Big six in Japan. Nautilus & Chappie
23/03/2015
(P) Triumph Tiger 800. Felina cu patru fețe
24/03/2015

Dainese D-Explorer Gore Tex. Impresii după 3.000 de km

Dainese D-Explorer Gore Tex a ajuns pe mâna PeMotoare. Este vârful de gamă Dainese, un costum ce costă cât o motocicletă second hand, așadar îl vom întoarce pe toate părțile și-l vom testa în toate condițiile. Vrem să găsim răspuns la două mari întrebări.

  1. Este, într-adevăr, un costum ce poate fi purtat oriunde și oricând?
  2. Face banii?

Perioadă test Dainese D-Explorer Gore Tex: februarie 2015 – martie 2015

Temperatură: 3˚C – 17˚ C

Codiții în perioada de test: lapoviță, ploaie ușoară, soare, vânt lateral

Testată pe: BMW R 1200 GS 2015, Yamaha XTZ 660 Tenere 1995

Teren: Asfalt, Off-Road

Unde-l găsești: United Motors, Șoseaua Pipera, București (lângă metrou Aviatorilor) și online pe www.unitedmotors.ro

Fotografii: Mihnea Rate Photography

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

 

 

Cum arată și cum se simte

Știi vorba „Honda-i Honda?“. Ei bine, mergând pe aceeași logică, pot spune că „Dainese-i Dainese“, când vine vorba de design. Atât geaca cât și pantalonii Dainese D-Explorer Gore Tex au un croi impecabil și mie, la 1,74, măsura M mi-a venit ca turnată. Protecțiile se așează unde trebuie și se mulează imediat pe genunchi sau pe coate. De obicei, la pantalonii moto mai ales, poți avea probleme cu genunchierele. După ce ai mers două ore, te-ai dat jos să alimentezi și te-ai urcat din nou pe motor, protecția te poate jena la genunchi. La Dainese D-Explorer Gore Tex nu se întâmplă asta.

D-Explorer Gore Tex vine în două culori: negru, bej. Eu am optat pentru prima variantă. Este o chestiune de gusturi, dar după părerea mea, când vine vorba de design, italienii de la Dainese nu pot fi întrecuți. Dacă ar exista „săptămâna modei“ la echipamente moto, Dainese ar deschide covorul roșu.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Materiale Dainese D-Explorer

D-Stone (material rezistent la abraziune) Quick Dry, Mugello, Duratex, mesadă termică, membrană Gore Tex waterproof. Costumul are trei straturi: stratul exterior, membrana Gore Tex (waterpfoof, respirabilă) și membrana termică, pentru zilele de iarnă.

Protecții

Umeri termoformați, protecție umeri detașabilă, protecție spate standard (de obicei se cumpără separat), protecții coate, protecții genunchi. Costumul oferă cele mai înalte standarde de protecție pe care le poate oferi un costum din material textil.

Ajustări

Talie, brațe, încheietură mână, gât, conexiune cu pantaloni, inserții elastice coate.

Sisteme ventilație

Dainese D-Explorer Gore-Tex poate fi transformat îmediat într-un costum de vară. Porțiuni ample din zona pieptului, coastelor, abdomenului, spatelui și picioarelor pot fi date la o parte. Totodată, există un fermoar care poate fi deschis pentru a asigura aerisirea pe interiorul brațelor. N-am avut ocazia să o testăm la 30˚C, așadar despre comportamentul la temperaturi ridicate vom vorbi într-un material viitor.

sisteme ventilatie

Sistemul complex de ventilație îl transformă imediat într-un costum de vară

 

Alte caracteristici

Inserții reflectorizante, două buzunare exterioare, două buzunare waterproof exterioare, două buzunare la piept, buzunar pe antebraț, două buzunare în membrana termică, buzunar în membrana gore tex, buzunare pantaloni, două buzunare la spate.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Straturi, straturi, straturi…

 

Comportament pe vreme rece (3˚C – 10˚C), fără vânt lateral, costum + bluză termică, 120-130 km/h, asfalt

N-am avut ocazia să testez costumul la temperaturi de îngheț, iar temperatura minimă la care am mers a fost de 3-4˚C, călare pe o Yamaha Tenere (protecție la vânt medie). Se întâmpla pe 20 martie când, pe autostrada A1, în apropiere de Pitești, am prins inclusiv o porțiune de drum cu lapoviță. Purtam doar o bluză de corp ieftină (Lidl), fără pantaloni termici și nu am simțit frigul. Deși aveam hand-guard-uri și mănuși cât de cât groase, mâinile erau înghețate, dar în rest nu simțeam nici cea mai mică urmă de disconfort. Cele trei straturi pe care le are Dainese D-Explorer Gore Tex te protejează perfect împotriva aerului rece la viteze de autostradă și te poți mișca lejer. O veste îmbucurătoare pentru mine: la conformația mea + măsura M, un polar mi-ar fi indus o stare de disconfort la întinderea brațelor. Cu toate straturile puse, măsura M nu-mi permite să bag prea multe pe dedesupt – maxim o bluza termică și un polar subțire. Probabil că pentru 0˚ mi-ar fi trebuit o bluză termică de calitate.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Sistem de ventilație inteligent (ajustabil în trei poziții) și buzunar waterproof

 

Comportament 5˚C, vânt lateral, costum + bluză termică, asfalt

La 5˚C cu vânt rece lateral și 130 de km/h, pe BMW R 1200 GS, am simțit un curent rece și aș fi vrut o bluză termică mai bună. Dar nu era o senzație foarte accentuată de disconfort și aș fi putut merge două ore în aceleași condiții fără să fiu deranjat, îmbrăcat în costumul Dainese D-Explorer Gore Tex.

