Cadouri de Crăciun pentru Motocicliști
21/12/2018
Cum a fost anul meu moto – 2018
29/12/2018

Casca nouă și căzătura din cer

E ceva misterios. Ceva ce mi se-ntâmplă de fiecare dată când îmi cumpăr o cască nouă – cu precădere una mai scumpă. Să fie acesta “botezul”? Garanția că de-aici înainte mă va proteja zeci de mii de km?

Acum trei ani mi-am luat un Schuberth E1. Abia apăruse. Cred c-am fost primul care-a cumpărat-o. M-a vrăjit felul în care se așeza pe cap, calitatea căptușelii, că era și flip-up și cu look adventure datorită cozorocului. În fine, îmi căzuse cu tronc. Cu tot discountul obținut, tot am dat o căruță de bani. Ajuns în fața blocului, dau s-o așez pe oglindă – suportul natural al oricărei căști moto. Mă uit la oglindă – plină de muște. Nu mă lasă inima. O pun, așadar pe șaua motocicletei. La câteva secunde, vine o rafală de vânt și… poc. Casca mea cea nouă e jos. Mă uit la ea cum se rostogolește pe pavelele din parcare. O ridic grăbit. O zgârietură pe viziera și vopseaua sărită. De-atunci nu mi-a mai căzut. 

Trei ani mai târziu, adică acum vreo trei săptămâni, îmi dau seama că nu mai am nicio cască de adventure în toate mințile ei. Schuberth-ul s-a șubrezit după atâtea călătorii – viziera nu mai stă ridicată, flip-up-ul funcționează ciudat, i-a cam trecut vremea. Mai e vechiul Shark și arată deplorabil. Mă așteaptă o tură în sudul Spaniei cu noile F850GSA și R1250GSA și am nevoie de cască. Așadar, fug repede la magazin și-mi iau un Arai Tour X4. Știam că-mi vine, o mai probasem. Pun și-o vizieră de soare în coș și am o strângere de inimă când bag pin-ul. Cu tot discountul de sărbători, tot dau 3.000 de lei. Dar, vorba aia, e Arai și protejează cea mai importantă și vulnerabilă parte a corpului. O țin în cutie și reușesc performanța să n-o scap, să n-o trântesc. Hai c-am scăpat.

Spania, a doua zi de teste. Foarte încântat de cască. Ne oprim să facem fotografii. Nu, de data asta n-o mai pun pe șa. Mă uit la muștele și la praful de pe oglindă – asta e! Dar, nu știu cum se face, că la cinci secunde îmi cade de pe oglindă direct în pietriș. Sar ca ars s-o ridic cât mai repede, de parc-ar mai avea vreo importanță. Răsuflu ușurat – vizera a rămas întreagă, dar vopseaua de pe carcasă a sărit în vreo 3 locuri. 

“E nouă, de-aia ți-a căzut. Așa se-ntâmplă. Să vezi, că de-aici înainte n-o să-ți mai cadă niciodată”, îmi spune un austriac din grup, pe un ton filosific. Așa să fie oare? Sau sunt singurul care-o pățește? 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

1 Comment

  1. Nae spune:

    C3: cu ani in urma, la Arc, o aveam de 1 saptamana. Mandru ca in sfarsit am o casca mai de doamneajuta, am uitat sa inchid curelusa cand am luat-o in mana. Viziera zgariata si putina vopsea sarita.
    C3 Pro dupa cativa ani: proaspata, schimbata odata cu motocicleta. Am dat cu ea de scarile de la Administratia Financiara cand ma duceam sa fac formele de inmatriculare.

Lasă un răspuns la Nae Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.