Calendarul întrunirilor moto din România – 2017
06/02/2017
Cu două zile înainte de a mă urca pe motocicletă muream de frică
08/02/2017

Honda CBR600RR. Ce-am învățat după 16.000 de km




Am petrecut trei ani și peste 16,000 de km cu Honda CBR600RR – model 2008. Majoritatea, pe circuit. Iată ce-am învățat în tot acest timp. 

Honda CBR600RR este cel mai popular supersport de 600 cmc, iar reputația pe care-o are este bine-meritată. A fost atât de reușită încât Honda abia s-a atins de această motocicletă în ultimii 10 ani și, cu toate acestea, a reușit să țină piept rivalilor. Zilele trecute m-am despărțit de ea, după trei ani în care ne-am dat pe circuit și în care mi-a adus titlul de Campion Național la clasa 600 Debutanți.

Cea mai manevrabilă motocicletă pe care am pilotat-o

Nu glumesc. Încă de la primele intrări pe circuit, această motocicletă m-a lăsat fără cuvinte. În primii doi ani am lăsat-o stock și am folosit-o mai ales pentru plimbări obișnuite. Dar am cunoscut-o la adevărata valoare abia când am intrat pe circuit: nici n-apucam să gândesc, că motocicleta era cu un pas înaintea mea. Foarte precisă, nu m-am luptat niciodată cu ea s-o înclin. Se lăsa ușor pe viraje și rămânea lipită pe asfalt.

Accelerație lină și precisă

Nici nu mai țin minte de câte ori am fost la un pas de un highside, dar Honda avea un fel anume de a reveni pe trasă când scoteam mâna din gaz. Livrarea puterii către roata spate se face lin și foarte previzibil, în timp ce frâna de motor nu este foarte pronunțată. Recomand din toată inima un RR celor care vor să treacă pe supersport și să învețe mersul pe circuit. Puterea nu este de speriat – în setarea stock am scos 104 CP pe Dyno – o valoare satisfăcătoare. Accelerația este de modă veche, prin cablu, și nu vei avea parte de explozii de putere nedorite. Aș putea spune că este perfectă pentru novici.

Poziție confortabilă

Teoretic, confortul nu este primul lucru care-ți vine în minte când te gândești la un supersport, dar a fost aspectul care m-a făcut s-o cumpăr. Înainte de acest model, am avut alte câteva CBR-uri din prima generație și mi-au nenorocit încheieturile mâinilor. Dar nu și aceasta. Îmi amintesc c-am făcut vreo 120 km fără să mă deranjeze nimic, iar asta e mare lucru la o sportivă. Deși mă simțeam foarte bine, prima schimbare pe care-am făcut-o a fost să-i pun ghidoane mai înalte. Au schimbat mult motocicleta. Mă simțeam ca și când aș fi fost pe un sport-touring.

Fără slippery clutch

Cel mai mare dezavantaj al acestei motociclete, în afară de lipsa accelerației ride-by-wire, este lipsa unui ambreiaj anti-hopping. Anul trecut am folosit-o intens pe circuit și simțeam nevoia unui astfel de ambreiaj. Trebuia să gândesc foarte bine fiecare trasă, altfel mi-ar fi alunecat spatele la fiecare retrogradare. Probabil că CBR600RR ar fi fost o motocicletă perfectă dacă Honda i-ar fi pus slippery-clutch și ride-by-wire.

Motor fiabil

Am făcut 16,000 de km cu CBR600RR fără nicio problemă. N-am făcut decât să-i schimb uleiul la fiecare 4.000-5.000 de km. Și cam atât. Sunetul motorului a rămas același ca-n prima zi. Singurul lucru care nu-mi place la acest propulsor – vibrațiile după 7000 rpm – dar asta e ceva normal la fiecare sportivă.

Momente Memorabile

Prima întâlnire. Ziua în care am cumpărat-o

Căldură mare… motorul fierbe



Bogdan Buleandră
Bogdan Buleandră
Merge pe două roți de la 12 ani. Concurează pe circuit din 2007. Pilotează o Honda CBR 600 RR 2008.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *