Partea II e gata. Urmărește aventura de pe Drumul Oaselor
13/09/2018
Cu papionul la vedere. Câteva zile până la Distinguished Gentleman’s Ride 2018
24/09/2018

BMW R1250GS și R1250RT ies la lumină. Date și fotografii oficiale




Gata cu speculațiile și cu fotografiile-spion. BMW anunță, oficial, noile R1250GS și R1250RT. Avem date tehnice și fotografii oficiale. Iar dacă le privim, ne dăm seama că stilistic nu diferă prea mult de modelul actual. Doar un ochi antrenat le deosebește din prima. 

Se pare că BMW n-a vrut să schimbe prea mult formula câștigătoare. De ani de zile R1200GS domină clasamentul vânzărilor de pe piața adventure-touring și orice schimbare trebuie făcută cu mare grijă. Iar privirile trebuie să se îndrepte spre motor, pentru că acolo sunt noutățile. Boxerul primește câțiva cmc în plus și tehnologia ShiftCam –  adică distribuție varibilă – ceea ce oferă performanțe mai mari și un comportament rafinat, afirmă BMW. Numere: 136 de cai putere la 7.750 rpm și 143 de NM la 6.250 rpm. Cilindreea a crescut la 1.254 cmc.

Principalul beneficiu vine pe partea de cuplu. Noile boxere BMW oferă cuplu mai mare pe toată plaja de turație –  de exemplu, ai 110 NM încă de la 2.000 rpm, urmând ca de la 3.500 rpm să ai deja 120 NM. 

Ce inseamnă tehnologie TwinCam? Aceasta permite varierea sincronizării distribuției și a cursei supapelor pe partea de admisie. În plus, arborii cu came de admisie sunt gândiți pentru deschiderile decalate ale celor două supape de admisie, rezultând în realizarea unui vârtej optimizat al amestecului carburant proaspăt și, implicit, într-o ardere mai eficientă. Alte schimbări tehnice ale motorului sunt legate de transmisia către arborele cu came – care acum se face prin intermediul unui lanț dințat (înainte era un lanț cu role) – un traseu optimizat al sistemului de ungere, injectoare de benzină cu dublu jet și un nou sistem de evacuare, se arată în comunicatul BMW. 

Sistemele electronice includ modul Dynamic Pro (până acum acesta era prezent doar la modele precum S1000R sau XR), pe lângă modurile clasice. Totodată, există un sistem numit Dynamic Brake Control – care impiedică acționarea accidentală a accelerației în timpul frânării. ASC-ul (tranction control) este sensibil la înclinare, iar opțiunea Hill Control este în dotare standard. 

Greutatea. BMW R1250GS are 249 de kg gata de drum, cu rezervorul plin. R1250RT are 279 de kg. 

R1250GS va fi disponibil în două teme – Exclusive și HP, aceasta din urmă având jante aurii și cadrul vopsit în alb. Opțional, există și o suspensie cu cursă mai lungă pentru piloții ce vor să folosească motocicleta mai mult pe off-road, într-un regim intens. 

R1250RT are, de asemenea, mai multe variante de culoare, inclusiv ediția Spezial, aparuta inițial la K1600GTL. Vom vedea ambele modele la Salonul Moto de la Koln.  



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.