Triumph Tiger Explorer XCa – Test Video
23/06/2017
BMW R1200GS, vizat de o campanie tehnică globală
26/06/2017

Clover Crossover 3 – Primele impresii




Prima tură cu noul costum de călătorie – Clover Crossover 3. Fiind în toiul verii și destul de norocos încât să nu mă prindă ploaia, am reușit să testez doar componenta “vară” din cele patru pentru care Clover Crossover 3 a fost gândit. Iar până acum e tot ce-mi doream. 

Dai hai s-o luăm cu începutul. După mai bine de 60.000 de km cu Dainese D-Explorer, în tot felul de condiții, a venit vremea să-ncerc ceva nou. Nu voiam să dau o avere pe Klim, dar nici să merg cu ceva obscur. În plus, voiam un costum ușor și foarte bine ventilat. Vorba aia, când e iarnă mai pui un strat, dar când ai 40 de grade afară ce faci? Și, având în vedere locul în care trăim, mergi mai mult vara decât iarna. Așadar, ceva ușor și ventilat, neapărat în culori deschise, versatil, dar în stare să facă față frigului și ploii. Ceva pentru touring, de patru sezoane.

După ce mi-am aruncat privirea pe rafturile magazinului Motor-Team, m-am oprit la Crossover 3 și la Dakar. Dakar-ul mi-ar fi plăcut mai mult datorită ventilațiilor superioare, dar Crossover părea să vină cu acel strat termic mai eficient. Totuși, decizia am luat-o când am probat echipamentul. Datorită croielii și părților elastice din zona umerilor, Crossover-ul s-a așezat mult mai bine pe mine și m-am simțit mai comod.

La Motor-Team

Mi-a fost de ajutor consilierea din magazin. Dan Demetrescu testează în fiecare an o parte din produsele pe care le aduce. Anul acesta poartă un Clover Dakar. Mi-a explicat foarte clar diferenețele dintre costume, mi-a arătat și oferta Rev’it! și mi-a povestit cum s-a simțit cu fiecare în parte. Un lucru de mare ajutor când mergi la probat echipamente și ți se face capul vraiște.

Așadar, zis și făcut: Clover Crossover 3 urma să fie noul meu echipament de touring. Și fix a doua zi aveam să fac prima tură cu el.

Am ajuns la magazin în blugi și călare pe scuter. Am plecat de acolo full-echipat, dar tot călare pe scuter.

București, ora 12.00. Asfaltul se topește. Trafic greu. La cât era de cald afară, n-am suportat scutul de spate decât 50 de km, până la Ploiești. Dacă-l porți, e greu să te ventilezi chiar dacă ai tot spatele decupat. Fără el, în schimb, mă aflam într-unul dintre cele mai bine-ventilate costume de pe piață. Ventilații la mâini, plus spate, plus.. cel mai important, patru guri de ventilație în zona abdomenului și a pieptului.

Pantalonii au, de asemenea, două guri de ventilație superioare și, foarte important, o priză de aer ce se află fix sub genunchi, deosebit de eficientă la motocicletele adventure-touring, unde datorită poziției, nu prea bate vântul în orificiile superioare de ventilație.

Primul test. Cu Clover Crossover 3 și Triumph Tiger Explorer.

Cu alte cuvinte, a trecut prima probă cu brio. Nu este un costum de vară veritabil – acela ar fi 90% ventialații, dar este foarte bine-ventilat pentru un costum de patru sezoane. Datorită protecțiilor și materialelor ușoare nu-l simți ca pe o armură medievală și poți petrece relaxat, o zi întreagă călare pe motocicletă.

Protecțiile se așează bine atât la genunchi, unde au poziție reglabilă, cât și la coate și umeri. Protecția de spate se vinde separat.

Geaca Clover mai are un avantaj: membrana de ploaie este laminată pe un alt strat, foarte asemănător cu cel de la costumele de ploaie și poate fi purtată atât pe pe interior cât și pe deasupra de geacă. Soluția este foarte eficientă și-ți permite ca-n zilele friguroase să porți încă un strat pe sub geacă. De exemplu: stratul impermeabil deasupra, geaca, stratul termic dedesupt și încă un polar gros, plus stratul termic de pe piele. Cu această soluție cred că aș putea merge și la -2 grade. Apoi, dacă te prinde ploaia, poți folosi stratul de ploaie ca atare, iar geaca nu se va uda. Dacă se termină ploaia, dai pelerina la o parte și rămâi cu geaca uscată. Dar, cum spuneam, n-am experimentat nici ploaie, nici frig, așadar voi reveni cu impresii când va fi cazul.

Pantalonii au cele două straturi tradiționale: strat impermeabil și strat termic. Ambele, pe interior.

Geaca oferă două buzunare waterproof, ușor accesibile, și un buzunar la spate.

Așadar, primele impresii despre Clover Crossover:

  • croială elegantă ce urmărește forma corpului. nu e ca un sac ce cade pe tine – o caracteristică a costumelor fabricate de italieni.
  • foarte bine ventilat
  • soluții ingenioase – fermoare, buzunare, ajustări
  • start de ploaie poate fi purtat atât pe exterior cât și pe interior
  • raport calitate-preț foarte bun
  • consiliere adecvată din partea vânzătorului

Cât costă?

Geacă Clover Crossover, pregătită pentru Airbag – 525 euro
Pantaloni Clover GT Pro 2 – 283 euro

Unde? La Motor-Team, importator Suzuki și Honda. La Motor-Team vei mai putea găsi căști Shark, Shoei, Suomy și echipamente Rev’it! și Spidi.

Revin cu impresii după o tură mai lungă (deja planificată) și după ce mă prinde ploaia. Mai jos, fotografiile oferite de producător.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

2 Comments

  1. Obbie says:

    Ciudat ca ai renuntat la D-Explorer, care (cel putin teoretic) ar trebui sa stea mai bine la capitolul membrana impermeabila, fiind din Gore-tex. M-am uitat si eu la vreo 2 modele de geci de la Clover la motorteam si, comparativ cu cele Revit, par ceva mai slabute calitativ atat ca material, cat si protectii (protectiile mi s-au parut foarte mici la Clover). Chiar asta vroiam sa te intreb: de ce nu Revit ? gen Sand 3 (foarte apreciate) sau alte modele, cu gore-tex (Dominator, Defender Pro) ?
    Astept cu interes update-ul dupa prima ploaie, eventual si dupa un trip mai lung 😉

    • Am renunțat la D-Explorer pentru că, după atâtea ploi și spălări repetate, s-au cam dus calitățile materialelor. Și nu mai voiam să fiu îmbrăcat în negru. Altfel, calitativ, D-Explorer este peste Clover. Mai puțin membrana termică, ce pare mai serioasă la Clover. Modelele Rev it nu mi s-au părut așa de bine aerisite. Iar cele cu Gore-Tex, foarte scumpe. Am ales Cloverul pentru că mi s-a părut un raport bun-calitate preț. Aștept și eu cu interes primele ploi. Săptămâna viitoare voi face o tură prin Muntenegru și revin cu update.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *