Patru protecții esențiale pentru o motocicletă invincibilă
20/01/2017
Calendarul MotoGP 2017 a fost publicat
24/01/2017

2016 BMW R1200GS Adventure. Observații după 22.000 de km




Note despre BMW R1200GS Adventure după șase luni, două călătorii și participarea la GS TT. 

BMW R1200GS Adventure, cunoscută în redacția Pe Motoare drept “Super-Grăsana”, a intrat în familie la sfârșitul lunii mai. După câteva zile de aclimatizare, a primit niște accesorii pentru botez și a plecat la drum în “Great Caucasus Ride” – o tură de 8.500 de km prin Moldova, Bulgaria, Turcia, Georgia și Armenia.

A mai urmat o călătorie de 5.000 de km prin Europa – Polonia, Cehia, Alpi – unde am folosit-o cu pasageră și un pasager mai mic despre care am aflat abia pe la jumătatea drumului. (n.r. Ionuț Ivana va fi tătic și a aflat acest lucru în concediul din Europa).

Apoi, provocarea off-road a venit de la GS TT 2016 (GS Transilvania Tour) – 1200 km de drumuri forestiere, de la Timișul de Jos până la Păltiniș prin… Maramureș.

În rest, motocicleta a fost folosită pentru drumurile zilnice la redacție, la piață, prin București și oriunde am avut nevoie. A fost singurul mijloc de transport folosit în anul 2016, de aici și cei 22.000 de km făcuți în doar șase luni.

Iar acum, observațiile mele:

Frânele sunt demențiale. Au fost cateva momente în care am frânat agresiv și de fiecare dată s-a oprit fără să lovesc nimic.

Autonomia la BMW R1200GS Adventure variază între 450 și 650 de km, în funcție de regimul de exploatare.

Consum:

– în tura din Georgia am înregistrat un consum mediu de 5,4 l/100km
– urban 7 l/100 km
– mixt 6 l/100 km

Probleme cu proiectoarele

R1200GS Adventure-ul nostru a avut ceva probleme cu proiectoarele. Cel de pe stânga s-a ars chiar la revizia de 1000 km și a fost înlocuit imediat, în baza garanției. Al doilea proiector s-a ars în Republica Moldova, când am dat piept cu inundațiile. Am mers așa cu el până la 19000 km, când a fost înlocuit în baza garanției.

La GS TT, din cauza trecerilor prin apă, s-a ars din nou. Se pare că etanșeizarea nu e foarte bună la acest model de proiectoare. N-am mai întâlnit astfel de cazuri.

Buton Info – schimbat la revizia de 10.000 km, în baza garanției.

GS TT 2016 – modul Enduro Pro 

Participarea la GS TT mi-a dat ocazia să folosesc modul Enduro Pro. Anvelope: Heidenau K60 Scout.

În Enduro Pro accelerația răspunde instantaneu la R1200GS Advenure, iar sistemele electronice sunt calibrate pentru utilizarea în off-road cu anvelope cramponate. Asta în timp ce modul Enduro este gândit pentru cei care au motociclete de stradă și ies, ocazional, în afara asfaltului. ABS-ul dispare de pe roata spate și rămâne doar pe față, și aici calibrat pentru off-road. Sistemul dual-brake rămâne activ. Astfel, când apeși pe maneta pentru frâna față, sistemul acționează și frâna de pe roata spate. În timp ce alți participanți abuzau doar de maneta de pe ghidon, eu am preferat să frânez în manieră clasică, folosind ambele controale. ASC-ul (Traction Control) are o intervenție minimă și permite derapaje.

Motorul dezvoltă un cuplu de 125 NM și trage incredibil, chiar dacă ești încărcat până la refuz cu bagaje plus pasageră.

Protecție la vânt. BMW R1200GS Adventure oferă o protecție excelentă în zona picioarelor. Totuși, pentru gusturile mele, parbrizul ar fi ok dacă aș avea șaua joasă. La 1.80 ai mei, stau destul de confortabil în șaua normală, dar parbrizul nu-mi ofera protecție 100%. După traseele off-road din Georgia și Turcia se aude un șoricel care chițăie la parbriz. Probabil că este vorba despre îmbinări.

În oraș m-am descurcat mai bine decât mă așteptam. Totuși, vei uita de străzile înguste și vei prefera să te deplasezi pe bulevarde largi.

Sistemul de bagaje original este robust și voluminos. Atenție: dacă ieși în off-road cu bagaje, după ce se întărește noroiul, poți avea surpriza să ți se blocheze cutiile și să nu le mai poți scoate din suport. Se rezolvă cu un jet de apă.

Motoicleta, model 2016, a fost configurată în versiune de top, cu moduri de mers Pro, suspensii semi-active, și sistem GPS.

Accesorii 2016 BMW R1200GS Adventure:

Inăltatoare de ghidon Wunderlich, Protectie radiator, protectie far, protectie grup.

BMW R1200GS Adventure în acțiune, mai jos:



3 Comments

  1. Liviu Cseki says:

    Si eu sunt un mandru posesor de R1200GSA/LC 2016. Nu ma pot mandri cu chiar atatia Km. Doar cu 12000 si toti pe asfalt pana acum.
    Cu proiectoarele nu am avut probleme pana acum. Adevarul este ca le folosesc extrem de rar, doar cand imi amintesc ca am asa ceva. Probleme am avut cu comutatoarele de pe ghidon. Comutatorul “Info” ramanea din cand in cand blocat si comutatorul tempomatului parea sa nu reactioneze de fiecare data. Bineinteles, toate au fost schimbate in garantie in cel mai scurt timp si fara intrebari.
    Intr-o excursie prin Elvetia s-a intamplat ca doar mansonul stanga sa se incalzeasca. Am oprit, repus contactul si eroarea s-a remediat.
    Sunt foarte multumit de achizitia facuta si daca as avea ocazia sa cumpar din nou, exact aceeasi motocicleta as alege-o.

  2. Felicitări pentru că ți-ai găsit motocicleta dorită!

  3. Sorin says:

    Salut am si eu un bmw gs adv an 2014 am parcurs cu el 14000 km si nu am avut nici o problema singurul lucru ce il am si eu e acel soricel la parbriz care a inceput sa chtaie dupa ce am trecut de vre.o 22000 km,motocicleta am luato in urma cu un an avea cam 10000 km deja,sunt foarte multumit de ea ear consumul nu am depasit 5.4 cu ea,eu locuiesc in germania probabil conteaza si traficul,m.a uimit sa aud de consum de 7 la 100,in rest numa de bine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *