1199 Superleggera. Cea mai exclusivistă Ducati construită vreodată
23/10/2013
Revizia furcii moto, pas cu pas
24/10/2013

MV Agusta Rivale 800, în carne și oase




MV Agusta ne prezintă primele fotografii oficiale, precum și specificațiile tehnice ale lui Rivale 800.

Producătorul italian MV Agusta a scos la iveală modelul Rivale 800, o motocicletă asemănătoare cu naked-ul Brutale 800, dar care este mai înaltă și mai agresivă. În urmă cu un an, a fost prezentată în formă de concept la salonul moto EICMA, iar acum, italienii ne arată versiunea stradală.

MV Agusta Rivale 800 are un motor de 798 cmc, cu trei cilindrii în linie, împrumutat de la supersportiva F3 800, dar modificat pentru a oferi 125 CP la 12000 rpm și un cuplu de 84 Nm la 8600 rpm. Propulsorul cântărește 52 de kg, în timp ce greutatea la gol a motocicletei este de 178 kg.

Inginerii de la MV Agusta au folosit un arbore cotit contra-rotație, o tehnologie folosită în MotoGP. Astfel, s-a redus inerția motorului în timpul schimbării de direcție, iar ca rezultat, manevrabilitatea motocicletei a fost îmbunătățită. Accelerația are un răspuns fin datorită sistemului Ride By Wire, ambreiajul multidisc este umed, iar cutia de viteze manuală cu șase trepte beneficiază de sistemul Electronically Assisted Shift (EAS) ce asigură o schimbare rapidă a rapoartelor.

Deoarece MV-Agusta Rivale 800 are înclinații spre supermoto, cursa furcii telescopice Upside-Down marca Marzocchi măsoară 150 mm, fapt ce a contribuit la ampatamentul motocicletei de 1410 mm. Pe spate s-a montat un amortizor Sachs complet reglabil. Frânele sunt marca Brembo, dublu disc de 320 mm pe față cu etriere monobloc radiale și un disc de 220 mm pe spate. Rezervorul are 12,9 litri, încă o caracteristică întâlnită la supermoto. Mai mult, șaua are o înălțime de 881 mm.

Motocicleta celor de la MV-Agusta are pachetul MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) ce permite selectarea mai multor hărți pentru motor și care echipează motocicleta cu controlul tracțiunii. Rivale 800 va acosta aproximativ 12.600 de euro.

 

Foto: MV Agusta



Cosmin Voicu
Cosmin Voicu
Îmi plac motocicletele de când eram mic și mă uitam împreună cu tatăl meu la MotoGP și la WSBK. Îmi aduc aminte de cursele cu Doohan și mai târziu de Rossi când alerga la 125 și la 250. Și de Fogarty și Haga la Superbike.

4 Comments

  1. Raymond says:

    Abia astept sa apara astea SH sa imi iau si eu una.
    In tara asta cam greu una noua.

  2. […] Agusta Turismo Veloce 800 va avea o evacuare cu trei ieșiri aproape la fel cu cea de pe noua Rivale 800. Farul și carena frontală sunt ne duc cu gândul la F3 800, în timp ce bordul va fi integral […]

  3. […] și dotată cu LED și anvelopă spate groasă. De 200, probabil. Motorul e același ca pe Brutale, Rivale sau Turismo Veloce și va dezvolta în jur de 125 de cai putere. Pe ghidon se mai vede un buton […]

  4. […] mai țineți minte pe Rivale? Cei de la MV Agusta o prezentau anul trecut. Era un tricilindru de 800 cmc și 125 cp, de 178 de […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.