Etape de Național și European de viteză pe 21-23 aprilie, la Adâncata
18/04/2017
2017 Yamaha MT-09. Test-Ride pe Cheia – Filmul
21/04/2017

BMW HP4 Race, prezentat oficial. Impresionant! Iată tot ce știm




BMW a prezentat astăzi noul HP4 Race – o rachetă pe roți mai ușoară decât motocicletele de uzină din World Superbike – prima motocicletă de serie din lume cu cadru din carbon. Deși exclusivistă, două unități au fost comandate deja în România. Update: am aflat și prețul – 80.000 de euro. 

Construită individual

Va fi produsă într-o serie limitată de 750 de unităţi. Este construită individual de o echipă mică şi foarte specializată. Noul model va putea fi folosit doar pe circuit, neavând omologarea stradală. Pentru România, deja înainte de lansare, există două comenzi.

În ceea ce priveşte motorul, gestiunea electronică şi suspensiile, noul HP4 RACE se află în aceeaşi categorie cu actualele motociclete superbike de uzină, depăşind, pe alocuri, acest nivel. Cu o masă de 171 kg cu rezervorul plin şi pregătită pentru circuit,  HP4 RACE este chiar mai uşoară decât motocicletele de uzină utilizate în prezent în Campionatul Mondial de Superbike şi este doar cu puţin mai grea decât modelele de uzină din MotoGP.

Cadru principal din fibră de carbon produsă industrial în construcţia monococii, subcadru autoportant şi jante din fibră de carbon

Cu HP4 RACE, BMW Motorrad este primul constructor de motociclete din lume care prezintă un cadru principal realizat integral din fibră de carbon. Acesta cântăreşte doar 7,8 kg şi este produs în serie, chiar dacă limitată, o soluţie care deschide drumul către noi aplicaţii în viitor. Să fie adaptat și pentru viitorul S1000RR? Jantele sunt şi ele realizate din carbon, ceea ce permite o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu jantele din aliaj forjat.

Suspensii Öhlins, basculă din aliaj uşor şi frâne de World Superbike

BMW HP4 Race vine cu furcă inversată Ohlins FGR 300, și cu amortizor spate TTX 36 GP, componente identice fiind utilizate în Campionatul Mondial de Superbike şi în MotoGP. Bascula din aliaj uşor este o altă componentă similară celor utilizate în Cupa Mondială de Superbike.

Sistemul de frânare – etriere Brembo GP4 PR. În combinaţie cu discurile de frână din oţel, tip T 320 milimetri, cu grosimea de 6,75 mm, sistemul asigură performanţe superioare de frânare.

Motor de curse şi cutie de viteze cu rapoarte scurte, adaptate conform specificaţiilor Cupei Mondiale

Noul HP4 RACE are un motor imilar specificaţiilor 6.2 şi 7.2 din regulamentul Campionatelor Mondiale de Anduranţă şi Superbike. Puterea maximă este de 158 kW (215 CP) la 13.900 rpm. Cuplul maxim de 120 Nm este atins la 10.000 rpm. Turaţia maximă a motorului a fost crescută în comparaţie cu motorul modelului S 1000 RR, de la 14.200 rpm la 14.500 rpm. Cu obiectivul de a obţine cele mai bune performanţe posibile, este utilizată o cutie de viteze cu şase trepte, cu rapoarte scurte.

Sistem electric cu masa optimizată, bord 2D alături de Dynamic Traction Control DTC, Engine Brake EBR, Wheelie Control

Noul BMW HP4 RACE dispune de un pachet vast de sisteme electronice de control şi asistenţă, precum şi de sistem electric de bord cu masa optimizată care a fost adaptat pentru a îndeplini cerinţele competiţionale. O varietate de informaţii este disponibilă pe bordul 2D cu memorie transferabilă a datelor (logger 2D).

Numeroase opţiuni de reglaj pentru diferite tipuri de circuit şi suprafeţe ale drumului sunt oferite de sistemul Dynamic Traction Control, perceptibil audio şi controlat prin oprirea aprinderii, Engine Brake EBR şi Wheelie Control. Acestea pot fi programate selectiv pentru fiecare viteză în funcţie de preferinţele pilotului. Alte dotări electronice sunt Pit Lane Limiter, pentru respectarea limitelor de viteză la standuri, şi Launch Control, pentru starturi de cursă perfecte.

Componente  din fibră de carbon şi rezervor din aluminiu lustruit manual

Decoraţiunile din fibră de carbon, capacul amortizorului de admisie şi cocoaşa şeii de la noul HP4 RACE poartă culorile BMW HP Motorsport. Rezervorul din aluminiu lustruit manual, completat cu o finisare clară, subliniază caracterul de curse al motocicletei.

BMW HP4 RACE – Elemente Cheie

  • Cadru principal din fibră de carbon în construcţia monococii, care cântăreşte doar 7,8 kilograme.
  • Cadru spate autoportant din fibră de carbon, cu funcţie de ajustare a înălţimii în trei etape.
  • Jante din fibră de carbon, care oferă o reducere a masei de aproximativ 30% în comparaţie cu jantele din aliaj uşor forjat.
  • Furcă inversă Öhlins FGR 300.
  • Amortized spate Öhlins TTX 36 GP.
  • Etriere de frână monobloc Brembo GP4 PR cu discuri de frână de curse tip T 320, din oţel (grosime: 6,75 mm), în faţă.
  • Motor de curse la nivel de Cupă Mondială cu o putere de 158 kW (215 CP) la 13.900 rpm şi un cuplu maxim de 120 Nm la 10.000 rpm.
  • Cutie de viteze de curse, cu rapoarte scurte.
  • Sistem electric cu masă optimizată, ce dispune de baterie litiu-ion uşoară de 5 Ah.
  • Bord 2D şi sistem de înregistrare a datelor 2D, inclusiv logger.
  • Dynamic Traction Control DTC (programabil pentru anumite viteze la 15 niveluri).
  • Engine Brake EBR (programabil pentru anumite viteze la 15 niveluri).
  • Wheelie Control (programabil pentru anumite viteze).
  • Launch Control.
  • Limitator Pit Lane.
  • Componente decorative uşoare, realizate din fibră de carbon cu elemente de prindere cu elastic.
  • Finisare în culori BMW HP Motorsport.
  • Serie de producţie de 750 de unităţi, fiecare produsă individual.
  • Deja au fost comandate primele două unităţi pentru România.



Cristian Predoi
Cristian Predoi

Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *