasări pe podium.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.