Yamaha MT-09 vs. MT-07 vs. FZ-06. Test pe Motor Park România
09/05/2017
Mihai Barbu pleacă în Mongolia. Din nou
12/05/2017

2017 BMW K1600GT Test Ride




A fost o săptămână plină când am avut pe mână noul K1600GT. Petrecusem o zi întreagă pe Cheia, pe o motocicletă naked și eram distrus. Îmi amintesc că m-am trezit pe la 4.00 dimineața pentru că mă dureau gambele. Poziția compactă, vântul, frigul, trage dublă, întoarce-te, 12 ore de acțiune, toate mă secaseră de energie. Iată-mă, așadar, la 9.00 dimineața, încercând să-mi vin în fire și să plec la o nouă tură de vreo 600 de km. 

În primii km pe autostradă încă nu mi-am dat seama pe ce planetă eram. Mintea vraiște, pilot automat. Mergând pe banda a doua, mă tot întrebam de ce Dusterul alb din fața mea nu se dă la o parte. După ce s-a dat, am realizat imediat: era o mașină de la MAI, cu luminile de avertizare pornite (nu avea girofar, altfel observam mai devreme), iar eu depășisem viteza legală. H-abar n-aveam. M-o fi crezut vreun baștan din poliție.

Am încercat pe cât posibil s-o las mai moale. Dar nu mi-a ieșit, nici măcar pe virajele de la urcarea spre Sinaia. Pur și simplu, motocicleta asta vrea să fie pilotată. Îmi amintesc și-acum zgomotul făcut de cei șase cilindri în linie după 4,000 de rpm…

Îl vei auzi și tu în materialul video de mai jos, unde voi explica mai multe lucruri. Dar înainte de-a da play filmului, o să-ți zic gândurile mele de la finalul zilei. După filmare, undeva pe la 22.00 seara, când încă mă aflam în Secuime și mă îndreptam spre București.

Iar ce gândeam eu în cască – sau chiar spuneam cu voce tare – mai am obiceiul, sună cam așa: nu confortul, nu opțiunile, nu atitudinea de limuzină m-au făcut să îndrăgesc această motocicletă – ci felul în care merge. Acesta este adevărata armă secretă a acestei mașinării. Dacă mă voi lăsa vreodată de presă și-mi voi permite o astfel de motocicletă – o voi lua fără să stau pe gânduri. Și dus voi fi.

Acum, filmul. Ca de obicei, în limba engleză cu accent oltenesc și subtitrare în limba română. Pentru că-n felul ăsta nu ne văd 1.000, ci 1 milion.

P.S. Am ajuns acasă pe la miezul nopții, obosit, cu un Kurtos Kalacs în side-case. Nu m-au mai durât picioarele.

Încă un P.S. Am filmat pe drumul ce leagă Tărgu Secuiesc de Focșani. Dacă n-ai fost încă, du-te. Nu e trafic, asfaltul este impecabil și ai sute de viraje.



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *