Honda CRF450L Rally Concept – Impresionant!
08/11/2018
2019 KTM 790 Adventure. La prima vedere | Walkaround
12/11/2018

2019 Honda CB500X – Mai adventure, mai atractiv




VIDEO | Honda CB500X a primit un update important și devine una dintre cele mai atractive motociclete din gama adventure de clasă mică-medie. Da, acum putem să-i spunem adventure, pentru că a primit o roată de 19 pe față, suspensii cu o cursă mai lungă, un ghidon mai potrivit și un motor care livrează mai mult cuplu în plaja de jos a turațiilor. În două cuvinte, sună bine. 

Honda CB500X a stârnit dintotdeauna interesul amatorilor de călătorii. Chris Scott, autorul “Adventure Motorcycling Handbook” o consemna în ghid drept una dintre favorite, iar o compania Rally Raid din Anglia a creat un kit special, ce includea roți cu spițe șu suspensii cu cursă mai mare. Până la urmă, CB500X nu era decât o motocicletă de stradă cu poziție mai dreaptă – avea roată față de 17 inch și o setare stradală. O motocicletă prietenoasă cu începătorii, cu o poziție dreapta și protecție la vânt, dar cam atât. 

Ei bine, Honda a ascultat feedback-ul din piață și a scos ceva ce-și dorea toată lumea: un CB500X despre care putem spune, în sfârșit, că e adventure. Cursa suspensiei a fost crescută cu 10 mm, amortizorul spate a fost schimbat, iar roata față de 17 a fost înlocuită cu una de 19. Deocamdată nu avem opțiunea unor roți cu spițe. 

Am analizat noua CB500X zilele trecute, la EICMA. Iată ce-am văzut:

Noul ghidon oferă mai mult control și raza de întoarcere a fost mărită. 

Șaua are alt profil, fiind ceva mai subțire în față. 

Honda CB500X primește și un bord nou, ce arată treapta de viteză, iar deasupra lui se poate monta o navigație sau un suport pentru telefonul mobil.

Honda spune că motorul a fost modificat pentru a oferi ceva mai multă putere în zona 3.000-7.000 rpm. Vorbim de 4%, deci n-aș putea spune că e neapărat sesizabil. Totodată, a primit un assist/slipper clutch. 

Honda CB500X are ABS, dar n-am zărit niciun buton pentru dezactivarea lui. 

La capitolul opțiuni avem cric central, deflectoare de vânt laterale, hand-guarduri, manșoane încălzite, cutii laterale și un topcase de 35 de litri, crash-bar, faruri auxiliare, tank bag. 

Noua CB500X n-a fost transformată într-o motocicletă de rally-raid – pentru asta există CRF450L Rally – dar oferă mai multă versatilitate și devine o bună variantă pentru cei care vor o motocicletă simplă și ieftină, pentru călătorie. Are rezervor de 17 litri, iar la plin câtărește 197 de kg. În aceste condiții, motorul de 46 de cai putere este suficient pentru cei care vor doar să se bucure de peisaj.

2018 CB500X

2019 CB500X



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.