2019 Honda CB650R – La prima vedere | Walkaround
13/11/2018
KTM 790 Adventure – Intrebări Esențiale | Interviu cu managerul de produs
14/11/2018

2019 BMW S1000RR. La prima vedere | Walkaround




EICMA 2018 | La 10 ani de la debutul pe piață, BMW schimbă generația. Un S1000RR complet nou, de la motor la cadru, a fost prezentat la salonul de la Milano. Promisiunea BMW: mai rapid cu o secundă pe tur, mai ușor cu 10 kg, mai manevrabil. Cifre: 207 cai putere și 197 de kg la plin (193.5 cu pachet M). 

Primul S1000RR apărea în 2009 și venea cu un pachet de electronice și cu o filosofie ce avea să revoluționeze piața. Dar, mai mult decât atât, marca și o schimbare de atitudine și percepție a brandului BMW. Brusc, BMW oferea și altceva decât R1200GS cu boxere răcite cu aer, tradițional niște motociclete pentru nemți de 50 de ani. S1000RR a fost, de fapt, motorul care a revoluționat BMW Motorrad. 

A urmat, apoi, un upgrade în 2015, iar acum a venit momentul pentru o schimbare completă de generație.

Iată prima noastră întâlnire cu noul BMW S1000RR, la EICMA 2018. În filmul de mai jos, un walkaround și primele informații despre această motocicletă. 

Motorul cu patru cilindri în linie este cu 4 kg mai ușor ca înainte și vine cu tehnologia BMW ShiftCam – ce modifică intervalul de deschidere a supapelor de admisie și contribuie la mai mult cuplu pe toată plaja de turații. Este același principiu ca la R1250GS, dar adaptat pentru motorul cu patru cilindri în linie. 

După motor, cei de la BMW au modificat cadrul și suspensia. De aici ar rezulta o manevrabilitate mai bună, o legătură mai directă între roată și asfalt și mai mult feedback, spune BMW. Noua suspnesie electronică permite setări amănunțite pentru circuit. Totodată, a fost schimbată poziția și ergonomia. 

Pachetul de electronice include patru moduri de mers, launch control, quickshifter (HP Shift Assistant Pro). Modul Race are trei submoduri, ce pot fi configurate individual. Poți seta parametri diferiți pentru Traction conrol, ABS, anti-wheelie, curba de cuplu și frâna de motor. 

Funcția DTC Wheelie poate fi ajustată, iar ABS Pro are ia acum în calcul și înclinarea pe viraj. 

Pentru atâtea setări și informații era nevoie de un nou display – un TFT de 6.5 inch, ce poate fi la rândul lui configurat. 

Noul BMW S1000RR vine cu un pachet M, ce poate fi adaugat opțional:

Mai multe detalii despre noul S1000RR într-un interviu tehnic, cu unul dintre oamenii care se află în spatele acestui proiect. Interviul urmează să fie publicat în curând. 

   



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.