Noua Yamaha Star Venture. Detalii, fotografii și preț
06/06/2017
Despre activități de băiețeală
13/06/2017

BMW R nineT vs. Scrambler vs. Racer – Test Comparativ




Nu cumperi o motocicletă fără să pui suflet.  Tradiția, felul în care arată, sunetul motorului, accelerația – trebuie să te miște. Trebuie să vibrezi la unison cu acea motocicletă. Și când vine vorba de motociclete pentru suflet, BMW este un jucător important cu exemplarele sale din clasa Heritage. Primul a fost R nineT. Au urmat, apoi, alte variante precum Scrambler sau Racer. Dar care este cea mai bună alegere? Am încercat să aflăm într-un test comparativ. 

București, 2017. Un oraș sufocat de trafic, unde cel mai ușor te miști pe două roți. Ne aflăm lângă parcul Herăstrău, în formulă completă. Ba chiar și cu întăriri. Cristian Scutariu se pregătește să plece în Siberia pe două roți. Cu câteva zile înainte de-a accelera către Est, l-am invitat la această plimbare. Pe Bogdănel îl știți deja – este pilotul care testează toate motocicletele la limită – el ne va spune care dintre cele trei se mișcă mai bine – accelerație, frânare, manevrabilitate. Cât despre mine, Cristi Predoi, întotdeauna am considerat roadsterele ca fiind cea mai pură reprezentare a motociclismului. Asta deși, fiind amator de ture lungi, merg pe o motocicletă adventure.

Alături de noi, Ionut Ivana și Adi, care se ocupă de imagine și de filmul pe care-l vom publica în curând.

Proba de stil

Oricare este capabilă să întoarcă  privirile trăcătorilor. R nineT are un rezervor de aluminiu finisat superb, Scrambler vine cu o șa maro și cu o evacuare montată sus, iar Racerul, cu acea semi-carenă, este cafe-racerul pe care și-l dorea orice pasionat de BMW-uri clasice.

Dintre toate, R nineT este cel mai rafinat – datorită rezervorului de aluminiu finisat manual, roților elegante, ceasurilor de bord, datorită felului în care aripa față este prinsă de furcă. În plus, nineT-ul din testul nostru era accesorizat cu pachetul Machined Parts by Roland Sands.

Dar, deși mai ieftin, Scramblerul are ceva ce te face să-l placi pe loc: mai ales în varianta cu roți spițate pe care ți le recomand dacă-ți alegi această motocicletă. Sunt roțile de pe R1200GS.

BMW R nineT – pachet Machined Parts.

BMW R nineT Scrambler

BMW R nineT Racer

Manevrabilitate în oraș. Frâne, suspensii, accelerație

Dar în timp ce toate trec cu brio proba de stil, doar două sunt cu adevărat potrivite pentru plimbările urbane: R nineT și R nineT Scrambler dansează elegant printre mașini. Racer-ul se comportă aproape ca o sportivă de generație nouă. Are semighidoane, scărițele așezate mai în spate și te obligă să stai lungit pe rezervor. Nu este tocmai comodă la viteză mică. Perfectă pentru ture mai sportive sau pentru mersul la paradă, nu aș alege-o pentru uzul zilnic prin oraș. Asta chiar dacă vine cu acea carenă old-school irezistiblă în zilele noastre și este vopsită în culorile clasice BMW Motorsport.

În ciuda poziției, totuși, Racer-ul se mișcă destul de bine. Am intrat cu el printre jaloane și, odată obișnuit cu poziția, am observat că este destul de agil.

Cu o gardă la sol mai mare, cu o suspensie mai soft, progesivă și cu roată de 19 pe față, Scramblerul este oricând gata să sară peste linii de tramvai și să urce borduri. Asta chiar dacă amortizorul spate este destul de rigid.

R nineT punctează la capitolul frâne și vine cu o furcă superioară – dar nu vei simți diferențe foarte mari când vine vorba de uzul urban. Probabil că pe circuit și pe drumuri virajate ar lăsa în urmă Scramblerul, dar în oraș le simt la egalitate. Dacă aș fi rațional, aș alege Scramblerul, fiind cu vreo 1.500-2.000 de euro mai ieftin. Dar am stabilit de la început că aici e vorba de suflet.

Astfel, când vine vorba despre suspensii, R nineT este mai avansat și mai sportiv cu o furcă întoarsă, ajustabilă, iar Scrambler-ul și Racer-ul vin cu variante clasice, dar care-și fac treaba cu brio.

Accelerația este similară la toate cele trei motociclete. Avem același motor de 1,200 cmc răcit cu aer, aceeași transmisie, același comportament. Scrambler-ul părea să fie puțin mai vioi, dar nu am găsit o explicație: ar putea fi pe fondul normelor Euro 4 (acel Scrambler e model Euro 3), dar nu știm.

Confort

Niciuna n-a fost gândită ca să mănânce sute de km pe pâine. Toate cele trei sunt făcute pentru ieșiri urbane și pentru ture scurte. Totuși, dacă ar fi să aleg o motocicletă cu care să plec mai departe, aceasta ar fi R nineT. Șaua pare o idee mai confortabilă decât la Scrambler.

Nici Racer-ul nu e o variantă tocmai comodă din cauza poziției sportive. Deși ai fi tentat să mergi pe Racer datorită semi-carenei, după ceva timp petrecut la ghidon, simți disconfort la încheieturi. Deci, știți ce se spune despre pauzele lungi și dese.

Prețuri de listă

R nineT Scrambler – 12.495 euro

R nineT Racer – 12.810 euro

R nineT – 14.647

Prețurile modelelor testate (cu pachete opționale incluse)

R nineT Scrambler – 13.520

R nineT Racer – 13.350

R nineT – 15.160

Deci, ce alegem?

Se făcuse deja seara când am tras concluziile. După o zi de mers prin traficul din București și împrejurimi, după o probă printre jaloane și după un test de frânare, după câteva ore bune petrecute uitându-ne la ele, ne aflam în pădurea Snagov și eram gata să tragem dăm verdictul.

Bogdanel: R nineT Scrambler. Arată foarte bine, se mișcă foarte bine, sună bine este mai bine și nu ai nevoie de furca și de frânele de pe R nineT ca să fii fericit.

Cristian Scutariu: R nineT. Este o motocicletă mai bună. Este o motocicletă pe care o ții în garaj mulți ani, iar diferența de preț față de Scrambler și de Racer se amortizează. Nu este o motocicleta cu care să faci 10.000 de km pe sezon, iar dacă faci o astfel de investiție este cea mai bună alegere.

Cristian Predoi: R nineT. Am oscilat foarte mult între Scrambler și R nineT. Pentru ambele variante găseam argumente destul de bune. N-am ales Racerul din cauza  poziției. Da, iese cel mai bine în fotografii, dar n-aș cumpăra o astfel de motocicletă doar pentru paradă. Aș cumpăra-o ca să mă bucur de ea zi de zi. Am ales R nineT pentru că finisajele, frânele și furca față merită acea diferență de preț.



Cristian Predoi
Cristian Predoi

Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *