Custom Wheels 2015 – Custom aficionados, strângeți rândurile
10/03/2015
Senzor pentru presiunea roților, de la Garmin
11/03/2015

De la bucuria plecării la accident. Povestea lui Cristian




Povestea lui Cristian e povestea multora. Din nefericire, poate fi și povestea ta.

Cristian pictează pereții bisericilor și e motociclist de cursă lungă. E unul dintre cititorii PeMotoare și unul dintre oamenii cu care plănuim să stăm de vorbă pentru un material despre ce-i de văzut în Maroc – vara trecută a făcut o tură până acolo. Ieri a avut o zi extrem de proastă și ne-a trimis povestea lui. Din fericire, finalul nu a fost tragic, ci doar prost. O publicăm, pentru că e povestea multora. Trebuie s-o cunoaștem și să tragem câteva învățături din ea.

„Aseară, pe Șoseaua Chitilei, am avut accident moto. Deși era o zi numa’ buna de motociclit, mi-am zis «lasă, am mult de pictat», așa c-o s-o las pe altădată. Dau să plec cu mașina ca să fac mici cumpărături, pentru ca apoi să mă întorc la treabă. Bag cheia-n contact și pornește radioul fix pe versurile lui Bono, «It’s a beautiful day. Don’t let it get away…».

Scot cheia, măi să fie! Îmi iau gândul de la cumpărături, urc în casa și mă echipez. Era ceasul trecut de ora două, iar eu aveam în gând Transbucegi, Piatra Arsă. Ajung în Sinaia, fac stânga spre Târgoviște, ajung la cota 1000 m. Drumul bun pana acolo, însă Transbucegiul meu era înzăpezit. Cum nu mă întorc pe același drum, cobor spre Târgoviște, pentru ca apoi sa mă întorc în București.

yamaha tdm cota 1000

Cu câteva ore înainte de întâmplare

 

Eram pe Șoseaua Chitilei, drum cu doua benzi pe sens, ocupând banda 1 și având viteza legală. De pe o stradă laterală (Navigației) iese un Logan roșu. Mă așteptam să oprească și să-mi dea prioritate, însă locul în care s-a oprit să se asigure era începutul benzii 2. Urma sa intru direct în el, iar din spatele meu veneau mașini pe ambele benzi. Frânez și culc motocicleta pe asfalt ca sa evit cât de mult accidentul.

Când eu mă târâiam pe asfalt, el a accelerat si a fugit. Motorul glisa pe drum înaintea mea, iar eu după el, uitându-mă spre mașinile care veneau din urmă către mine. M-am ridicat și-am făcut câțiva pași ca să-i iau nr. de înmatriculare: B 25 MOA, Logan roșu.

Într-una dintre mașinile care erau în urma mea se afla o soție de motociclist, ea fiind singura persoană care m-a întrebat dacă am nevoie de ajutor. Pagube: șold stâng învinețit, dureri la palma stângă, la încheietura mâinii drepte și la genunchiul stâng. Pagubele “calului”: scărița stânga pilot ruptă, carena stângă julită rău, toba din stânga și hand-guard stânga strâmbate, pagube la schimbătorul de viteze, julit puțin cutia de bagaje din stânga, care a sărit din suport în urma impactului cu asfaltul.

Am sunat la 112, am refuzat ambulanța, iar poliția m-a direcționat spre sediul «accidente ușoare» din sectorul 1, loc în care am ajuns ținându-mă după doamna de care vă ziceam mai sus. La scurt timp a venit și soțul ei, motociclist foarte pasionat care meșterea la un bobber când l-a chemat. A venit și un bun prieten, tot motociclist. Am scris declarația la 19:30, iar la 4 dimineața mi-a venit rândul. Doamna este și martor al accidentului.

Concluzia poliției: vinovatul moral nu poate fi tras la răspundere. Dacă solicitam îngrijiri medicale mi s-ar fi reținut permisul până la soluționarea cazului și riscam să fiu acuzat de vătămare corporală din culpă, adică «io m-am vătămat pe mine».

Am trecut cu motoru’ asta-n Asia prin Bosfor, am traversat Europa de la marea Marmara până la Atlantic, am trecut Gibraltaru-n Africa și nu am pățit ceea ce s-a întâmplat lângă casa. Aștept cu nerăbdare ca poliția să facă… nimic.“

Cristian, vara trecută, în Maroc

Cristian, vara trecută, în Maroc

 



Prieten
Prieten
Prieten PeMotoare.ro.

18 Comments

  1. KillerINC says:

    Din pacate asa e legislatia la noi. Daca nu exista un minim contact intre cele doua masini, poilitistii nu il pot trage la raspundere legal pe respectivul. A patit-o un prieten de-al meu anul trecut, dar cu masina.

  2. Law and Order says:

    fa-i un proces civil in care sa ceri repararea prejudiciului la motor si echipament (care desi nu e mare, va fi relativ consistent fiindca devizul il faci pe piese originale) si daune morale, ca acolo regulile sunt altele si ai sanse sa castigi.

  3. SwatGuard says:

    Imi pare rau pt accidentul tau.Ma bucur ca esti relativ OK. Soferul Logan-ului, un nesimtit, putea macar sa opreasca sa vada cum esti, nu avea nimic de pierdut,dupa cum ai spus si tu, autorul moral nu poate fi tras la raspundere. Pacat ca asa e in Romania.
    In rest, nu pot decat sa te felicit pt mersul responsabil, cu viteza mica.

  4. Ionut B says:

    Salut, in codul rutier scrie de accident nu de contact, in plus ai martori, esti sigur ca asa e legea?
    In urma cu ceva ani un camion a iesit din parcare, fara sa se asigure, pentru a evita impactul cu el masina in care eram a frecat un copac si a iesit de pe carosabil, ce-i drept au oprit, dar pe asigurarea lor am reparat masina si daca ai martori si nr de inmatriculare, poate fi acuzat si de fuga de la locul accidentului. Deci decizia politiei a fost in favoarea noastra. Dupa certuri si explicatii, caci ei, de la uman, inteleg mai greu treburile astea tehnice.

    • Goidanel says:

      Definitia accidentului rutier: “Un eveniment produs pe drumurile publice, constând din coliziunea a doua sau mai multe vehicule, ori a unui vehicul cu un alt obstacol, lovirea sau calcarea pietonilor s.a., având ca rezultat vatamarea integritatii corporale ori moartea unei persoane, pagube materiale, precum si stânjenirea circulatiei”.

      In alta ordine de idei, pentru a se considera accident, cel putin unul din vehicule trebuie sa se afle in miscare. Daca tu ai masina parcata si de la furtuna cade copacul pe ea, nu este accident.
      In schimb, daca un alt participant la trafic incearca sa evite un accident, si iti tamponeaza masina (care este in continuare parcata) este considerat accident. Iar vinovat este cel ce a evitat accidentul, pentru ca nu existe urme de implicare in evenimentul rutier pe masina “vinovatului moral”.

  5. Goidanel says:

    Intr-adevar, intampalrea este extrem de neplacuta, si mai ales frustranta atata timp cat “vinovatul moral” nu a avut nici urma de moralitate plecand ca un las fara sa se asigure daca celalalt participant la trafic este intreg….

