24.000 de km… pe un scuter cu ataș. Din Londra până la Rio
10/04/2014
Ionel Pascotă se antrenează pentru European și Național. Cot la cot cu fiul său
10/04/2014

Honda CBR1000F 1994

Honda CBR1000F 1994 este o motocicletă sport-touring care, deși are 20 de ani, încă ține pasul cu vremurile și cu motocicletele mai tinere. Un review de Adrian Teodorescu, cititor PeMotoare.ro

Honda CBR1000F este o motocicletă grea – are 235 de kg fără lichide – dar și 131 CP, care să se descurce cu toate acele kilograme (plus pilot, pasager și bagaje). Mai mult, ținuta de drum este foarte bună – pe autostradă mergi super cu 140 km/h. Poți bate mulți km fără pauză, e de-a dreptul comod. Cel mai mult am dus-o la 200 km/h pe autostrada A3 – Ploiești-București, doar ca să văd care e senzația, o singură data. Pe drumuri naționale merg în limitele de viteza, nu fac excese.

Intră și tu în CONCURSUL Zona Liberă. Scrie un text asemănători și poți câștiga premii

Poziția pilotului este foarte bună, dar la pasager poți avea discuții. Nevestei nu-i place pentru că stă prea sus ca pasager (iar eu mă bucur că nu o mai iau cu mine).

Mai greu în oraș

Ce nu-mi place – e greu cu ea în oraș, mai ales din cauza masei și dimensiunilor. Nu este genul de motor cu care să te bagi printre mașini la semafor, având în vedere că mai are și două evacuări.

Înainte de CBR 1000F a avut o CBX 750F. O cumpărasem încă dinainte de a-mi lua permisul și am avut timp să câștig ceva experiență cu ea. Diferența de greutate mi s-a părut mare la început, însă m-am obișnuit cu ea. Până la urmă, cu cât e mai grea, cu atât stă mai bine pe șosea.

cbr 1000f

La drum lung consumă sub 6l/100km. Mi-a ieșit 5,7 pe ruta Ploiești – Constanța cu o viteză de croazieră de 140 km/h pe autostradă. În oraș nu i-am făcut un consum foarte precis, dar cred că ia undeva peste 7 l/100km cred.

Deși are 20 de ani, încă arată bine

Am motocicleta de un an, iar ea are 20. A fost îngrijită maniacal de fostul proprietar și de mine. Arată super-bine pentru anul ei, iar într-o duminică duminica, la un popas pe Săcele Cheia am văzut oamenii pozând-o, ceea ce mi s-a părut ciudat. Vorbind cu prietenii mei, m-au făcut să înțeleg că e, într-adevăr, specială în România. Nu sunt prea multe modele, iar a mea arată foarte bine. În acest moment are 58.000 km și nu am investit în ea decât ulei si filtre.

Puncte tari: puterea, consumul, coloristica, sunetul evacuărilor originale. Este o motocicletă pe care te poți baza oricând.

Puncte slabe: greutatea – cel puțin, până acum, acesta e marele dezavantaj. În rest, nu am de ce sa mă plâng.

Autor: Adrian Teodorescu – 34 de ani. Are permisul din 11.01.2013, iar prima motocicletă a fost o Honda CBX 750 F din 1986, pe care a vândut-o pentru CBR 1000F 1994.

Date tehnice Honda CBR 1000F 1994

Motor și transmisie

Capacitate cilindrică: 998 cmc
Tip Motor: Patru cilindri în linie, patru timpi
Putere: 135.00 CP @ 9500 rpm
Cuplu maxim: 104.93 Nm @ 8500 RPM
Cutie de viteze: 6 trepte

Frâne și roți

Frână față: două discuri, 296 mm
Frână spate: disc, 255 mm
Anvelopă față: 120/70 x17
Anvelopă spate: 170/60 x 17

Dimensiuni

Greutate fără plinuri: 235.0 kg
Înălțime șa: 780 mm
Capacitate rezervor: 21 de litri
Reserve fuel capacity: 3.5 litri



Prieten
Prieten
Prieten PeMotoare.ro.

2 Comments

  1. Doru says:

    Am si eu o intrebare. As fi interesat sa achizitionez o astfel de motocicleta.
    Imi poti spune cat ar costa inmatricularea?

  2. GEORGE says:

    Salutare.Pot spune ca am fost si eu posesorul unui asemenea exemplar si desi sunt mai firav ,asa pe la 78 kg,4 ani mi-a fost amanta si partenera de drum in toate conditiile …pana s-a intamplat nenorocirea si datorita unui kakat de mecanic nu am mai reusit sa o recuperez in totalitate.Intr-adevar,pentru oras este o motocicleta greoaie si greu de manevrat,dar in afara orasului spun cu toata sinceritatea ca se misca precum o pana sub tine.Din punctul meu de vedere este si a fost cel mai reusit model la vremea respectiva.Pacat ca au disparut..In tara exista doar cateva exemplare.Tinuta de drum exceptionala,sunet placut,saua moale si comfortabila,consum ok,aspect atractiv….nota 10 cu plus din partea mea…Pacat ca probabil nu mai am ocazia sa mai fiu posesorul acestui exemplar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.