Șase lucruri pe care le iubim la naked-uri
02/12/2016
Cinci drumuri din Balcani care-ți taie răsuflarea
06/12/2016

Honda X-ADV. De ce ți-ai lua așa ceva




Honda X-ADV este primul SUV adevărat din lumea moto. Scump, confortabil, și cu un look off-road, dar fără să fie capabil de enduro. Deci, de ce ți-ai lua așa ceva? 

De la o vreme, Honda a luat-o pe cărări. Ciudățenii precum NM4 Vultus, NC 750 – care are motor de mașină, Africa Twin cu transmisie automată.. Honda nu mai înseamnă demult Hornet și CBR 600F. Nu mai sunt motocicletele cuminți și docile de altădată. Honda a pus mâna pe sare și piper și a început să iasă în evidență prin crearea unor produse îndrăznețe.

Iar ultima apariție confirmă direcția non-conformistă. Primul scuter adventure din lume – X ADV.

17YM X-ADV

17YM X-ADV

“Un crossover nou și incitant a ieșit la iveală: Honda X-Adv combină stilul unui SUV și look-ul off-road cu un cadru rigid, o suspenție cu cursă lungă, etrieri radiali cu patru pistonașe și perfromanțe înalte datorită motorului de 745 cmc cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Un spațiu de depozitare mare, un ecran ajustabil pe 5 poziții și sistem de pornire Smart Key sunt elementele ce asigură confortul de zi cu zi”. Așa începe Honda comunicatul despre noul X-ADV.

17YM X-ADV

17YM X-ADV

X-ADV a fost prezentat la Salonul de la Milano, unde am fost nevoit să dau din coate ca să mă pot urca pe el. Italienii, mari fani scutere și maxi-scutere păreau încântați peste măsură.

Cu un ghidon lat și înalt, îți oferă o poziție ieșită din comun – o combinație între Africa Twin și poziția tipică oferită de un scuter. Materialele sunt de bună calitate și, privit din orice unghi, arată bine.

Cutia automată are un mod D-drive și trei moduri S-sport. Spre deosebire de Africa Twin, lipsește modul G – pentru enduro. În plus, are și un mod manual. Transimisia finală este pe lanț, nu pe curea. Furca este ajustabilă.

Motorul cu doi cilindri de 750 de cmc este același pe care îl întâlnim și la seria NC. Dezvoltă 54 cp la 6.200 rpm și consumă foarte puțin. Cuplul – 68 NM@ 4,750 rpm. Cu astfel de cifre, are un cuplu mai bun decât BMW C650 Sport și Yamaha T-Max. Puterea maximă este cu 6 CP mai mică față de BMW și cu 9 CP mai mare față de Yamaha. Diferențe nesemnificative.

Masa – 238 kg cu rezervorul de 13 litri plin. Roțile – 120/70 R17 & 160/60 R15, cu spițe.

Prezentarea noastră de la Milano, mai jos

 

N-avem încă prețul, dar Honda X-ADV ar trebui să coste puțin peste 10.000 de euro. Concurenții direcți: Yamaha T-MAX și BMW C650 Sport.

Cu ce e X-ADV superior maxi-scuterelor Yamaha și BMW? Dacă te uiți pe hârtie, nu sunt mari diferențe, cu excepția poziției și a cutiei de viteze cu ambreiaj dublu – ce ar putea fi mai incitantă (BMW și Yamaha oferă CVT). Și ar mai fi transmisia finală – unul dintre motivele pentru care-ți iei scuter e acela că nu trebuie să ungi lanțul. Rămâne de văzut dacă suspensia va fi mai confortabilă. Verdictele vor apărea în testele comparative din această primăvară.

Acum să revenim la întrebarea din titlu. De ce ți-ai lua Honda X-ADV și nu un maxi-scuter clasic? Din același motiv pentru care oamenii își cumpără SUV-uri în locul sedanurilor sau wagon-urilor tradiționale – sentimentul de putere oferit de garda înaltă și de poziția de mers, aspectul impunător, confortul pe drumuri proaste, abordarea premium, etc.

Dacă se va întâmpla acest lucru, Honda va fi cu un pas înaintea concurenței. Dacă nu, X-ADV va rămâne doar un proiect îndrăzneț, la fel ca NM4 Vultus (deși nu la fel de extravagant). Totuși, eu aș miza pe prima variantă.

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV

17YM X-ADV



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.