Ne vedem la Iubim2Roți 2018: 25-27 mai, club Quantic
24/05/2018
Honda Rebel 500 – Prima Tură
29/05/2018

BMW Concept 9cento. Arată fantastic și ne pregătește pentru F900XR




BMW a prezentat Concept 9cento – un sport touring cu poziție dreaptă (“Adventure Sports”) de clasă medie, cu un bicilindru derivat din cel de pe F850GS. La fel ca majoritatea conceptelor prezentate la Concorso d’Eleganza Villa d’Este și având în vedere succesul modelelor din această gamă, sunt șanse foarte mari să-l vedem în versiunea de serie. Iar în versiunea de serie va purta numele F900XR. 

De ce F900XR? Pentru că, în terminologia BMW, F înseamnă doi cilindri în linie, iar XR înseamnă “Adventure Sports”. De ce 900? Pentru că 9cento înseamnă “9sute” și pentru că rivalii direcți vor fi Tracer 900 și Ducati Multistrada 950. Ca să te bați cu aceste două motociclete, trebuie să scoți mai mult de 95 de cai putere din motor și să ai numele potrivit. Așadar, credem că bicilindrul va fi dezvoltat astfel încât să scoată in jur de 110 cai putere și va primi numele 900.

“Am creat o motocicletă care combină puterea potrivită cu calitățile unui sport touring și, mai mult decât atât, cu plăcerea de a pilota o motocicletă, așadar este un pachet foarte atragător. Combină tot ce-i mai bun din segmentele sport, adventure și touring – într-o clasă unde un astfel de model BMW n-a existat niciodată. BMW Motorrad Concept 9cento este viziunea noastră despre un all-rounder modern, pentru un nou segment mediu”, explică Edgar Heinrich, Head of Design BMW Motorrad.

Suspensia va fi setată pentru touring. Cursa lungă asigură confort, iar parbrizul și carenele oferă protecție la vânt. Ergonomia și poziția dreaptă, joasă, sunt doi factori-cheie care contribuie la confort și plăcere pe distanțe lungi, se mai arată în comunicatul BMW.

BMW mai vorbește despre o construcție care să asigure o masă redusă, dar nu avem cifre.


Totodată, foarte interesant este sistemul de bagaje, de tip “clip-on”. Spre deosebire de sistemul clasic, în care agăți cutiile pe lateral, acesta e un sistem doi în unu, care se pune pe motocicletă de deasupra, și rămâne fixat cu ajutorul unui electro-magnet puternic. Nu doar că oferă spațiu pentru bagaje, dar face ca șaua pasagerului să devină mai lată. Rămâne, însă, de văzut dacă acest sistem va ajunge în versiunea de serie.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.