Kawasaki ZZR1400, în haine Performance Sport
11/09/2013
Yamaha TMax: moto-maxi-scuterul de suburbie
12/09/2013

Ce trebuie să știi despre geaca moto de vară




O geacă moto de vară trebuie să te protejeze, să fie cât mai bine aerisită, fabricată din materiale care să elimine transpirația și să poată fi ajustată perfect pe corp.

Temperaturile ridicate din zilele de vară îi fac pe tot mai mulți motocicliști să renunțe la echipamentul moto. Dacă mersul fără cască este interzis prin lege, restul echipamentului este opțional din punct de vedere al normelor rutiere. Astfel, mulți umblă în tricou, iar o căzătură în astfel de condiții poate avea urmări grave. De aceea, au fost create jachetele moto de vară, care pot fi purtate în zilele călduroase și care te protejează în cazul unui accident.

Protecția, pe primul plan

Cele mai expuse riscului sunt coatele, umerii, coloana vertebrală și pieptul. O astfel de geacă trebuie, în primul rând, să aibă protecții sau măcar întărituri în zonele respective. Cele mai performante jachete beneficiază de protecții compozite interioare, detașabile/ajustabile și, eventual, (la cele de top) de slidere (exterioare) din titan, carbon sau alte materiale, pe umeri.

Un alt element care nu trebuie să lipsească de la geaca moto este protecția pentru coloană, care în unele cazuri este tot „o întăritură” a zonei respective. Cele mai pretențioase jachete au un buzunar în care se poate introduce o protecție special creată, flexibilă, ventilată (cocoașă), cumpărată separat, care să protejeze zona respectivă în cazul unui impact.

Datorită tehnologiilor avansate, gecile moto din material textil încep să se apropie de cele din piele, ca nivel de protecție. Totodată, inserarea unor elemente reflectorizante este o modalitate în plus de protecție, astfel încât, în cazul deplasărilor pe timp de noapte, motociclistul să fie cât mai vizibil.

(P) Dainese Air-Frame Tex sau Air 3 Tex (disponibile acum la United Motors – sos. Pipera 44, tel 0726700384 (www.unitedmotors.ro) – geacă moto de vară, preț promoțional.

Aerisire

Cum vorbim despre echipament moto de vară, este bine ca jacheta să fie cât mai bine aerisită. De aceea, se folosesc materiale ușoare, care să se usuce repede (după transpirație sau ploaie) și care se pot “țese” astfel încât să rezulte o jachetă moto cu cât mai multe orificii prin care sa circule aerul. Practic, în unele zone (cele care nu au nevoie de o protecție suplimentară), jacheta are un aspect de plasă.

dainese-air-3-tex-black-red-white (2)

Dainese Air 3 Tex

Dainese, unul dintre cei mai apreciați producători de echipamente moto, folosește, de exemplu, nylon, poliuretan, poliester, elastomer, poliamidă, sub diferite fibre si având diferite tratamente:

– D-Stone: fibre pentru îmbrăcăminte sport, din nylon răsucit, de mare rezistenta cu inserții elasticitate acoperite cu nylon. Oferă confort deosebit, rezistență mare la abraziune, rupere, sau sfâșiere – performanță apropiată de cea a pielii. Respinge apa și uleiul, se usucă repede, nu trebuie călcată și se aerisește bine.
– Windstopper® : fibra este un amestec din poliester si poliamidă, cu o mare “respirabilitate”, totală rezistență la apă și vânt. Permite corpului să respire și nu permite vântului sau ploii să intre.
– Nanofeel® – căptușeală din poliester bacteriostatic, dezvoltat tot prin nanotehnologie. Tratat cu ioni de argint. Antibacterian și anti-miros, cu rezistență mare la spălare. Ionii de argint sunt în interiorul fibrei, nu aplicați după fabricarea țesăturii.
– 3D Bubble: creată în colaborare cu piloți ca Valentino Rossi, este un fel de fagure care permite crearea unei perne de aer, un strat izolator între interiorul și exteriorul jachetei, un fel de microclimat care să asigure un confort optim atât pe timp de vară cât și iarna (se folosește și la jachetele mai groase).

Confortabilă și cu sisteme de ajustare

O geacă moto de vară ar trebui să-ți ofere posibilitatea ajustărilor multiple (in jurul gatului, in jurul încheieturilor mâinilor, chiar si in jurul antebrațului, in talie, etc. Asta pentru că, la o viteza mai mare, jacheta are tendința de a se umfla, aceste reglaje fiind utile în astfel de situații. Prezența buzunarelor interioare/exterioare este un alt element care e bine sa nu fie trecut cu vederea, la fel ca și posibilitatea de a se lega de un pantalon prin fermoar sau prin alte elemente.

Cum vremea este schimbătoare, confortul continuu și o foarte bună ventilație sunt două obiective greu de atins, astfel încât este recomandat să optezi pentru o căptușeală (uneori impermeabilă), care să poată fi detașată. Îți va fi de folos mai ales dacă pleci la drum lung.

Culori și preț

Toată lumea recomandă gecile moto colorate intens pentru a fi văzut mai ușor în trafic, dar nu trebuie neapărat să te îmbraci ca și când ai veni de la circ. Totodată, cu cat geaca moto este mai deschisă la culoare cu atât se va vedea mai repede murdăria de pe ea, așa că unii poți face un compromis între o culoare închisă (ex. Negru) și câteva elemente colorate (ex. mâneci roșii și laterale albe).

De obicei, o geacă moto de top costă undeva între 200 și 250 de euro. Una ieftină costă în jur de 100 de euro, sau mai puțin, dar materialele, felul cusăturilor și croiala nu se apropie de o jachetă moto pe care să fii sigur ci este, mai degrabă, o geacă obișnuită cu material ceva mai tare.

Pont: În cazul în care le cumperi în afara sezonului, gecile moto de vară au prețuri reduse.

(P) Dainese Air-Frame Tex sau Air 3 Tex (disponibile acum la United Motors – sos. Pipera 44, tel 0726700384 (www.unitedmotors.ro) – geacă moto de vară, preț promoțional.

 



1 Comment

  1. […] alt accesoriu important pentru motociclisti este geaca. Aceasta trebuie sa fie originala, iar pentru mai multa siguranta ar fi bine sa aiba intarituri la […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *