Yamaha la EICMA 2018: Tenere 700, în sfârșit, în versiunea finală
05/11/2018
Honda CRF450L Rally Concept – Impresionant!
08/11/2018

2019 BMW F850GS Adventure – La prima vedere | Walkaround




EICMA 2018 | Un rezervor de cursă lungă, protecție la vânt superioară și o gardă la sol mai mare. Cam astea ar fi detaliile care fac diferența între F850GS și varianta Adventure, abia prezentată la Salonul de la Milano. 

Acum câteva luni am fost în Siberia cu un BMW F850GS. Iar dacă aș fi simțit nevoia de mai mult de la acea motocicletă, ar fi fost un rezervor mai mare – era să rămân fără benzină pe Drumul Oaselor și o protecție la vânt mai bună – nu mi-a fost așa de frig, dar am primit zgomot în cască de la parbriz – ceva neplăcut pe drumurile drepte, asfaltate, din Rusia. 

Iar soluția vine de la BMW F850GS Adventure. Rezervorul de 23 de litri (vs. 15) asigură o autonomie de peste 500 km și te protejează foarte bine de vânt în zona picioarelor. Iar la capitolul protecție intră și deflectoarele, precum și parbrizul reglabil. Unde mai pui că arată mult mai bine decât varianta standard. Sincer, F850GS Adventure m-a surprins. Văzut din față, are un look impunător și agresiv, ca un fel de taur supărat (alb-albastu, în versiunea rally), gata să distrugă tot ce-i stă în cale. Ca să susțină această teorie, cadrul a fost puțin modificat ca să fie mai solid.

Prima întâlnire cu BMW F850GS Adventure – în filmul de mai jos. Poate fi văzut direct aici sau pe canalul de YouTube DriveMag Riders.

Dar masivitatea asta vine și cu un preț. Iar aici nu mă refer neapărat la diferența de preț dintre F850GS și F850GSA, pe care încă n-o cunoaștem. Prețul este o greutate mai mare la plin – 244 kg, adică cu doar 6 kg mai puțin decât noul R1250GS și cu 15 kg mai mult față de versiunea standard F850GS. 

Spre deosebire de varianta standard, acest model debutează cu cutii de aluminiu și un crash-bar mai mare. 

Șaua este destul de înaltă în versiunea standard –  875 mm. În versiunea low seat ajunge la 835 mm și mai există un kit de coborâre a suspensiei. 

Supensiile au o cursă cu 10 mm mai lungă față de modelul standard. 

În curând, vom reveni cu detalii despre disponibiltate și preț.

Altfel, avem același motor cu doi cilindri în linie și 95 cp, același pachet complet de electronice și aceleași opțiuni cu care ne-au obișnuit cei de la BMW. 

Rivalul direct din clasă este Honda Africa Twin Adventure Sports, în timp ce F850GS în versiune standard se bate cu Africa Twin-ul standard. 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.