Comportament 10˚C-15˚C, asfalt, costum + bluză termică, asfalt

Dacă la temperaturi mai scăzute m-am simțit foarte bine în această configurație, e de la sine înțeles că la temperaturi mai ridicate nu simți urme de disconfort, indiferent de protecția la vânt pe care ți-o oferă motocicleta.

https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Comportament 8-12˚C Off-Road

Cu doar câteva zile înainte de redactarea acestui material, am testat echipamentul în off-road, cu ocazia unei noi producții PeMotoare TV ce urmează să apară în curând. Echipamentul mi-a oferit o libertate de mișcare excelentă, iar la 8˚C, cu tricou și toate straturile, m-au trecut toate apele și am fost nevoit să deschid aerisirile și, ulterior, când temperatura a ajuns pe la 12˚, să dau jos un strat. Niciun reproș la capitoul off-road, doar că de la noroaie și praf, costumul a ajuns direct în ligheanul cu apă. Conform indicațiilor etichetei, se spală la mână, la 30˚C. Dainese D-Explorer arată bine și după spălare, dar pentru sesiuni repetate de off-road, îți sugerez un costum dedicat, mai ieftin, pe care să-l poți arunca oricând în mașină, fără să-ți fie frică că vei strica fibre ce costă o mulțime de bani.

La ce să fii atent

Am vrut să închid fermoarul exterior, iar stratul Gore Tex nu era închis cu capsele. N-am fost atent, iar membrana Gore Tex a blocat fermoarul. Au urmat câteva minute de calvar, în care am încercat să le deblochez. Dacă probezi o astfel de geacă fără ca membrana să fie închisă cu capse, trebuie să fii grijuliu.

dainese d-explorer

Preț

Că tot am amintit mai sus de preț, D-Explorer Gore Tex este vârful de gamă Dainese. Iar cuvintele „vârf de gamă“ și „Dainese“ nu pot veni decât cu un preț piperat.

Geacă: 3.196 lei
Pantaloni: 1.746 lei

Promoție: United Motors anunță o reducere de 10% față de prețul de listă pentru cititorii PeMotoare. Spune-le celor din magazin că ai citit acest review și vei primi discount-ul special.

CONCLUZIE DAINESE D-EXPLORER GORE TEX

E scump? Da. Cu 5.000 de lei îți poți cumpăra o motocicletă second hand funcțională. Sau un set întreg de echipament mediocru.

În prețul mare se reflectă tehnologia, confortul, brandul Dainese și Gore-Tex-ul, care nu este patent Dainese și costă foarte mulți bani. De exemplu, un costum similar Dainese D-Dry (D-Dry este o membrană similară Gore-Tex, dezvoltată de Dainese) costă vizibil mai puțin.

Dar dacă vrei să ai un echipament pe care să-l porți 10 ani de aici înainte, în orice condiții (din ianuarie până în decembrie), vezi prețul cu alți ochi. Totodată, D-Explorer Gore Tex este echipamentul cu care poți părăsi România, vara, la 35 de grade și ajunge peste câteva luni în Siberia, la 0 grade. Teoretic, cu același echipament poți merge pe timp de iarnă, în zile caniculare (n-am testat încă) și pe ploaie torențială (n-am testat încă).

Voi reveni cu impresii după alte câteva mii de km în care, cu siguranță, voi întâlni toate condițiile de drum. Până acum, Dainese D-Explorer își face treaba de minune, iar dacă mâine aș pleca în Africa, cu un ocol prin Siberia, acesta ar fi costumul.

P.S. Costumul va rămâne multă vreme pe mâna noastră, așadar așteptăm întrebări.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

2 Comments

  1. Felician Chirila spune:

    ati testat costumul la caldurile de peste 37 din vara aceasta?

    • Da, evident. Am mers cu el zi de zi, inclusiv la 39 de grade, în câmpia Bărăganului, cu vânt lateral foarte fierbinte. Aerisirile își fac treaba și se comportă foarte bine pentru un „multifuncțional“. În oraș, totuși, este o pacoste. Materialul este greu, iar protecțiile solide fac geaca să fie și mai grea. Nu se compară cu o geacă de vară, dedicată, de exemplu. Totuși, pentru touring este o soluție bună. Iar pentru o geacă ce ar trebui să le facă pe toate, se comportă bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.