KTM pregătește 790 Adventure. Revine clasa medie
24/10/2017
Kawasaki Z900RS – anii ’70 și traction control
25/10/2017

Honda GL 1800 Gold Wing 2018. Impresionant




Cutie DCT cu 7 trepte, o suspensie nouă, 170 NM la 4.500 rpm. Mai ușoară, mai manevrabilă, mai compactă. Motorul – șase cilindri, boxer. Honda a prezentat noua GL 1800 Gold Wing la cea de-a 45-a ediție a salonului moto de la Tokyo. Va fi disponibilă în două ediții, iar startul vânzărilor se dă în luna aprilie. 

2018 GL1800 Goldwing

Nava-amiral Honda, GL 1800 2018, este o motocicletă complet nouă, de la design la tehnologie. Japonezii sugerează o schimbare de direcție pentru Gold Wing, o transformare într-o motocicletă mai versatilă – “o mașinărie utilă atât în oraș cât și la drum lung”, după cum spune Yutaka Nakanishi, liderul de proiect. “Am plecat de la o coală albă de hârtie și am făcut un Gold Wing mai mic și mai ușor, apoi am adăugat toată tehnologia pe care un pilot și-o poate dori”. Comparativ cu generația precedentă, noua Gold Wing este mai ușoară cu până la 48 de kg, în funcție de versiune.

2018 GL1800 Goldwing Tour

Noul Gold Wing va fi disponibil în două versiuni – una de bază – GL 1800 Gold Wing și o versiune “Tour”, cu topcase (ce poate ține două căști), DCT și air bag.

Astfel, versiunea de bază cântărește 365 de kg, în timp ce versiunea Tour ajunge la 383 kg în varianta DCT. La capitolul “reducere a dimensiunilor” intră și rezervorul – care are acum 21 de litri. Honda anunță, simultan, un consum mai bun de carburant – 5,6 litri pentru o sută de km.

Elemente Cheie

Șasiu

  •  Mai ușoară cu 48 de kg
  •  Cadru de aluminiu nou, ce mută motorul și pilotul spre partea din față a motocicletei
  •  Suspensie nouă – Honda o numește “double wishbone” și un sistem de amortizare spate redesenat. Așadar, adio furcă convențională.
  •  Amortizarea se adaptează în fucție de modul de mers selectat
  •  Amortizorul spate se ajustează automat în funcție de încărare
  •  Frâne combinate – Dual-Combined Braking System (D-CBS)

2018 GL1800 Goldwing

Motor

  • Performanțe: 93 KW (125 HP) @ 5.500 rpm și 170 NM @ 4.500 rpm
  • Motor revizuit – cu 6.2 kg mai ușor, patru supape pe cilindru
  • Accelerație de tip Throttle By Wire (TBW) ce oferă 4 moduri de mers: Tour, Sport, Econ, Rain
  • Cele patru moduri de mers influențează controlul tracțiunii (HSTC), amortizarea și forța de frânare
  • Asistenta la pornirea in panta – Hill Start Assist (HSA)
  • Cutie cu 7 trepte DCT sau manuala cu 6 trepte dotată cu ambreiaj assist/slipper

Design & Echipare

  • Design complet nou, mai sportiv. O motocicletă mai compactă
  • Confortul a fost îmbunătățit. Inginerii Honda au pus accent pe eliminarea turbulențelor și pe o ventiație suplimentară
  • Parbriz ajustabil electric pe unghi și înălțime
  • Cruise control
  • Spațiu bagaje – 110 litri
  • Rezervor de 21 litri, consum anunțat 5,6 l/100 km
  • Display 7-inch TFT display cu navigație integrată și ajustare automată a luminozității
  • Apple CarPlay
  • Faruri Full LED și semnalizări cu funcție auto-cancelling
  • Smart key control

2018 GL1800 Goldwing

Transmisie automată

  • A treia generație DCT cu 7-speeds
  • Mai rafinată, mai silențioasă, mai rapidă
  • Walking mode – pentru manevre. Motocicleta merge cu 1.8 km/h inainte și cu 1.2 km/h în marsarier
  • Cele 4 moduri de mers influențează și funcționarea cutiei de viteze

2018 GL1800 Goldwing Tour



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *