Valentino Rossi, declarație de dragoste pentru combinezon
13/11/2014
Snowdogs Balsoi Madness. Racing în stil rusesc
14/11/2014

Cel mai tare superbike al toamnei. Sondaj

Putere, forme sexy, calcule de finețe. Saloanele din această toamnă au adus multe lansări importante în clasa sportivelor. BMW, Yamaha, Kawasaki, Ducati și Aprilia au prezentat câte un model special creat pentru pasioanții de viteză.

Să facem o scurtă recapitulare. Am ales pentru această discuție doar superbike-urile lansate în această toamnă:

BMW S1000RR. Este a doua generație a superbike-ului bavarez și a fost lansată la Intermot. Motorul cu patru cilindri în linie dezvoltă 198 CP la 13.500 de rpm, iar cuplul maxim disponibil este de 113 NM la 10.500 rpm. Masa proprie, fără lichide, este de 175,5 CP, în timp ce greutatea cu plinurile făcute este de 204 kg. „Nou din cap până în picioare“, spun cei de la BMW. Modelul a fost revizuit și are o tonă de tehnologie (de la ABS racing la suspensii semi-active. În plus, finisajele sunt mai rafinate, iar materialele folosite, de o calitate mai bună. Mai multe detalii.

bmw5

Yamaha R1.  A fost una dintre cele mai așteptate reveniri. Cei de la Yamaha rămăseseră puțin în urma competiției la capitolul superbike, iar pentru asta au creat un model cu totul nou, cu design inspirat din MotoGP. Motorul crossplane cu patru cilindri în linie dezvoltă 200 de cai putere@ 13.500 rpm, 112 NM la 11.500 rpm, iar masa, cu plinurile făcute, este de 199 de kg. Nu are suspensii ajustabile electronic (acestea sunt doar în varianta R1M), dar furca a fost dezvoltată direct pentru circuit, spune Yamaha. Detalii. 

yamaha-r1-2015-5

Kawasaki Ninja H2. Știți cu toții despre ce e vorba. Aici vom lua în calcul doar varianta de stradă, cu far, oglinzi și 200 de cai putere. Kawasaki ne propune un motor supra-alimentat și un design destul de SF. Masa la plin, totuși, este destul de mare pentru standardele superbike-urilor. Ninja H2 are 238 de kg. Spre deosebire de celelalte motociclete pe care le discutăm în articol, aceasta va fi construită în versiune limitată și nu-i vedem pe viitorii posesori dându-se cu ea pe circuit. Dar n-am vrut s-o trecem cu vederea. Detalii. 

Kawasaki-Ninja-H2-2015-1

Aprilia RSV4 RR. Deși păstrează acceași formă, ca modelul vechi cei de la Aprilia au ridicat standardul la partea de sub carene pentru a se ține de competitori. Așadar, noua RSV4 RR are 201 CP @ 13.000 rpm (față de 184) și 115 NM la 15.500 rpm. Masă: 180 de kg fără plinuri (cu plinuri, nu știm), dar luând în calcul rezervorul de 18,5 l, cred că va sări puțin de 200. Electronice: foarte multe. Detalii. 

eicma_z1

Ducati 1299 Panigale. Are un motor de 1285 cmc, ce dezvoltă 205 cp și 144,6 NM @ 8.750 rpm. Cel mai mare cuplu dintre toate. Dar cilindreea nu-i va permite să participe la cursele de superbike. Pentru acelea, va rămâne Panigale R. Dar să ne întoarcem la 1299 Panigale R care, în primul rând, e frumoasă de frânge inimi. În al doilea, versiunea S va avea suspensii semi-active, ABS pe viraje și multe alte electronice, de la wheelie control la quickshifter. Masa totală: 190 de kg cu plinurile făcute. Detalii. 

ducati_1299_photo_gallery_08_panigale_s

Acum că ți-am reîmprospătat memoria, te invităm să votezi:

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.