  6. Cosmin says:

    Las si eu aici o patanie asemanatoare:
    Vara lui 2014, intr-o dimineata frumoasa, dar aglomerata (pe la 7:30), plec din Berceni catre Rahova. Ajuns pe calea Ferentari constat ca pe banda de circulatie nu se deplaseaza nimeni,era bara la bara. Ies pe linia de tramvai pentru ca era linie discontinua si merg atent si incet, cu 30-40 km/h din cauza aglomeratiei si din cauza faptului ca asfaltul era putin umed. In fata mea cam la 70-80 de metri un tip cu o Skoda Octavia neagra mergea relaxat cam cu aceeasi viteza. Avand viteza mica si fiind obisnuit cu nebunia de dimineata merg aruncandu-mi ochii in oglinzile celor ce stateau pe banda bara la bara sa vad care se asigura sa iasa, eventual, in fata mea. Dupa nici 30 de secunde de mers vad o duba cu un sofer frustrat care nu arunca nici macar o secunda ochii in oglinda sa se asigure si la nici 5 metri, tasneste pe linia de tramvai in fata mea. Cum ajunge botul dubei pe linia de tramvai incep franarea, in ideea de a elibera frana in apropierea dubei in cazul in care nu aveam timp sa opresc, pentru a face manevra de evitare. Cum socotelile de acasa nu corespund cu cele din targ, simt ca aluneca putin roata fata si eliberez frana mai devreme pentru a nu pune motorul jos, moment in care soferul dubei isi continua manevra, si in momentul in care se incadreaza pe linia de tramvai, spatele dubei ma loveste in partea dreapta (cot si genunchi) si ma arunca pe jos pe partea stanga. In timp ce eram culcat pe partea stanga cu motorul peste mine, fara sa realizez accelerez motorul (incercam sa ies de sub el si cumva am tras de acceleratie). Prin urmare motorul urla, cel cu skoda din fata mea ma vede jos si vede duba in spatele lui si franeaza brusc. Coboara, il atentioneaza pe taranul din duba (din 1905) ca m-a tavalit si ca e nebun, urca in masina si isi continua drumul. Intre timp eu eram deja in picioare si mergeam spre duba, mai mult spre cel cu skoda sa vad daca probabil nu se grabeste si poate sa stea sa dea o semnatura ca a fost martor. Din pacate pana ajung eu langa duba el deja se urcase in masina si demara. Soferul dubei ma priveste in oglinda, cu o privire de genul ce-o vrea si asta?, baga duba in viteza si incepe sa demareze. In momentul ala vad negru in fata ochilor si caut o modalitate sa il opresc. Fug, ajung in dreptul geamului, el ma injura si apasa acceleratia. Singura metoda sa il retin a fost sa il lasa fara oglinda pe care oricum nu o folosea. El trage duba pe dreapta, eu merg sa ridic motorul si sa il iau de pe mijlocul drumului.
    El coboara, cu inca vreo 7-8 tarani de-ai lui din duba si vin nervosi spre mine. Intre timp pe partea cealalta a drumului un tip super de treaba pe un scuter imi face semn daca sa cheme politia sau nu iar eu ii fac semn sa sune. Dupa ce aproape am fost incalecat de vreo 10 tarani, apare si Loganul de politie. Coboara din Logan un el si o ea. El intreaba ce s-a intamplat, soferul dubei face ca toti dracii pentru oglinda si ma acuza de vandalism. Eu le explic ce s-a intamplat de fapt, dupa care taranul ma completeaza cu intrebarea: “Ce cautai sa depasesti coloana de masini pe linia de tramvai? ” Politistul il aproba si se uita foarte urat la mine, moment in care innebunesc de nervi si ma iau de politist. In primul rand, cum isi permite taranul sa ma intrebe ce caut sa depasesc coloana pe linia de tramvai cand el a facut fix acelasi lucru, dar fara sa se asigure. Dupa care apuc politaiul de maneca si il trag printre masini langa linia discontinua ce delimiteaza banda de linia de tramvai, calc pe linie si il intreb pe politist ce rol are acea linie pusa acolo. El da din umeri. Il mai intreb odata precizand ca e politist si odata ce a venit la locul accidentului ar trebui sa stie. Da din umeri inca odata. Il intreb daca fiind linie discontinua am voie sa folosesc linia de tramvai ca pe o banda de circulatie dat faptul ca e foarte aglomerat si abia atunci ma aproba, dar precizeaza ca nefiind urme de impact nu are ce sa faca. Il duc langa duba care era plina de pamant (nu noroi) si ii arat unde a fost pamantul care ulterior se afla pe geaca mea si pe piciorul meu. Nu era indoita tabla dubei, dar se vedea clar unde m-a atins pentru ca pe partea stanga aveam noroi de pe jos (era mazga) iar pe partea dreapta pamant uscat care provenea de pe duba. Sustine in continuare ca nu are ce sa faca deoarece nu exista urme de coliziune si putin cam enervat imi spune sa ii platesc omului oglinda altfel imi iau amenda pentru vandalism. Ii spun ca da ii platesc oglinda dar ca totusi ar trebui sa ia masuri. Se enerveaza si mai tare si ma intreaba daca am nevoie de asistenta medicala. Se vedea clar ca ii tinea partea taranului. Politista imi face semn sa nu cer asistenta medicala si atunci imi amintesc de ce imi spusese cineva vis-a-vis de acel dosar pentru vatamare corporala (daca pic si nu se stabileste vina nimanui primesc cadou un dosar pentru ca m-am vatamat singur). Evident il refuz, ii multumesc politistei si il intreb pe taran cat valoreaza oglinda. El imi cere 200 Ron, eu rad si ii intind 100. El tot vroia 200 ca a sunat la firma si i-au spus ca atat costa. Ma uit la politista razand, il rog sa mai sune odata si sa ii dea si politistei sa intrebe cat valoreaza, el ia banii si se invarte pe langa duba. Politista il pofteste sa plece, iar el se supune. Ii multumesc inca odata desi daca vroia sa ma ajute cumva, putea. Stiam ca voi plati oglinda dar speram macar la o asigurare sa imi acopere si mie dauna. Eu carena stanga crapata, crash-pad indoit, semnal spart si gaura 100 ron, taranul paguba o oglinda pe care a primit banii. Din pacate asta e Romania. Drumuri bune fara tarani de genul asta si asfalt uscat tuturor !

  7. Cristian says:

    Se pare ca justitia-i mai mult proasta decat oarba. Faza cu autorul moral “nevinovat” e o mare fisura-n lege. Daca arunci petarde intr-un spital de boli cardio-vasculare, iar oamenii aia mor de atac de cord in urma sperieturii, esti autor moral nevinovat, pentru ca nu i-ai atins cu vreo arma pe respectivii, desi i-ai omorat.

  8. Robert says:

    Ieri seara. Intersecția Piața Sudului. Din stânga un Golf trece pe roșu si intra in intersecție. Blochează intersecția pentru ca nu avea unde sa se ducă in traficul de la ora aia.. Până aici caz tipic pentru Bucuresti.. Insa in intersecție era si polițistul de la circulație. Stă, se uită si atât. Ma opresc la el si-l intreb de ce nu face nimic. Îmi răspunde: “L-am văzut, dar ce poți sa-i ceri..” Eu nu stiu ce pot sa-i cer șoferului din Golf, insa polițistului pot sa-i cer sa nu mai fie polițist??

  9. Florin says:

    Am pățit-o și eu vara trecuta, în față la gara de nord. Nici la mine nu a oprit, deși motocicleta, în alunecare, culcata, a intrat în bara lui din spate… Au trecut 9 luni și nici pana în clipa de fata nu s-a solutionat… Asta e tara în care trăim. Asfalt uscat și mare grija la idioți!

  10. ADINA says:

    In urma cu cativa ani , un prieten drag a patit acelasi lucru…dar cu urmari tragice.
    Era la 200- 300 m de casa si o masina care stationa pe banda lui de mers a intors fara sa semnalizeze(nu mai conta ca era linie continua !) . Motorul a iesit de pe carosabil, iar el a intrat cu capul in masina.
    Are rost sa mai spun ca cel din autoturism era un prieten de-al lui ? Ca dupa inmormantare la cateva zile , mama lui a descoperit ca motorul era chiar in curtea celui care provocase accidentul ? Ca dupa ani de procese singurul care era era vinovat de accident a fost el ? Motivul : viteza neadaptata si lipsa reviziei , in conditiile in care actele motorului nu au mai fost gasite (portofelul lui a ramas la politaiul care a fost la locul accidentului si care era ruda cu cel care il si provocase ).
    Este asa de revoltator , pe de o parte sunt cei care incearca sa-si salveze copilul (desi a gresit), iar pe alta mama celui care nu mai e si care orice ar face nu-l mai aduce inapoi !

    Vine primavara, asa ca tuturor celor care au asteptat cu nerabdare sa iasa la drum le doresc drum bun si lipsit de evenimente neplacute !

    • Cristian says:

      Cauza principala a accidentului in cazul baiatului de care zici a fost neacordarea de prioritate, apoi ar putea fi invocata viteza si altele. Incepe sa-mi fie scarba de politie si legislatie facuta parca pe wc.

  11. Adrian says:

    Solutia: ii stii numarul, afli unde sta si ii dai damage maxim la cacatu ala al lui de logan rosu. Cel putin cauciucuri si vopsea. Asta nu e tara sa faci treaba cu legea.

  12. mihai says:

    Oameni buni,
    Legat de povestea lui cosmin dintr-un comentariu, un pic pe langa subiect, dar vad ca multi nu stiu asta: acea dunga intrerupta de la tramvai este, de fapt, o linie dubla, intrerupta, desenata pe o parte si pe alta a liniei de tramvai. Ai voie sa virezi, ai voie sa intorci, dar nu ai voie sa depasesti… Daca politistul ala stia legislatie, va lua permisul tuturor pentru depasire prin loc nepermis

    • Altul says:

      Daca sunt maxim 2(doua) benzi pe sens + linie de tramvai si, intre linia de tramvai si carosabil este linie discontinua, poti folosi acea linie de tramvai ca banda de deplasare, cat timp nu incurci circulatia tramvaiului si revii inapoi pe carosabil cand se termina linia discontinua(ex: statii, semafoare)

  13. Dragos says:

    Daca e sa fie vreo lege pe care o detest din suflet, este aceasta cu auto-vatamarea, adica accidentarea proprie, cica, fara vina nimanui. Pentru ca poate fi aplicata EXTRAORDINAR DE PROST in enorm de multe situatii, pentru a ii spala pe altii pe maini. Imi pare rau ca te-a zdruncinat o asemenea intamplare, dar ne bucuram ca esti aici scriind articole si doar cu ceva vanatai.

  14. Adrian says:

    Salut ! Am patit si eu cam la fel. Numai ca mie mi, s-a dat castig de cauza , soferitei fiindu-i ridicat permisul . Poate am avut eu noroc, politistul care a constat accidentul era si el motociclist. Acum depinde de cel care constata accidentul presupun.

  15. Alex says:

    Draga Cristian, priveste partea buna, nu ai probleme grave de sanatate, fierul… se repara!
    Si eu am patit un incident similar, dar nu am avut martor, asa ca plangera facuta la politie a fost fix fara efect.
    Solutia este: exerseaza franarea de urgenta (sa culci motorul e o mare greseala) si data viitoare amprenteaza usa conservei cu roata fata (controlat, fara viteza)!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *