Kawasaki Z1000SX 2014, spionată în Norvegia
21/08/2013
Rock și motociclete la Comana, în septembrie
21/08/2013

Bușteni-Valea Doftanei: doar pentru enduro




Săptămâna trecută, se trâmbița inaugurarea drumului Bușteni – Valea Doftanei. Urma să aibă două benzi pe sens și să fie o alternativă la DN 1 Nimic mai fals, așa-zisa șosea fiind un banal drum forestier.

Cuvinte de laudă, întrebări, planuri de dat „o tură“ cu motorul, asta se discuta săptămâna trecută, o dată cu anunțul pompos de deschidere a Transbaiului, șoseaua dintre Bușteni și Valea Doftanei, care ar fi ajuns la 1800 de m. Deschiderea ar fi trebuit să aibă loc joi și ar fi fost o destinație bună pentru weekend. Doar că, în realitate, te poți bucura de acest drum doar dacă mergi pe enduro pentru că este vorba doar despre un drum forestier.

Cum a început totul

Pe 10 august, agenția de presă Mediafax publica o știre cu titlul „Primul drum construit după ’89 în Prahova, făcut din fonduri private: «Este un drum foarte important, va ajuta la dezvoltarea turismului»”. Materialul îl cita pe Președintele Consiliului Județean Mircea Cosma, care ar fi declarat că tronsonul rutier Bușteni – Valea Doftanei, de 18 km, a fost finalizat, primele probe s-ar fi făcut sâmbătă și pasul următor ar fi fost clasificarea ca drum județean. Șoseaua ar fi urmat să fie deschisă circulației rutiere pe 22 august. Iar când cea mai mare și respectată agenție de știri îl citează pe al doilea om ca importanță în județ, informațiile ar trebui să fie adevărate. Doar că nu a fost deloc așa.

Toată presa din România, de la Gândul.info la Jurnalul Național, a preluat știrea. În această capcană a căzut și site-ul PeMotoare.ro.

La câteva zile după publicarea materialului, unul dintre cititori ne-a semnalat că știrea este falsă și că nu este niciun centimetru de asfalt în zonă. Drept urmare, m-am urcat pe motocicletă și m-am oprit la Castelul Cantacuzino din Bușteni, locul de unde ar fi trebuit să plece șoseaua spre Valea Doftanei. Nici vorbă de asfalt. Câțiva localnici și paznicul de la poarta castelului mi-au spus că au auzit de drum, că „trebuie să se apuce de el“ și că n-au văzut nici urmă de utilaj până acum. Lucru perfect adevărat. Întrucât eram cu o motocicletă sport, n-am putut intra pe arătură, dar puteți vedea cum arată drumul aici.

20130814_165208

Asfaltul se termină pe o uliță, la câteva sute de metri de castelul Cantacuzino

Transbaiul, doar un studiu de fezabilitate

Încă așteptăm răspunsurile oficiale de la CNADNR și Consiliul Județean Prahova. Între timp, am discutat cu un reprezentant al autorităților prahovene care ne-a spus că deocamdată există doar un studiu de fezabilitate și că drumul Bușteni-Valea Doftanei ar urma să fie asfaltat în viitor. Mai mult, s-ar fi găsit o altă rută mai scurtă, care ar avea 12 km. Singurele utilaje care ar fi intrat pe drum ar fi fost niște buldozere care să niveleze anumite zone, încât să poți merge cu căruța.

Întrebat despre informațiile apărute în presă săptămâna trecută, același reprezentant ne-a spus că nu-și explică știrea și că este posibil să se fi creat o confuzie cu șoseaua care leagă Sinaia de Cuibul Dorului – DJ 713. Așteptăm, încă, răspunsurile oficiale în acest sens.

Așadar, dacă voiați să mergeți motorizați prin Munții Baiului, ar fi bine să vă schimbați destinația sau motocicleta.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

2 Comments

  1. […] UPDATE: Datorită cititorilor PeMotoare.ro, am aflat că nu este vorba despre o șosea, ci despre un drum forestier deja existent, pe care poți merge doar cu mașina de teren. În urma unei deplasări la Bușteni, putem confirma acest lucru. Niciun metru de asfalt, niciun utilaj, niciun marcaj. Detalii, aici. […]

  2. […] În caz că voiai să dai o tură pe drumul Bușteni-Valea Doftanei, denumit și Transbaiul, ar trebui să aveți motoare enduro, sau biciclete de munte. Deși săptămâna trecută se anunța inaugurarea, nu e nici urmă de șosea, ci doar un drum forestier. Detalii, aici. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *