Cum a fost la California Superbike School
05/10/2018
Suzuki relansează Katana. E suficient?
16/10/2018

Cum a fost la Distinguished Gentleman’s Ride 2018




Inițial ziceam că nu mă duc. Nu de alta, dar n-aveam motocicleta potrivită. Apoi, a apărut o Honda Rebel din senin și n-am rezistat tentației. M-am înscris pe site cu o seara înaintea evenimentului și-am rămas surpins să văd în jur de 230 de participanți înscriși. Număr confirmat de ce-avea să văd a doua zi, în Piața Constituției, în ciuda faptului că era o dimineață rece în București. 

Mi-amintesc și acum de primul eveniment DGR din București – o întâlnire timidă, undeva într-o parcare din Herăstrău. Și nu pot să nu mă bucur când văd cât a crescut – participare mare, motociclete deosebite, multe dintre ele piese importante de colecție și o strângere de fonduri ce ne-a plasat în fața Rusiei, Belgiei și câtorva țări asiatice. Fenomenul crește. 

Am plecat din piața Constituției, iar finish-ul a fost la Moșia Corbeanca, unde s-a ascultat The Crazy Plumbers – o trupă “rockabilly-psychobilly” – nu știu ce înseamnă, așadar citez din comunicat. Pe ritmul de Johnny Cash am mai aruncat o privire la motoarele din parcare: un BMW R27 din 1962, un Simson, un cruiser plin de crom, multe Vespe, un Guzzi vechi, mi-ar lua foarte mult timp să le înșir aici, până la modelele new-retro printre care se numără și Triumph-ul Thruxton R care-a deschis parada. Câteva exemplare, în fotografiile oferite de Bastart Media și Radu Fugarescu.

 

Cum a arătat evenimentul la nivel mondial? 13.000 de rideri înscriși din peste 600 de orașe din 90 de țări, care-au strâns 6 mil de dolari. Un eveniment de amploare, la care au luat parte Bucureștiul, Timișoara, Cluj-Napoca și Bistrița. 

Desigur, o componentă importantă a evenimentului este latura socială – întâlnești oameni noi, interesanți, schimbi impresii. Vezi motociclete frumoase, iar dacă ești pasionat de retro și de custom poți petrece ore analizând detaliile. 

DGR îți permite să vezi o față frumoasă a motociclismului, total diferită de accepțiunea comună – motocicliști-kamikaze care fac gălăgie noaptea pe bulevarde. Faptul că un astfel de eveniment crește de la an la an este un indicator al nivelului pieței și culturii moto din România, care începe, cu pași mărunți, să iasă din lumea a treia. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.