11 lucruri pe care le-am învățat de la Nordkapp
19/08/2017
Azi iau startul la GS TT 2017. Să-nceapă distracția!
21/08/2017

Geanta de rezervor. Accesoriul nelipsit la drum lung




Ai la îndemână toate lucrurile importante, o poți transforma în geantă de umăr sau rucsac și poți sprijini capul pe ea dacă vrei să tragi un pui de somn. 

Primul tank-bag mi l-am luat pe vremea când aveam Honda Hornet. Era cea mai la îndemână soluție pentru bagaje – magneți, hartă, protecție la vânt, că n-aveam parbriz. L-am folosit apoi la o Yamaha Tenere, după care l-am abandonat odată cu venirea R1200GS-ului. Imi oferea trei cutii mari, plus un roll-bag. Acesta era arhi-suficient pentru orice. Dar luna trecută mi-am luat o nouă geantă de rezervor și mi-am dat seama că nu voi mai pleca la drum lung fără ea. Iată de ce:

  • Ai la îndemână actele și banii. Când trebuie să treci granița nu mai trebuie să te dai jos de pe motor și să cauți în top-case. Sau să scormonești prin buzunare.
  • Ai la îndemână aparatul foto. Și E mai protejat de vibrații ca-n topcase, care flambează destul de urât la denivelări.
  • Ai la îndemână toate nimicurile care-ți folosesc. Telefon, pe care poți să-l conectezi la bateria externă, rezervarea de ferry-boat, șapca, ochelarii de soare.
  • Poți să-l transformi în geantă de umăr și să vitizezi orașul în care tocmai ai ajuns. Și ai toate lucrurile de valoare la tine.

Singurul inconvenient? Trebuie să-l dai jos la fiecare alimentare. Căci de aceea îi zice geantă de rezervor.

Eu am ales un tank-bag EVO pentru GS de la SW Motech. Cum adică pentru GS? Adică urmărește forma rezervorului și se prinde pe un inel. Avem deja 12.000 de km împreună și n-are semne de uzură. Volumul poate fi extins de la 17 la 25 de litri (nu l-am extins niciodată), are trei buzunare exterioare, husă de ploaie și câteva buzunare pe interior pentru obiectele mărunte. Pot braca la maximum ghidonul și nu-mi ia din campul vizual.

Dar o să vi-l prezint mai în detaliu într-un articol viitor. L-am luat de la Motomus, importator SW Motech în România. Recomand.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

3 Comments

  1. Liviu C. says:

    Eram la Garmisch-Partenkirchen la BMW Motorrad Days 2016 și făceam manevre în parcare. La un moment dat aud un claxon prelungit. Mă uit împrejur să văd pe cine deranjez, dar nu pare să gie nimeni. Claxonul continuă. Mă mai uit și văd ca toată lumea din jur se uită ciudat la mine. Chiar nu înțeleg de ce. După aceea îmi dau seama de ce. Am întors ghidonul până s-a atins comutatorul claxonului de tank-bag. Eram cu dopurile în urechi și cu casca pe cap și nu mi-am dat seama de unde vine zgomotul. Nu știu dacă asta este o greșală de începător sau are legătură cu tank-bag-ul meu. Știu doar că m-am simțit ca naiba. Bine că am avut casca pe cap si nu s-a văzut culoarea din obraji.

    • Stai liniștit, claxonul tău a atins tank bag-ul pe unghi de intoarecere maxima. Se poate intampla, la anumite modele de tank bag.

    • Marian says:

      Hahaha – patit la greu, cel mai urat era la plecarea din camping, din parcare. Din fericire nu suntem chiar matinali si deci nu am deranjat (prea) multa lume. Dar de patit am patit des, cu un Givi EA100 pe un DL650.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *