O zi la enduro. Cum se naște o nouă pasiune
07/04/2019
Motociclete practice. Cele mai bune din 2019
10/04/2019

Honda CB500X 2019. Ce-am învățat după 1000 de km

O săptămână și aproape 1000 de km. Atât am petrecut în șaua noii CB500X. Iar vreo 700 i-am făcut într-o zi. Am plecat dis-de-dimineață spre Dobrogea și m-am întors noaptea, înghețat de frig. Dar despre acea tură vom vorbi mai multe la momentul potrivit – în acest timp punem cap la cap imaginile, iar totul se va reuni într-un film. Până la publicarea filmului, câteva observații despre Honda CB500X.

  • Consumă extraordinar de puțin. Foarte puțin. Eu am scos undeva între 4.0 litri și 4.5 litri la 100 de km. Ceea ce e foarte puțin, având în vedere felul în care-am mers. Așadar, la un uz mai liniștit, vei scoate cel mai probabil sub 4 l/100 km. Asta, cuplat cu un rezervor de 17 litri, îți oferă o autonomie impresionantă.
  • E confortabilă. Am mers 16 ore și n-am de ce să mă plâng. Ergonomie ok, spațiu pentru picioare, o șa simplă dar surprinzător de confortabilă. Nu vibrează deloc, iar protecția la vânt este decentă.
  • Este o motocicletă de stradă cu abilități enduro. Evacuarea joasă, cursa suspensiilor, elementele expuse, ABS nedecuplabil. Ai nevoie doar de o privire ca să-ți dai seama de asta. Totuși, Honda a mărit roata-față la 19 și cu această nouă dimensiune vin și veleitățile off-road. N-aș spune că e un off-roader, dar pot spune că e o motocicletă de adventure. Adică, dacă se termină asfaltul, te descurci onorabil, fără a avea pretenția că vei face spectacol. Mai multe detalii, în cadrul testului ce va fi publicat peste câteva zile. Jumătate din film va fi dedicat părții de off-road. 
  • Legat de povestea de mai sus, Honda a modificat lățimea roții-spate. De la 150 la 160. Drept urmare, cele mai off-road avelope pe care le vei găsi pentru spate sunt Continental TKC 70. Care, de fapt, sunt doar niște anvelope de stradă marketate ca 70-30. Dar asta se întâmplă acum, imediat după lansare. E foarte posibil ca-n urma succesului înregistrat de Honda, să avem dimensiuni noi. 
  • Suspensiile sunt adecvate pachetului. Sunt orientate către stradă și confort, iar începătorii cu permis A2, care se află în targetul Honda, nu le vor simți limitele. Dacă te dai jos, însă, de pe o motocicletă mare – să zicem Africa Twin – și încerci să faci aceleași lucruri, vei observa că nu amortizează la fel de bine. 
  • Motorul are suficient cuplu ca să nu fii nevoit să mesteci non-stop în cutia de viteze
  • M-ați întrebat dacă se poate și cu pasager. N-am avut ocazia să iau pe cineva pe motor. Dar, din ce mi-am dat seama, n-ar trebui să fie probleme cu condiția să n-ai pretenții de sportivitate. 
  • E surprinzător de distractivă pe viraje. Nu-i un supernaked sau un supermoto sau orice-ar incepe cu super, dar stă foarte bine având în vedere clasa din care face parte. 
  • Colegul meu Bogdănel mi-a atras atenția că accelerația ar brusca puțin. Are dreptate, putem vorbi de “snatchy throttle”, nu se simte ca un potențiometru, dar pe mine nu m-a deranjat. 
  • Cât costă: 6.800 de euro. 
  • Mai multe detalii și concluzii în filmul ce va apărea în curând pe canalul nostru de YouTube. 


Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.