Despre momentul potrivit
04/06/2018
2018 Honda CB650F – Prima Tură
10/06/2018

Dac-ar fi să-mi iau a doua motocicletă…




Ar fi un roadster. Un supernaked. Fără carene, totul redus la esență, fără bariere. Compactă, ușoară, puternică. Să mănânc viraje pe pâine, frâna să fie frână și să simt vântul. 

La fel ca mulți alții am început cu o Honda Hornet. Mi-amintesc că voiam să-mi iau cruiser, o Yamaha Dragstar – aveam un prieten cu una galbenă, frumoasă-foc – mă vedeam așa, Easy Rider, în drum spre Vamă, cu cortul pe șaua din spate, la apus. Știți voi… Dar a fost un prieten mai deștept – colegul Sănătescu, pentru cei care-l cunosc – care mi-a zis așa: “frate, nu-ți lua Dragstar, nu-s bune. Ăstea vibrează, n-au frâne și nu poți să te dai pe viraje – cea mai frumoasă chestie la motociclete”. A nu se înțelege că am ceva cu cruiserele. Încă-mi plac, dar pur și simplu am ales alt drum. Așadar, m-am alescu Hornetul. Pe care i l-am cedat apoi unui prieten bun. Amandoi avem acum R1200GS, dar asta e alta poveste. 🙂

Să revenim la roadstere. Mergeam cu motocicleta aia peste tot – mare, munte. Mi-amintesc c-am fost odată la-ntrunirea de iarnă “Bikes on Ice” – februarie, naked, Valea Oltului înghețată. Ce parbriz, ce manșoane încălzite, ce echipament. Am dârdâit de mi-au ieșit ochii. Cu mintea de-acum n-aș mai face o asemenea trăsnaie. Ce-i drept, acum am altele – plecatul prin colțurile lumii și trasul de motoare de 250 de kg atunci când cad prin șanțuri. Oare o să trec și peste faza asta?

Hornetul avea niște limitări clare – suspensie, accelerație, vibrații în ture înalte.  Când ești la început nu prea le prinzi – nu puteam eu cât putea ea. Dar supernakedurile de astăzi sunt fantastice – au tehnolgie de superbike și poziție neutră – nu te dor mâinile și spatele după 50 de km. Motorul nu mai scoate 200 cp, dar livrează cuplul mai jos. Iar la 165 cp și 200 kg nu te poți plânge că n-ai putere. Accelerează dement, frânele te fac să îngheți și agilitatea e fantastică. În plus, ai un univers de electronică care lucrează pentru tine, ca să te țină în siguranță. Acum vreo două săptămâni am dat niște ture de adâncata cu BMW S1000R (foto). Încântător!

Jobul pe care-l am mi-aduce marea satisfacție de-a merge cu aproape toate motocicletele de pe Pământ. În fiecare săptămână apare una nouă, petrecem câteva zile, trec mai departe. Partea proastă e că nu mai am timp – și nici chef – de-a ieși la plimbări cu motocicleta mea. Anul ăsta am ieșit o singură dată, de 01 mai. Nu-i nimic, pot trăi cu asta. Dar investiția în a doua motocicletă ar fi inutilă. Totuși, dac-ar fi să-mi iau a doua motocicletă, ar fi un supernaked. Și un enduro. Și una clasică. Iar ne întindem…



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

3 Comments

  1. Vasile says:

    Salutare cum puteti afirma ca yamaha drag star nu au frane sau frane slabe am mai auzit ca tenereul lui cristian nu avea frane la cobarare dr pe transfagarasan faceti o servisare amanuntita mobrelor pe care le cumparati sper ca ati auzit de placute de frana si lichid de frana care sa mai schimba din cand in cand o zi buna va doresc

  2. Barbu Cristian says:

    Foarte fain articolul! Mi-a facut placere sa il citesc! Ar fi frumos sa faci un articol despre cele mai bune motoare pentru incepatori , motoare care merita cumparate sau nu, ce primesti la o motocicleta ieftina fata de una mai scumpa, sa ne spui cat de important este cornering abs traction control si multele altele! Parerea mea e ca ar trebui sa prezinti mai multe articole de echipament! Un tanar ca mine habar nu are cu ce se mananca sportul asta! De aceea va intreb prieteneste atatea, probabil m-ati mai vazut prin comentarii pe youtube, sper ca nu am deranjat! Ne vedem la urmatoru clip , bafta multa sj spor la cat mai multe articole!

  3. Radumoto says:

    Salutare. Sunt perfect de acord cu afirmatiile facute, legate de Dragstar. Am 100 kg si “m-am jucat” cu asa ceva vreo saptamana (oras si afara). Vibreaza, e foarte greoaie pe curbe, iar cu franele putin subdimensionate comparativ cu greutatea mobrei si trebuie sa stii sa te joci, caci blocheaza instantaneu rotile. Totodata si pozitia pe chopper este foarte nesigura: cu mainile si picioarele indreptate in fata, la 80 km/h ai impresia ca esti in palma lui Dumnezeu si te muta el din pct A in pct B. Imi plac mult chopper-ele, dar doar sa le privesc, eventual custom si atat! Dar reprezinta si ele un stil de viata si o cultura aparte, daca esti genul care mergi cu motorul si te bucura mult gagicile care fac poze cu motocicleta ta sau copii pe strada sau esti putin frustrat si vrei sa pari mai “bad boy” decat esti!
    In alta ordine de idei, sunt de acord cu propunerile de articole solicitate de colegul Cristian. Asteptam cu interes astfel de articole!!!
    Sper ca nu a deranjat comment-ul meu, am vrut numai sa impartasesc si eu din experienta acumulata pe parcursul a 7 ani posesor moto si 40 varsta. Salutari tuturor si drumuri bune!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.