Aplicația care-ți spune în cât timp poți să conduci după ce ai băut: Zero la Mie
08/01/2019
Nu prea-mi pasă cum arată motocicletele
10/01/2019

2019 BMW R1250GS Adventure. Prim-Contact – Test în Spania

FILM | Prima tură cu noul BMW R1250GS Adventure – versiunea cu rezevor de 30 de litri și confort suprem. Noutatea: noua variantă de motor boxer – tehnologie ShiftCam – mai puternic, mai rafinat. 

Am făcut acest test cu două săptămâni înaintea Crăciunului. Aveam 20 de grade în Spania, de aceea mi se părea ciudat să văd brazi împodobiți în restaurante și la recepțiile hotelurilor. Nu prea eram în spiritul “Feliz Navidad”, dar eram destul de feliz pentru că tura asta a picat la fix – două motociclete noi – F850GSA și R1250GSA și un traseu superb între Malaga și Granada, pe drumuri secundare și neasfaltate. 

În prima zi am mers pe F850GS Adventure, urmând ca-n ziua doi să mă dau cu R1250GS Adventure. Filmul poate fi urmărit în fereastra de mai jos sau direct pe canalul nostru de YouTube.  Apăsați butonus Subscribe pentru filme similare.

Principala diferență pe care-am observat-o, dincolo de lucrurile pe care le-am discutat până acum (motor mai puternic și mai rafinat) este modul în care se traduce acest cuplu sporit în off-road. Pe porțiunile unde la R1200 trebuia sa te joci cu ambreiajul și cu schimbătorul de viteze, acum trebuie doar să pui motocicleta în treapta a doua și să te joci cu gazul. Nu mai ai nevoie de ambreiaj, nu mai trebuie să schimbi. Apropo de schimbările de viteză – se fac mai lin ca înainte, iar quickshifterul funcționează mai bine ca la F850GS și te ajută mult. 

Modul Enduro Pro, pe care-am mers în cea mai mare parte a timpului este customizabil – poți seta foarte ușor diverși parametri: răspunsul accelerației, abs-ul, traction control-ul. Este destul de simplu, iar display-ul TFT a devenit standard, la fel ca farul LED. 

Față de versiunea anterioară, etrierii sunt Hayes și nu Brembo (acum scrie BMW pe ei), dar asta nu influențează forța de frânare. Din contră, R1250GS Adventure rămâne o motocicletă care frânează senzațional. 

Și, cam astea ar fi diferențele. În rest, R1250GS Adventure rămâne aceeași motocicletă robustă, confortabilă și versatilă pe care o știți. BMW n-a schimbat prea multe. Și e, oarecum, firesc: nu schimbi echipa câștigătoare. BMW a găsit rețeta câștigătoare cu R1200GS, iar încă de la lansare ocupă primul loc în vânzări, pasurile din Alpi tremură de la atâtea boxere, iar orice schimbare trebuie făcută foarte atent. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.predoi

1 Comment

  1. DonaldOxync says:

    ????Guys Hello !!! I love sex. Adds to my friends. AND READ MY STATUS???? http://bit.ly/2SPopbD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.